Esential
2002 | este anul în care Bulgaria a trecut limita de viteză pe autostrăzi de la 120 la 130 km/h . |
2002 | este anul în care Bulgaria a trecut limita de viteză pe autostrăzi de la 120 la 130 km/h . |
În timp ce autorităţile din România se chinuie să inaugureze o bucată de autostradă de 50 de kilometri care face legătura pe câmpie între Bucureşti şi Ploieşti, bulgarii trec la nivelul următor şi anunţă creşterea limitei de viteză pe porţiunile modernizate ale autostrăzilor proprii. Cu 140 de kilometri pe oră, autostrăzile bulgăreşti devin astfel cele mai rapide din Europa, împreună cu cele poloneze şi după cele germane, acestea din urmă fiind singurele pe care regula limitei de viteză legale nu există în cea mai mare parte a reţelei Autobahn.
Schimbarea a fost făcută în legislaţie în această noapte, astfel că bulgarii pot să circule de azi cu viteză mărită fără a risca amenzi pentru depăşirea vitezei legale. "Vehiculele pot să circule cu o viteză de până la 140 de kilometri pe oră pe secţiunile pe care carosabilul permite acest lucru", arată noua lege rutieră bulgară.
Pe lângă apariţia noului articol de lege, bulgarii sunt anunţaţi că viitoarele Şosele rapide care vor fi construite de vecinii din sud vor avea limite de viteză de 120 de kilometri pe oră. Acestea sunt echivalentul zonelor cu patru benzi de pe Drumurile Europene din România, vor avea două benzi pe sens, nu vor avea bandă de urgenţă, iar maşinile vor avea spaţii de staţionare la intervale regulate.
În acest moment, acestea nu există în Bulgaria, dar costul lor este anunţat la 70% din cel al unei autostrăzi normale. Primele tronsoane ale noilor Şosele rapide vor fi de fapt autostrăzi vechi transformate, modificările fiind realizate astfel pentru scăderea fondurilor necesare reconstrucţiei reţelei de drumuri.Bulgaria devine astfel a treia ţară europeană după Germania şi Polonia pe ale cărei autostrăzi se poate rula cu o viteză superioară "clasicului" 130 de kilometri pe oră. De altfel, creşterile vitezelor de rulare sunt foarte rare în perioada recentă, măsurile luate fiind de obieci inverse. Astfel, Spania a redus recent viteza de rulare pe autostrăzi de la 120 la 110 km/h, motivul invocat fiind însă de o cu totul altă factură: economia de combustibil şi protejarea mediului. Măsură luată de GERB, coaliţia de guvernământ din Bulgaria, nu a rămas fără ecouri, Coalţia Albastră - aflată în opoziţie - susţinând că această creştere va duce la un număr de accidente cu 30% mai mare decât în trecut pe respectivele porţiuni de autostradă.
via Novinite
"Şosele rapide care vor fi construite de vecinii din sud vor avea limite de viteză de 120 de kilometri pe oră. Acestea sunt echivalentul drumurilor expres din România" - in Romania deocamdata nu exista nici un drum catalogat oficial ca drum expres.
Mi-a scăpat Polonia, mulţumesc pentru atenţionare. În partea cealaltă, nu vorbeam de drumuri expres ca substantiv propriu, ci mă refeream la zonele cu patru benzi de pe Drumurile Europene.
"De altfel, Spania a redus recent viteza de rulare pe autostrăzi de la 120 la 110 km/h" - am impresia ca aceasta hotarare a fost una temporara pentru a studia efectele reducerii limitei de viteza. Cred ca intre timp s-a revenit la 120 km/h, dar nu sunt 100% sigur. Cauta pe net ca sigur gasesti raspunsul :)
PS: avem si noi autostrazi "adevarate" - http://www.youtube.com/watch?v=j-00fO8qX98
10 km in plus sau in minus nu sunt cu adevarat relevanti pt ca oricum, daca te grabesti, calci mai tare pedala...