Statele din Uniunea Europeană au decis în această săptămână să reducă emisiile de dioxid de carbon generate de mașinile noi cu 35% până în 2030, la capătul unor negocieri dure.
Pe de altă parte, mai multe state din jumătatea estică a Europei și-au exprimat îngrijorarea cu privire la pericolul ca numărul de mașini second-hand importate din jumătatea vestică a continentului să crească.
Una dintre cauze este legată de decizia constructorilor germani de a oferi clienților o serie de reduceri prin care vor răscumpăra mașinile diesel vechi, iar alta este reprezentată de faptul că numeroase orașe din Germania și Franța au anunțat deja că intenționează să interzică circulația mașinilor vechi cu motoare diesel.
În acest context, Bulgaria, Polonia și Slovacia au semnat o declarație comună prin care solicită măsuri concrete pentru limitarea importurilor de mașini second-hand din Vestul Europei în Estul Europei.
"Numărul în creștere al mașinilor second-hand importate din statele bogate ale UE în care s-au adoptat restricții de circulație către statele UE cu venituri mai mici rămâne o problemă urgentă.
Numărul orașelor din Vestul Europei care adoptă restricții sau amenzi legate de circulația mașinilor vechi crește constant", menționează cele 3 state în nota informativă.Una dintre soluții ar fi ca pe mașinile second-hand să fie implementate filtre suplimentare pentru reducerea emisiilor înainte ca acestea să fie exportate.
"Țările care impun astfel de restricții nu ar trebui să poată exporta mașinii care nu sunt recondiționate. Totuși, pentru a fi operațională, o astfel de responsabilitate trebuie definită la nivel european", menționează documentul oficial al celor trei țări.
De altfel, propunerea este agreată inclusiv de comisarul Uniunii Europene pentru piața internă, Elzbieta Bienkovska.
Deși este afectată în mod direct de această problemă, România nu a semnat declarația comună a Bulgariei, Poloniei și Slovaciei.
Țările europene nu au posibilitatea de a interzice în mod unilateral importurile de mașini second-hand, astfel că unica speranță este legată de o legislație la nivelul întregii Uniunii Europene.
O variantă alternativă ar fi ca țările din Europa de Est să interzică la rândul lor circulația mașinilor diesel vechi, însă acest lucru este văzut de statele respective drept o "sinucidere politică" din cauza ponderii ridicate a acestor mașini în parcul auto.Via Autoactu
am zis corect?
Nu țin neapărat să mă pronunț pe marginea oricărui subiect, dar…știți de ce lupului i se spune “sanitarul pădurilor” ? Fiindcă le curăță de mortăciuni (consumându-le). Prin analogie, lupii dacici vor să curețe pădurea UE de muribunzi tuberculoși, care tușesc mai ales cu stropi de motorină. Iar colegii noștri de (fostă) suferință sovietică, ȋn loc să gândească și ei ca noi, adică ȋn manieră “eco”, se revoltă, pun condiții, invocă filtre, legi etc. Cu adevărat niște Fraieri!
Acum ȋnmulțiți un milion de doritori (presupun și eu, nu dau cu parul) cu “suta” ;) – ar rezulta cam 100 de milioane de lei cash, care s-ar putea scurge, ȋn mod neimpozabil, ȋn buzunare incontrolabile, care poartă cusături de autoritate legală.
Ce-mi place fraza asta: “reglementarea la nivel european”. Ȋn primul rând, fix “pădurarii” (și ocolul lor silvic) plus trimișii “lupilor” se vor ocupa de problemă. Cum anume? Precum mai jos: intervalul dintre 23:20 și 24:18.
https://www.youtube.com/watch?v=5qvuo9xN71E
- diesel sub euro4 inclusiv sa fie distruse, casate etc si sa nu mai circule decat in tara in care a fost initial inmatriculata
-diesel-urile de la euro5 in sus sa aiba filtru suplimentar etc etc etc pentru a ridica norma de poluare
prin urmare nu cred ca se vor implementa prea multe prin urmare viva la revolution de fum
Sa ne amintim si de produsele cu calitate inverioara vandute deliberat in Europa de Est, sau la proiectul Europei in 2 viteze
O maşină SH vândută intră mii de euro în buzunarul cetăţeanului GERMAN deci la 6.000.000 maşini SH diesel estimate, dar hai să zicem 1.000.000 sh înmulţit cu o medie de 5000 euro (deşi clar o să fie mai mare media )
GERMANIEI ÎI INTRĂ ÎN ŢARĂ 5 MILIARDE DE EURO.
Eh... acum chiar credeţi că o să le caseze în detrimentul interesului german uber alles ???
Decât SH Germania prefer Duster sau Ecosport nou de România sau măcar o hibridă japoneză dacă tot e să fie străină.
Ca să rezumăm, multă lume are de câștigat din “revalorificarea dinozaurilor auto”: ȋn primul rând ex-proprietarii, apoi “intermediarii” și, la urmă, noii “beneficiari”.Prin urmare, ce-or vrea ăștia loviți ȋn cerebel de comandamente “eco” ? Ah, da, o viață “curată și uscată”. Precum ȋn mall: numai mâncare pentru vegani. De fapt, lacto-vegani. Să recunoaștem, totuși: ovo-lacto-vegani. Eh, și pește, că cică “nu-i tocmai carne”. Dar aripioarele crocante? Puiul este “ușor digerabil”.
Masina momentan nu are nevoie de reparatii si daca o ingrijesc ca paan acum ma mai duce lejer 5 ani.
Sa o vand ? Sa o mai tin ? Ce ati face in locul meu ?
Ideea e ca preturile sunt stricate de samsari, care aduc toate cazaturile, le lustruiesc, iar romanul prefera una adusa din afara cu km "mai putini" la 3-4000euro chiar daca mai cere 4000e de bagat in ele , insa eu sub nici o forma nu as vrea sa o vand la pretul practicat de samsari, cand masina este in stare excelenta.
Momentan am decis sa o pastrez, apoi cand nu o sa mai fac fata de taxe, probabil o vand (daca am cui) si o sa trec la un logan nou euro 6 din nou (desi nu prea ma incanta ideea).
1. Cum ai spus şi tu, samsarii dau preţuri mult mai bune, dar cu maşini proaste
2. Vin dieselurile din Germania, piaţa e cam deja plină
3. Se introduce taxa de poluare anuală
O să fie greu să vinzi maşina şi cea mai bună soluţie e să o folosesti până o duci la rabla să iei o maşină nouă peste acei 5 ani
totul e in alb si negru pentru tine.
Ce credeti, ca noua nu ne-ar conveni sa luam masini noi? Nu face nimic. Nu le luati voi, sa ramina pentu noi. Ce-oti fi vrind? n-avem bani nici sa luam cazane de daci, luam ce putem.
pentru toti