Dacă modificările aplicate codului rutier bulgăresc vor fi aprobate, aproximativ 100.000 de români vor fi afectaţi de această măsură. Autorităţile din România au propus în repetate rânduri diferite soluţii pentru blocarea circulaţiei vehiculelor înmatriculate în alte state, dar acestea sunt dificil de aplicat într-un mod coerent, atât din cauza restricţiilor europene în domeniu, cât şi din cauza lipsei unei baze de date complete şi actualizate asupra proprietarilor vehiculelor înmatriculate în alte state.
Vestea bună pentru românii care vor să înmatriculeze un automobil în Bulgaria este că încă există posibilităţi pentru "fentarea" timbrului de mediu din România. Din păcate pentru ei, acestea implică un nivel mai ridicat al costurilor faţă de oferta veche al celor implicaţi în domeniul înmatriculărilor în Bulgaria. Mai precis, au mai rămas doar trei posibilităţi pentru românii interesaţi de această măsură: înmatricularea automobilului pe persoană juridică folosind o firmă deja existentă din Bulgaria, înfiinţarea propriei companii în Bulgaria în vederea înmatriculării pe persoană juridică, respectiv a treia posibilitate, care vizează obţinerea rezidenţei în Bulgaria şi înmatricularea pe persoană fizică, folosind domiciliul bulgăresc.Via Digi24
prima optiune va fi sigur "înmatricularea automobilului pe persoană juridică folosind o firmă deja existentă din Bulgaria"
Idem si pentru aia cu numere de UK.
Nu inteleg de ce trebuie sa existe atatea restricti ca omul sa poata avea si el o masina. Nici nu se compara una de 1.4 cu una de 4.0.
Ar trebui ca fiecare om sa aibe dreptul sa posede orice masina vrea el, fara sa plateasca atatea taxe. Este destul ca platim prin accize o multime de bani pe combustibili.
De exemplu la un 540i la 3000euro cumparat in 2 ani am platit de 2 ori valoarea lui in impozit. Mi se pare o prostie cat ei de mare.
Un max 500euro pe an pentru motorizarile de peste 3-4000cmc3 era destul.
NON-EURO: 850RON
EURO I : 510RON
EURO II: 170RON
EURO III, IV, V, VI, XXXX: 0RON
Impozit auto: 0 RON, ca ai motor de 7200 , ca ai motor de 800cmc, zero.
In loc sa va razvratiti voi pt taxa auto, mai bine sariti in sus pt impozite. De ce intr-o tara cu autostrazi, drumuri, curate si intretinute, cu parcari si ambuteiaje rare, foarte rare... nu se plateste impozit deloc si in RO se plateste?
Mai mult, de ce un biet om cu un Mercedes Cobra pe care nu ia 1000 de euro dar are motor de 5000 cmc plateste 7250RON pe an, dar unu cu Ferrari de 4600cmc plateste mai putin? E normal? E corect? pe ce se bazeaza plata impozitului pe cilindree? ce treaba are?
Si mai mult, de ce unul cu un motor de 5000, plateste cat alt cetatean cu 4 masini cu motor de 2500cmc? Eu credeam ca impozitul se plateste pe proprietate, in cazul de fata masina, care ocupa loc pe drum, loc in parcari, politisti platiti pentru a impune legea in trafic, administrarea drumurilor etc. Pai cum unu cu 4 masini cu motor mic, plateste mai putin decat unul cu o masina cu motor mare? Care din ei ocupa mai mult loc, utilizeaza mai mult drumurile si chiar polueaza mai mult?
Unde-i logica ca eu n-o vad. Oi fi mai prost de fel, n-oi fi stat destul prin scoli, poate ma lumineaza totusi cineva, mai ales in legatura cu faptul ca nimeni, dar pe NIMENI n-am auzit sa se planga undeva, nici in presa, nici pe strada, nici la UE, de abuzul asta numit impozitul anual auto. Pentru ce-l platim? drumuri zero, autostrazi miniaturale care tin 6 luni, politisti neinstruiti, siguranta pe sosele? sa nu vorbim, locuri de parcare? vise frumoase. Deci pt ce o platim? pt BMW-uri la parlamentari? ultimele din showroom-uri ca in alea din 2012 deja le put gazele... si nu ma refer la cele ale masinilor...
Cum dracu sa ai BMW, Audi, Mercedes.... și sa te duci ca milogul la aia !!!
Interesant ar fi daca am trece la impozitarea bazata pe CO2 emis si puterea motorului. Din pacate asta nu se doreste la rRomanik pentru ca parcul auto este plin de masinute
Taxa de poluare sa tina cont de toate emisiile de noxe, de cum se produc si de unde piesele pentru ele, de gradul de siguranta a masinii si asa mai departe.
In paralel statul sa mai lucreze la infrastructura.
Cat despre masinile cu volan in alte parti: care e problema celorlalți? Nu am depasit niciodata de dreapta? Ne obliga cineva sa fim șmecheri si sa depasim numai din scurt si la limita?