Bugetul de publicitate al GM in faliment: 50 de milioane $ pe luna

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 22.06.2009
Dupa ce media din SUA a reactionat la vederea sumelor uriase pe care GM le utilizeaza in campaniile din perioada falimentului, oficialii companiei raspund acuzatiilor.

Desi General Motors a intrat acum trei saptamani oficial sub protectia legii falimentului, mutarea nu a daunat foarte mult bugetelor destinate publicitatii companiei. Astfel, in perioada in care compania se afla sub protectia unei curti judecatoresti din SUA, bugetul lunar destinat promovarii companiei este situat intre 40 si 50 de milioane de dolari, raportul masini/dolari cheltuiti fiind acelasi dinainte de declararea falimentului.

"Guvernul nu a stabilit un buget maxim in care trebuie sa ne incadram in aceasta perioada, aproband propunerea noastra dupa o comparatie cu bugetul de publicitate al celor de la Mercedes-Benz", a spus Mark LaNeve, unul dintre sefii de marketing ai GM.

In conditiile in care GM va ramane sub protectia legii falimentului pentru o perioada care variaza intre 60 si 90 de zile de la intrarea in procedura judiciara, sumele pe care compania le va cheltui doar pentru publicitate vor ajunge la o valoare care se invarte intre 80 si 150 de milioane de dolari.

"Avem in productie o serie de spoturi publicitare care vor aparea in iulie si care se refera la "Noul GM".

In acestea ar putea sa apara angajati ai companiei", sustin oficialii GM, care spun ca cea mai mare parte a bugetului se va concentra pe marcile Chevrolet si Buick.

General Motors a fost, pana in 2008, a doua companie in topul cheltuielilor publicitare din SUA, dupa Procter&Gamble, sumele investite in promovarea produselor si serviciilor GM ajungand la doua miliarde de dolari anual in ultima perioada. Anul trecut, GM a trecut pe locul al treilea, dupa compania de telecomunicatii Verizon, in conditiile in care bugetele totale pentru publicitate ale companiei au scazut dramatic in cursul celei de-a doua jumatati a anului 2008.

via | WSJ

Comentarii (2)

  • cea mai buna publicitate e un produs bun, aparent deabia incep sa inteleaga asta
    4 1
  • NeoGalaxy
    Au avut o publicitate foarte scumpa, pentru niste produse foarte putin vandute, ciudat. Publicitatea este sufletul comertului dar putini prosti chiar cumpara dupa ce asculta o reclama. In principal, asculti sau vezi o reclama dupa care te interesezi. Si oricat de buna este reclama... dar produsul in sine este un dezastru... banii se duc pe apa sambetei.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru