Duel la înălțimi cu aer rarefiat la Salonul Auto de la Geneva. După ce Bugatti a anunțat cu fast noul Chiron, înlocuitorul lui Veyron, model care scoate 1500 de cai putere și 1600 Nm dintr-un motor W16 în care marca franco-italiană a investit cele mai noi tehnologii de care dispune Grupul Volkswagen, constructorul suedez Koenigsegg îi dă peste nas gigantului VW la același salon auto. Faceți cunoștință cu versiunea de serie a lui Koenigsegg Regera, cea mai puternică mașină de serie produsă vreodată de exclusiva marcă scandinavă. Și, dacă tot suntem la acest capitol, cea mai puternică mașină de serie produsă vreodată de orice constructor. Punct.
Sistem hibrid mai puternic cu 20 CP decât W16-le lui Chiron
Spre deosebire de Bugatti Chiron, care mizează pe un motor tradițional, Koneigsegg Regera are sub capotă un sistem hibrid care dezvoltă în total 1520 de cai putere și 2000 Nm, deci cu 20 CP și 400 Nm în plus față de Chiron. La baza pachetului se află un motor V8 Twin Turbo care scoate 1115 CP, dar care este ajutat de două motoare electrice alimentate de un pachet de baterii de 4.5 kWh (aproximativ un sfert din capacitatea bateriilor lui Renault Zoe, de exemplu).
Koenigsegg Regera are designul și sistemul de propulsie bazate pe conceptul cu același nume pe care marca suedeză l-a prezentat anul trecut, de asemenea la Geneva.
Modelul de serie vine însă cu peste 3000 de modificări mai mici sau mai mari, cel mai important rezultat al acestei abordări fiind faptul că mașina finală ajunge la o masă proprie de doar 1590 de kilograme. Deci cu aproape 450 de kilograme mai puțin decât Bugatti Chiron.Cel mai interesant aspect al noului Regera este faptul că modelul nu mizează pe o transmisie tradițională, fie ea automată sau manuală. În schimb, constructorul suedez anunță o cutie de viteze specială care trimite puterea exclusiv roților din spate printr-un sistem direct de transmisie. Koenigsegg consideră că acest sistem elimină întârzierea la cuplarea treptelor, oferind senzații unice pe un astfel de model ultrasportiv.
Chiron rămâne regele performanțelor
La nivel de cifre, Koenigsegg se află în liga lui Chiron, pe care însă nu reușește să-l depășească. Accelerația 0-100 are loc în 2.8 secunde (2.5 în cazul modelului Bugatti), iar 0-200 km/h se întâmplă în 6.6 secunde (6.5 secunde în cazul rivalului direct). Viteza maximă atinsă de Koenigsegg Regera este de "peste 400 km/h". Bugatti Chiron anunță o viteză limitată electronic la 420 km/h.
Koenigsegg va produce doar 80 de exemplare Regera în următorii 4 ani, prețul de bază al fiecăruia dintre acestea urmând să fie de 3 milioane de euro. Deci cu o jumătate de milion mai mult decât în cazul unui Bugatti Chiron "echipat standard", orice o fi însemnând acest lucru.
P.S.: Multe greseli in articol (de ex. "refera" "sistem hibrit puternic cu 20 de cai" etc.
E complicat să spui, totuși, că o mașină de 1500 CP este una care se conduce "normal". Mai ales dacă face 0-100 în 2.5 secunde. Depinde de definiția "normalității" pentru fiecare dintre noi :)
Merci de atenționări, am rezolvat.
Koenigsegg care are o istorie destul de scurta in lumea auto....au tehnologi impresionante si o imeginatie incredibila pt. un constructor asa mic........dale la astia un buget de 10-15 miliarde pentru urmatori 5 ani si pun pariu ca se lasa de masini si vor construi nave spatiale...adevarae....NASA???/?ce nasa ca probabil suedezi ne vor duce primi pe marte.....glumesc:))))
Pagani a lucrat pt Lamborghini.
Si piesele lui K si P sunt facute de firme specializate;
si la 3mil bucata, sa fim seriosi, vrei nu vrei "DEVII" destept... ca-s destepti furnizorii de piese
know-how-ul, educatia, inginerii, materialele, tehnologiile, stii bine, numai sunt rezervate granzilor. In vest motorele economiei sunt afaceri mici de 20-30 de oameni cu capete patrate, adunati ori de un investitor clasic (vreau sa fac bani si nu din tunuri cu statul) sau in in cadrul unei mici "gasti" de intelectuali (gen domnu' profesor, ori doctor in inginerie + cativa studenti ) care au o idee si o pun in practica.
viteza maxima? aerodinamica sau ocaua mica? Oare cine ar putea sa umble cu cioara vopsita, ca pe cheliosul suedez eu nu il vad cu "fumuri" in cap...
Problema la Regera este ca nu poate pune toti caii pe asfalt la fel de eficient ca si Chiron din cauza ca nu are sistem 4x4 (toata puterea merge la puntea spate).
Acura prinde 420 (limitat)
koenigsegg inca nu si-a demonstrat viteza de > 400km/h. aia e doar teoretica
In primul rand, nici macar monoposturile din Formula1 nu pot atinge suta sub 2 secunde, desi au 700 de kg si vreo 900 de cai, din cauza ca nu se pot pune in miscare atat de eficient folosind doar puntea spate. Totusi, e de apreciat ca Chiron are 2 tone si poate prinde suta sub 2.5 secunde.
In al doilea rand, nu ii vad prea bine pe japonezi in sporturile cu motor, in special in ultimii 20 de ani. Toyota s-a facut de ras in Formula1 iar in anduranta nu sta deloc bine, in timp ce Nissan s-a facut de ras anul trecut la Le Mans iar anul acesta au renuntat sa mai participe. Despre Subaru sau Mitsubishi nu am mai auzit de foarte multi ani.
@LauCalin, Dar un Bugatti poate bate recordul de viteza ( 300km/h) pe un lac inghetat sau pe Nurburgring ? Veyron nu a putut surclasa GT-R-ul NISMO , sa vedem ce va face Chiron .
Fordul lui ken block prinde 0-60mph in 1.8 sec... se poate verifica in liniuta cu veyron, aventador, LF-A, F12 la min 3:18
http://www.automarket.ro/tv/diverse/gymkhana-8-e-aici-ken-block-se-ia-la-har-cu-supercar-urile-n-dubai-5743.html
Îmi pare rau, dilemele tale nu sunt pentru ca Bugatti e o gluma pe lângă un Nissan. Ci pentru ca tu ai cunostinte automobilistice limitate. Motiv pentru care in asemenea discutii nu ma bag. Nu am de ce si nici nu am pentru ce. Un Bugatti nu înseamnă doar 0-100 km in
Asta incercam si eu sa-i explic lui Madalescu :) Daca varful tehnologiei in motorsport in materie de accelerare si viteza nu poate atinge suta sub 2 secunde, ce pretentii poti sa ai de la o masina de serie de 2 tone? :)
Cu totii putem aprecia performantele senzationale ale lui Chiron si Regera. Aproape toti ... :)
Oricum, de ce să nu recunoaștem bărbătește că salivăm departe de miezul evenimentelor care marchează “arealul” supersportului? Nu știu câți dintre noi vor atinge, ȋn toată viața lor, aceste bijuterii pe roți (sună a clișeu, dar orice clișeu este ancorat ȋn realitate, nu?), cu atât mai puțin să se posteze la volan, iar de condus…vise, taică, vise. Evident, ne rămâne această iluzie “garantată de Constituție”, adică pedalăm și noi, zi de zi, pe bicicleta datului cu părerea (v-am mai povestit eu altădată că putem apela la toată armata disponibilă de filosofi ai lumii, că tot ȋn zadar ar fi: mai mult ca sigur, niciunul dintre ei n-ar reuși să ne explice…norocul “supranatural” al unora, care nu sunt neapărat cele mai ȋnțelepte ființe de sub Cer – la urma urmei, unii filosofi au știut pe lângă cine “să se pună bine” și na! i-a lovit și pe ei…norocul, fiindcă – să nu uităm – inteligența rea face bogăția bună…ȋntrebați-l pe C.T.Popescu).
Pe de lata parte, nici crestinii "veritabili" nu se inghesuie sa faca donatii; adica nu sunt cunoscuti pt donatii, incat sa asocieze lumea pe crestini cu donatiile, la fel cum ii asociaza pe arabi cu terorismul (nu e o afirmatie discriminatorie, ci e realitatea; asa ii vad oamenii pe arabi/musulmani).
Vom fi judecati si pt ce n-am facut bine, ca nu am fost un exemplu pt altii, nu doar pt "faptele bune"
Nu am inserat exemplul cu milostenia pentru a o trata ȋn consonanță cu morala creștină. Pur și simplu, nu se cade să arunci “meleoane” pe Chiron sau pe Regera, când ai avea la dispoziție supercarurile menționate de mine (sau altele, ca să nu se creadă că le recomand musai pe acelea două, ci ȋl iau ȋn calcul chiar și pe “mafioticul” Nissan GT-R), iar banii “salvați” ȋi poți destina unor scopuri nobile (evident, alegând varianta de acțiune “ȋntr-ascuns”).
Desigur, ai dreptate și ȋn privința ultimei fraze. Ȋn fond, după cum pui problema, sunt sigur că admiți Judecata de pe urmă și viața veșnică – iată ce-mi place la tine. Ȋn rest, ȋl poți contesta pe taica inexo cât poftești; eu am reținut esențialul :P
bugatty orice manelist sau copil stie de el, pacat ca sunt inca 2-3 masini care il depasesc usor.
Nu balena cu rochite interschimbabile al carei unic scop e volumul de vanzari, deci profitul nesimtit.
Nu abureala de marketing, nu un singur produs in 10 mii de "editii speciale" , iar acum mai nou camuflat intr-un model "nou".
Mai crede cineva ca nesimirea si inselatoriile grupului VW n-au devenit o constanta a zilei ??
Koenigsegg vine cu 3 produse de exceptie - One:1 ,Agera RS si Regera
ca sa nu mai zic de golful lui buba, de care mentionai si matale :-PPP
da, acel 6.2 e catalogat 6.3 in memoria..., ma refeream la faptul ca multi daca vad S 63 AMG, au impresia ca e 6.3.
Toyota s-a facut de ras in F1 ? Daca tot te pricepi atat de bine la F1 , ia spune cate opriri la standuri a avut Toyota si cate au avut restul marcilor alea ''shukare'' ?? :))) . Iaca-ta fiabilitatea conteaza enorm de mult chiar si in Motorsport, nu doar in cazul masinilor de strada. Un motor defectuos in F1 /Motosrport va plati tribut .
@LauCalin
Nu mi-ai raspuns la intrebari. Ai zis ca un GT-R NISMO nu se va apropia de 350KM/h bun ......... dar un Chiron va bate anul acesta macar recordul pe care la batut o ''amarata'' de masina cu un ''amarat de v6'' cu aproape 2 tone ( cat Chiron ) pe Nurburgring ? Cu lacul inghetat nu are sanse, sistemul de tractiune nu-i cel mai bun pe Chiron........ 420km/h viteza maxima constructiva ? Ai calculat tu asta ? Sau doar softul ''a la VAG'' o face atat de ''rapida'' ( teoretic) nu si practic ?
daca dau sa zicem 100 mil in donatii(fiind miliardari), poate e just sa dea 3 mil pe o masina... pana la urma si asa, ajuti pe cei 1000 de oameni care produc masina... le dai "o pita".
NU trebuie sa te superi, prietene.
Salut inexorabil ! Stai linistit romanii o sa cumpere si un rahat de la nemti, atata timp cat: 1. scrie made in germany pe el, 2. e invelit in staniol sa para premium, 3. le aduce un plus de imagine (prin faptul ca au avut bani sa cumpere un lucru nemtesc demonstreaza tuturor s-au realizat si au scapat din foame). Pai sa nu tragi o burta de ras ? :)))
esti multumit, madalescule??? nu luam apararea nemtilor; asa ca sterge-te la gura, dupa ce ai vorbit cuvinte ca "rahat".
si la fel cum golfu nu e aerodinamic.... nici GT-R nu e la fel de aerodinamic ca un bugatti sau un F1 mclaren.
daca ai fi asa priceput, ai stii ca problemele aerodinamice apar la 380km/h. mai studiaza constructia Mc Laren F1
Eu sunt de parere ca atata timp cat nu exista alta masina sau monopost capabil sa fie mai rapid decat un monopost de Formula1, inseama ca aceasta competitie ramane varful tehnologiei(desi in ultimii ani restrictiile de regulament au limitat foarte mult dezvoltarea). Tinand cont ca Toyota a participat cu echipa proprie in perioada 2002-2009 si a obtinut doar cateva podiumuri si nici o victorie, desi avea cel mai mare buget (peste 400 mil dolari), consider ca s-a facut de ras. Iata si cateva exemple de echipe cu buget mai mic care au avut victorii in perioada similara: Renault, ToroRosso, Honda, Sauber.
ca sa vezi ca nici scandinavii nu-s asa corecti
Bugatti are un cx mai prost decat un Nissan Qashqai .Dovada o face fostul Veyron care are un drag coefficient > 0,35
Nissan GT-R NISMO o bijuterie a industriei auto are un drag coefficient > 0,26
Nissan Qashqai ( ca tot am vb de el ) drag coefficient > 0,28
Apoi, faza cu Nurburgringul, pe langa faptul ca diferentele sunt infime, sa nu crezi tu ca cine isi cumpara un GT-R o va face pentru ca este cel mai rapid pe Nurburgring. O va face pentru ca e cool, mai ieftina, se poate modifica mai usor si te poti pune cu un Porsche. Repet, acest Koenigsegg sau Bugatii nu au fost gandite sa se concureze cu un GT-R. Este ca si cum ai compara o Impreza WRX STI sau un Lancer EVO cu un BMW M3. Toate sunt sportive, toate sunt deosebite, insa gandite diferit.
Mafia, ți-am mai pus ȋn vedere această realitate crudă: mă saluți, dar nu mă respecți! Știi tu la ce mă refer…
Până la urmă, de ce nu vorbim noi despre genul de mașini sport accesibile…prostimii, care nu se remarcă prin motoare XXL și performanțe “wow, marfă”. Teoretic, Mazda MX-5 ar trebui să fie una dintre ele, mai ales că 21.000 € (ȋn varianta “cheală”) sugerează un preț suportabil. De fapt, ce ți-ar trebui “mai mult” ? V-max puțin peste 200 km/h (ia ȋncearcă s-o atingi ȋn rromanika, astfel ȋncât să scapi ochiului vigilent al PR) și “plajă” sub 9 secunde (sub 3 secunde ȋți adaugă cm ȋn plus la carbasan – lungime și circumferință – sau ce?). Consumul? Ȋn jur de 6 L / 100 km (atenție, nu-i Diesel!). Impozit auto? Păi, cât poți plăti pentru o cilindree de 1.5 L? 60 de lei pe an, redus la 54 de lei dacă achiți până pe 31 martie. Ȋn plus, beneficiezi de tehnologia SkyActiv (nu uitați de raportul de comprimare, care este mare ȋn cazul acestor motoare, ceea ce ȋnseamnă, evident, putere mai mare la un consum mai mic!). Fiabilitate? Luați de rumegați (dând sărci pe gugăl) “Consumer Reports best and worst car brands in 2015”.
Așadar, ce să ne mai cufurim pe noi cu Chiron și Regera? Sau cu supercarurile? Oricum, nu le vom conduce niciodată, mai ales nu ca mașini personale, nu ȋncape ȋndoială…Nu, Miticuță? (Blajinul). De fapt, MX-5 ar fi o alegere rațională, ȋnainte de toate! “Doamne Dumnezeule, tu, inexorabil, pui rațiunea mai presus de pasiune?!”. Nu, dragilor, dar ce preferați? Să salivați și să suspinați după “aristocratele” veșnic inabordabile sau să pilotați o mașină care se numește tot sport, nou-nouță (nu SH), chiar dacă sunteți familiști și nu câștigați 1000 € / lună?
Aaaaa, n-ai cum să “agăți” cu “amărășteanul” MX-5? O femeie cu adevărat inteligentă nu va ocoli MX-5, dacă nu cumva te va trimite pe tine pe scaunul din dreapta :)