Bugatti susține că viitoarele sale modele vor continua tradiția producătorului din Molsheim de a oferi hypercar-uri cu bine-cunoscutul propulsor W16.
CEO-ul Stephan Winkelmann a declarat că motorul va fi păstrat în ofertă și “în următorul deceniu”, întrucât “Bugatti are o misiune diferită” față de celelalte branduri din grupul Volkswagen.
“În opinia mea, W16 reprezintă o oportunitate pentru viitor și nu își va pierde valoarea. Grupul VW cunoaște valoarea lui W16. Dacă va rezista încă un deceniu, atunci va deveni și mai atractiv pentru colecționari,” a spus șeful Bugatti.
Potrivit acestuia, motoarele mari tradiționale sunt calea de urmat pentru producătorul de hypercar-uri în următorul deceniu.
Via Autocar
Un Jimny care costa de 100 ori mai putin devine insa nevandabil cu amenzi, malus-uri si alte alea
Egalite-fraternite deci coane Fanica, dar nu si intre catei si dulai.
Greta ....cry!!!!
PS. Cine va preveni/potoli însă…e-demenţa?
PPS. @jiji, bineînţeles că Bugatti trebuie încadrat numai în termeni de calitate şi estetică. Dar eu nu la acest aspect mă refer. Oricum, votul cuvenit nu ţi-l puteam refuza.
Sunt prea putine in lume si prea putin folosite ca sa aiba vreo influenta in poluare. Asa ca pot tine cat vor W16 si sper eu sa treaba si la W18 in viitor asa cum era in conceptul initial pana sa apara Veyron.
Numai Greta Thunberg gasesti peste tot se pare chiar si in randul barbatilor carora culmea le plac masinile :). Spor la achizitionat 1.0 ECO BOST :))
Rugămintea mea este să intervii mai des pe AM…Atmosfera de pe site oricum mi se pare irespirabilă (dar nu “din cauza poluării”). “Războiul lumilor” se va înteţi (şi poate că părerile/adeziunile în…redacţie sunt împărţite, doar că nu putem şti exact cine şi cine…axiomatic, oameni sunt şi dumnealor, aşa că “imparţialitatea” jurnalistică asigură doar aparenţele deontologice şi ţine doar pentru naivi), iar haita “eco” mârâie tot mai ameninţător, căci porcul Napoleon nu se bazează numai pe Rottweiler-ii din garda personală, ci şi pe potăile de la colţul străzii (doar aşa poate fi imaginat totalitarismul ideal).
Mereu mi-au placut textele tale interminabile dar foarte profunde daca le citesti cu atentie. Ce sa zic...lumea asta de mii de ani a insemnat sarac si bogat, frumos si urat, destept si prost etc. Lumea nu a fost egala, nu este si nu va fi vreodata. Nici nu trebuie sa fie egala cred eu....cum am mai putea face diferenta intre bine si rau daca ar exista numai bine sau numai rau. Omul nu este egal nici dupa moarte...unii se duc in rai altii in iad. Sau se reincarneaza in regi sau sclavi. Asa a lasat Universul sa fie asa va fi pana cand zice el STOP , punct si de la capat vorba lui Iohanis. Dar nu putem decat sa multumim Universului ca ne-a lasat cu burtile pana la gura pline de mancare si nu cu ele pana la gura pline de tenii sau viermi ca bietii somalezi sau aficani. Pt. asta o sa platim cu varf si indesat in alta viata probabil....
20 % consum ? 20% consuma un BMW M3. Un consum real a lui Bugattti e de 42, 45, 48 %. Si nu pretul lui este problema ci costurile de intretinere ale unui Bugatti. Sunt in lume peste 100 de milioane de persoane care au de la un milion de euro in sus disponibili si 50 de milioane dintre ei au de la 5 milioane in sus. Deci nu poate produce Bugatii cati oameni isi permit unul. Dar nu toti milionarii il si vor. Si din aia 100 de milioane de persoane doar 100 de mii de perosane maxim isi permit sa plateasca intretinerea de 300 de mii de euro pe an. Cand ai bani multi nu iti permiti si intretineri mari ca se duce averea pe intretinere cat ai clipi. Bugatii a fost gandit pt. top 300 de miliardari in euro/ dolari ce vrei tu. Atat ! Restu sa se multumeasca cu Lamborghini, Ferrari , Aston etc. chiar daca pot cumpara un Bugatii oricand. Trebuie respectat statutul. Pagani, Bugatti, Koenigsegg etc. nu sunt masini de milionari ci de miliardari.
Date despre Bugatti:
Bugatti Veyron a fost produs in Franta la Molsheim in regiunea Alsacia de catre Bugatti Automobiles SAS care apartin nemtilor de la Grupul VAG fiind desenat de designer-ul Jozef Kaban. Vreme de 10 ani a durat productia intre 2005 si 2015.
Bugatti Veyron este unul dintre cele mai rapide automobile de serie din lume, dar si unul dintre cele mai costisitoare masini. Cu un motor W16, de 8 litri quad - turbo si 1.001 CP cel de baza pana la 1200 cp cele speciale, fiecare cilindru avand patru supape, poate ajunge la 100 km/h in 2,5 secunde si atinge o viteza maxima de 407 km/h. Transmisia este un dublu-ambreiaj direct-shift cu padelele in spatele volanului din magneziu.
A costat 1.7 milioane de $ versiunea de baza pana la 2.7 milioane de $ editiile speciale gen Grand Spor, Super Sport sau Grand Sport Vitesse 16.4. Au fost produse 300 de coupe-uri si 150 de modele roadster. Din cele 450 de unitati produse, 135 de unitati au fost vandute in Europa.
Costuri de intretinere:
1. Cei de la Bugatti recomanda schimbarea anvelopelor la fiecare 4.000 km si costa aprox. 30 de mii euro un set fiind vorba de anvelope speciale produse pt. Veyron de Michelin. Model Pilot Sport 2 sau PAX.
Dupa trei schimbari consecutive de anvelope, trebuie schimbate obligatoriu si jantele care ajung pana la 150.000 dolari.
De ce ? Pentru ca atat anvelopele cat si jantele sunt concepute astfel ca acestea sa se lipeasca intre ele, asigurand astfel transferul de putere cat mai eficient, pe asfalt. Ce se intampla insa, daca nu respecti recomandarile si nu „lipesti” anvelopele de janta ? In acest caz, risti ca janta, la propriu, sa se roteasca in interiorul anvelopei !
2. Un schimb de ulei pentru un Bugatti Veyron dureaza cam 27 de ore. Ca sa schimbi uleiul unei astfel de masini trebuie sa demontezi toata partea dorsala. Costa aprox. 25 de mii de $.
3. O revizie completa , ulei, filtre , placute de frana si alte maruntisuri poate ajunge si la 50 de mii euro.
4. Inlocuirea transmisiei in caz de defectiune costa peste 120.000 dolari.
5. Inlocuirea unei turbine costa aprox. 10 mii de dolari.
O asigurare CASCO costa intre 200 si 300 de mii euro pe an.
Veyron consuma 40 litri/100 km in traficul urban, consumul mediu fiind de 25 litri/100 km, dar are talentul de a epuiza un rezervor de combustibil plin de 100 l in aproximativ 12 minute cu conditia ca se ruleaza constant cu 407 km/h.
Chiar si asa, este o masina care nu s-a depreciat indiferent de numarul de km parcursi, ba din contra preturile sunt ceva mai mari in unele cazuri fata de pretul lui de nou. Se pare ca este si masina preferata a VIP-urilor.
Eu m-am referit la consumul cel mai mic cel din fisa tehnica in regim mixt la Bugatti Chiron Sport 8.0 W16 1500 CP AWD DSG.
Uite si sursa:
auto-data.net/ro/bugatti-chiron-sport-8.0-w16-1500hp-awd-dsg-34342
Da, stiu ca poate si peste 40 l la cosum. Si costurile de intretinere sunt foarte mari adica mai bine daca esti miliardar sa iti cumperi mai multe masini mai scumpe dar nu cat un Bugatti si o vila cu multe camere si piscina si multe chestii.