Bugatti W16 Mistral a debutat la jumătatea lunii august și este, pe scurt, un roadster care anunță sfârșitul de drum pentru motorul W16. Noul model va fi replicat în doar 99 de exemplare și toate au fost deja vândute. Chiar dacă prețul său este de 5 milioane de euro.
La acea vreme, constructorul francez de automobile îl descria ca fiind cel mai rapid roadster din lume. Nu a precizat, însă, care este viteza maximă pe care o poate atinge W16 Mistral.
Acum, Bugatti a revenit cu această informație: peste 420 km/h.
Ca și în cazul lui Chiron Super Sport și Super Sport 300+, motorul W16 de 8.0 litri dezvoltă 1.600 de cai putere sub capota lui W16 Mistral.
Așa cum spuneam, producția va fi limitată la doar 99 de exemplare. Prețul pornește de la 5 milioane de euro.
via Bugatti
de ce nu i-au pus un capac macar manual? asa ceva...
si cat cantareste termicul asta fara capac?
O masina de colectie, avand in vedere numarul de 99 exemplare produse, o masina mai mult pentru circuit si pentru bogatii lumii.
Legat de lipsa plafonului retractabil sau unul care sa se poata monta manual, am gasit pe autocritica.ro urmatoarea precizare:
''Roadsterul Bugatti Mistral ale un plafon din material textil și a fost desenat de o echipă condusă de designerul auto Achim Anscheidt.''
Pretul porneste de la 5 milioane de euro (fara taxe?) si nu m-ar mira sa creasca pentru exemplare la mana a doua.
Lumea este plină de supercaruri: Mercedes-Benz, Porsche, Audi, Ferrari, Lamborghini, McLaren, Corvette, Viper, Ford GT. Dar EB 110 este (nu doar pare) altceva…
Din păcate, odată intrat sub tutela Grupului Volkswagen, Bugatti şi-a pierdut identitatea de sine, implicit personalitatea, adică nu mai înseamnă decât mercantilism, marketing, high-tech, arhitectură obeză, consumerism. Aşa cum se întâmplă de obicei în universul corporatist-socialist (scuzaţi pleonasmul!).
Nici în materie de sedan Bugatti pre-VAG nu stătea mai prejos. Modelul EB 112 era pur şi simplu fascinant: respira originalitate prin toţi porii. Mai ales acel spate “încremenit” în anii ’30, adică profund clasic şi, totodată, ca parabolă peste timp. Cu alte cuvinte, evoluţie în sensul cel mai fecund al cuvântului.
Să nu uităm piesa de rezistenţă comună (şi lui 110, şi lui 112) : transmisia manuală…Nu am vreun dinte împotriva “automatei” (mai ales că o posed la ora actuală), dar, dacă vrei nu doar să simţi mecanica pură a bolidului, ci şi să te confunzi cu ea (sau, precum descrie Davide Cironi: “Fiecare muşchi al maşinii se conectează la fiecare muşchi al pilotului”), atunci “manuala” (preferabil corelată cu tracţiunea integrală permanentă) este răspunsul adecvat. Iar senzaţia controlului total (uman) nu ţi-o poate răpi nimeni. Plus că hegemonia sistemelor electronice era evitată cu nonşalanţă (sic!).
pe de altă parte, nu înţeleg cum unii şi-ar cumpără maşini la 5 milioane de koko....
Când poţi să ai luxul de pe lume cu una de 200.000-5000.000€ şi cu restul poţi ajuta mulţi în lumea asta, de la a-ţi plăti mai bine angajaţii la a ajuta centrele pentru femei abuzate, case de copii, etc
Sunt unii care au case de 20 milioane de euro, după tine ar trebui sa stea la 3 camere (cu luxul de pe lume) si cu restul sa te plătească pe tine (angajatul lor), sa stai la un birou sa freci menta si sa scrii inepții pe aici… da sa te plătească mai bine… eu zic sa stai liniștit, acuma ai spus tu se va rezolva, ma Mir cum de nu sa gândit nimeni. Inteligentul lui peste prăjit, sunt oameni care sunt plătiți cu 20-30 de mii de euro/luna pentru că ce fac aduc mai mult companiei… sau alți care au propria lor companie sau sunt consultanți, așa vezi cât “valorezi” cu adevărat. Deocamdată stai la “umbra”, fără risc o sa stai acolo toată viața, dar pentru a risca ai nevoie de curaj si bun simt… hai ca te-ai prins ca n-ai nici de unul.
https://www.youtube.com/watch?v=4BKnyIKRBnc