Lansat pentru prima dată în anul 2005, Bugatti Veyron a fost catalogat imediat ca o capodoperă a lumii auto, o realizare inginerească de talia lui Empire State Building, cea mai mare clădire din lume vreme de 40 de ani.
Descris de James May, prezentatorul show-ului britanic Top Gear, ca fiind un avion Concorde între maşini, Bugatti Veyron a fost de multe ori vedeta emisiunii auto cu cei mai mulţi spectatori al nivel mondial. Toţi cei trei prezentatori au apreciat minunea tehnologică despre care se spune că îi costa pe cei din Grupul Volkswagen aproape 5 milioane de lire pentru fiecare exemplar. În condiţiile în care fiecare avea un preţ de pornire de un milion de lire, toţi au presupus că Bugatti pierde bani cu fiecare maşină produsă. În total erau programate pentru producţie 450, deci o gaură destul de mare în bugetul companiei.
Am făcut cunoştinţă cu ultimul Veyron produs vreodată
Totuşi, lucrurile stau puţin altfel, după cum urma să aflăm în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Ediţia 2015 a marcat debutul exemplarului unic Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse La Finale. După cum o sugerează şi numele, este vorba despre ultimul exemplar al capodoperei tehnologice numită Veyron.Aşezat alături de primul Veyron produs vreodată, unitatea cu numărul 001, noul La Finale a stat protejat în spatele unui gard de sticlă. Cu toate acestea, meseria de jurnalist îţi oferă posibilitatea de a depăşi această barieră fizică şi a te înscrie pe lista virtuală a celor care au atins şi mirosit de aproape ultimul Veyron produs vreodată, exemplarul cu numărul 450.
Cele două supercaruri expuse la stand au fost complementare, după cum ne-a declarat oficialul Bugatti prezent acolo. Primul exemplar beneficia de o tapiţerie din piele bej, preluată şi de La Finale. Tot la capitolul preluări trecem şi culoarea vişinie de la nivelul capotei. În cazul lui la Finale însă, finisajul exterior include, pentru prima dată pe o maşină de serie, fibră de carbon de culoare roşie, la nivelul capotei. Fiecare detaliu al ultimului supercar a fost creat în corespondenţă cu istoria brandului.
450 de maşini vândute, cu o valoare medie de 2.3 milioane de euro
Cu un preţ de pornire de 1.69 milioane de euro în versiunea standard, Veyron Grand Sport Vitesse La Finale promite să fi scos mult mai mulţi bani din contul ultimului client.
Client venit, după cum a şi fost confirmat, din Orientul Mijlociu. Ultimul exemplar s-a vândut pe o sumă enormă, nedezvăluită oficial, dar care a sărit cu mult de două milioane de euro.Speculaţia se bazează pe o informaţie culeasă direct din interiorul Bugatti, cu ocazia Salonului de la Geneva. Se pare că în cei 10 ani de existenţă, Veyron a atras foarte mulţi clienţi cu posibilităţi financiare nelimitate. Automarket a aflat că statisticile Bugatti dau un cost mediu de 2.3 milioane de dolari pentru fiecare Veyron comandat în ultimul deceniu. Adică cu aproape un milion peste preţul de pornire. Suma astronomică este justificată de mulţimea de opţionale disponibilă, fiecare client alegând personalizarea propriului Veyron.
Primul Veyron: 8litri, 16cilindri (4 randuri x4cil), 4 turbine, 1001 hp
Golf GTI 2005: 2litri, 4 cilindri (1 rand x4cil), 1 turbina, 225hp
Daca inmultesti cu 4 specificatiile GTI ului ajungi la specificatiile Veyronului. Nu este coincidenta, inginerii VAG au facut motorul Veyronului porning de la motorul GTI ului. Pract sunt 4 motoare de GTI puse in paralel cu un singur arbore cotit.
P.S. Si nici macar n-a fost vorba de 5 mil, ci de 6.27 mil, dar ce mai conteaza?...
Daca nu credeti incercati sa aflati cine a stat la baza V12-lui Aston Martin , mai exact 2x 3.0 V6 Ford Mondeo , de pe vremea cand inca era detinut de Ford . Se poate si mai bine sa stiti