Ameninţaţi probabil de nume mari din industrie (Ferrari şi McLaren), care promit supercaruri gata să ofere sute de cai putere, Bugatti îşi simte ameninţată titulatura de ”automobil suprem”. Tocmai de aceea subsidiarul exotic al Grupului Volkswagen se pregăteşte să dea naştere unui Veyron ultra potent, capabil să răstoarne orice limită convenţională a unui automobil de serie.
Potrivit publicaţiei Automobile Magazine, Bugatti vrea să dea naştere un Veyron Super, dispus să livreze nu mai puţin de 1600 de cai putere. Bagajul de resurse, impresionant pentru o maşină de serie, ar putea fi obţinut din acelaşi motor de 8.0 litri sau dintr-unul ceva mai mare, de 9.6 litri.
Deşi puterea va creşte considerabil, masa se va reduce substanţial. Cu 249 de kilograme, dacă ar fi să ne luăm după ce declară Automobile Magazine. În aceste condiţii masa totală a supercarului ar ajunge la fix 1600 de kilograme, iar Veyron Super ar fi capabil să promită un raport cai putere pe kilogram de 1/1.
Cu o asemenea reţetă promisiunea unui sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 1.8 secunde nu mai pare deloc fantasmagorică. De asemenea, nici viteza maximă de 463 de km/h nu pare imposibilă.
Pentru o maşină care doboară din nou toate recordurile de viteză şi acceleraţie, preţul estimat la 1.9 milioane de euro va părea pentru unii doar un amănunt ce nu trebuie luat în seamă.
via wcf
Avand in vedere ca motorul oricum produce peste 3000CP inainte de pierderile prin caldura, transmisie, etc. mi se pare relativ usor sa-i impinga puterea la 1600. Sa nu uitam ca au inceput cu 1001 CP, apoi au scos cateva editii speciale la 1200 CP. Ceea ce face Veyron acum mi se pare asemanator cu atingerea limitei la viteza de zbor pe avioanele de vanatoare cu elice in timpul celui de-al doilea razboi mondial. A trebuit sa apara Messerschmitt 262 sa revolutioneze industria aeronautica si sa deschida calea spre era spatiala. Veyron imi lasa impresia ultimei incordari a motoarelor cu piston inainte sa apara acel "altceva" care sa schimbe radical fata automobilismului.
463 km/h este o viteza uriasa pentru o masina. Din tot lantul motor, transmisie, aerodinamica, pentru care s-au cheltuit sume uriase veriga cea mai slaba raman in continuare ... anvelopele. Cati stiu ca o pereche dee cauciucuri la Veyron costa 20000 $ si trebuie schimbate la fiecare 10 000km? Iar la 40 000km se schimba roata cu totul. Volkswagen a trebuit sa treaca multe obstacole care acum 15-20 de ani pareau imposibil de invins. Faptul ca DSG este acum accesibila tuturor se datoreaza in primul rand muncii de cercetare necesare pentru a face posibil Bugatti Veyron.
Da, si in ziua de azi pierd bani grei la fiecare automobil produs in fabrica. Dar pasiunea pentru atingerea perfectiunii nu are pret. Deci stirea de azi e ceva mai mult decat obisnuita gogasa de marketing. Inseamna un pas inainte spre progres, experienta castigata si cunostinte acumulate pentru produse viitoare la care azi doar putem visa. Dar mai presus de orice, Veyron ne-a aratat ca SE POATE.
Simplul proces de cumparare al unui Veyron e era spatiala pe langa "crema cremelor" oferita de legsus & comp. Dar ce pot eu sa inteleg de langa sacul meu de cartofi de pe marginea drumului in comparatie cu regele nebunilor ca ma umple de praf in "legsus de care vrea mushcii tai"?