Cu câteva luni înaintea Salonului Auto de la Geneva din 1993, legendarul designer Giorgetto Giugiaro lucra alături de Bugatti la crearea unuia dintre cele mai sofisticate și radicale sedanuri din lume. Este vorba despre EB112.
Pentru Bugatti EB112, Giugiaro s-a inspirat de modelele companiei din anii '30. Caroseria a fost confecționată în totalitate din aluminiu, iar dedesubt se regăsea o monococă din fibră de carbon derivată din cea a modelului EB110.
Motorul V12, aspirat natural, avea o capacitate cilindrică de 6.0 litri și dezvolta 460 CP și un cuplu de 590 Nm la 3.000 de rotații de minut.Teoretic, mașina putea atinge o viteză maximă de 300 km/h, iar repriza 0 - 100 km/h dura 4.3 secunde.
Resursele unității erau livrate ambelor punți prin intermediul unei transmisii manuale cu 6 trepte.
Bugatti EB112 a fost expus, în premieră, în cadrul Salonului Auto de la Geneva din 1993, unde a atras toate privirile.
Din păcate, însă, compania franceză a intrat în faliment doi ani mai târziu, astfel că EB112 nu a intrat niciodată în producția de serie.
Au fost, însă, asamblate trei exemplare de pre-serie (nefinalizate), pe care le-a preluat Gildo Pallanca Pastor, cel care a cumpărat o parte din activele Bugatti la acea vreme.Două dintre aceste exemplare au fost finalizate, până la 1998, de compania Monaco Racing Team, deținută de Pastor.
"[...] În multe privințe, EB112 a fost o mașină de vis și un precursor al modelelor fastback de înaltă performanță pe care le cunoaștem astăzi. Acesta a combinat perfect designul cu caracteristici tehnologice și inginerești care erau cu mult înaintea timpului lor," își amintește Giorgetto Giugiaro, acum în vârstă de 85 de ani.
via Bugatti
Cred ca elemente din EB112 au ajuns pe visul numit Veyron, masina care, daca nu ma insel, a primit initial numele de cod EB116.
Foarte frumoase si pozele in acel decor minunat, mi-au facut pofta de o vacanta in Italia.
Si fabricile si uzinele.
Si multe altele, poluarea auto e fix praf in ochi.