Esential
16 | cilindri va avea motorul instalat pe Bugatti Galibier 16C. |
Bugatti a expus la Geneva doua versiuni speciale ale modelului Veyron Grand Sport, insa a pastrat cireasa de pe tort pentru un eveniment privat, desfasurat in apropierea salonului, dar departe de ochii curiosi ai publicului.
Subsidiarul Volkswagen a dezvaluit o versiune noua a modelului 16C Galibier, fratele cu patru locuri al mult mai popularului Veyron. Evenimentul a dezvaluit un Galibier vopsit in culoarea neagra, mult mai sobra decat cea initiala, bicolora.
Berlina de lux va adopta aceeasi unitate propulsoare cu 16 cilindri, 8 litri si 4 turbocompresoare, regasita si pe Veyron. In aceasta situatie insa, motorul gigant va oferi intre 800 si 1000 de cai putere.
Desi nu a lasat sa se inteleaga cand vom vedea pe strada modelul cu patru usi, Bugatti a subliniat faptul ca raspunsul publicului si in special al clientilor a fost foarte pozitiv. Este posibil ca Galibier sa intre in productie imediat dupa ce Veyron isi va incheia ciclul de viata.
via | autoblog
Si pentru a fi cu adevarat un automobil exclusiv, doar pentru cunoscatori si numai pentru ei, o ranga Bugatti Stutzer si un cablu Shufingen pentru cei de sange "albastru" si pe care situatiile neprevazute sunt intodeauna o ocazie de a-si etala cunostintele mecanice in fata poporului. hahaha!
On-topic: masina asta este opulenta absoluta. Ca exterior nici nu arata rau.
ma intreb unde sunt astia cu Vag e de rahat, Vag mai varza ca Renault si nu in ultimul rand pe ce a pus mana VAG a distrus.
Imi tai si-o mana dar cu Bugatti VAG pierde nu face bani. Banii scosi cu Golful ii orienteaza intr-o masina-vitrina asa cum este Galibier pentru a "scoate ochii" si de a ii multumi pe unii ca tine ce cred ca daca au un WV SH sunt la un pas sa detina si un Bugatti.
dream on, baby!
Nu e opulenta ...e lectie de bun gust ,totul e realizat extraordinar.Pacat de arabi si alte genuri de oameni ,care transorma exclusivismul unei astfel de masini.
N-am treaba cu Vag ,dar cu veyron-ul a demonstrat ca are ingineri foarte buni...tehnologie dusa la extrem
ba ce inteligenti is astia din secolu XX,eu am inceput cu caruta.....si ei continua cu sf-uri
no comment........bestiala masina mai ales interioru......nota 11
Nu este vorba de vreo influenta, asta ar fi o "caracteristica" a acestei clase.
dracia asta de masina n-are nici o treaba cu arta lui Ettore Bugatti. Moshul ala facea MOTOARE la nivel de arta. Acum orice producator poate stoarce 1000CP sa traga lemn de mahon prin interior de zici ca e o casa de vacanta si gata..scoate masina. Doar ca nu poarta numele de Bugatti.
e doar un alt automobil ce poarta un nume valoros....
http://en.wikipedia.org/wiki/File:RL_1938_Bugatti_57SC_Atlantic_34_2.jpg
http://www.bugatti.com/en/tradition/bugatti-models/t64.html
http://www.bugatti.com/en/tradition/bugatti-models/t73.html
Asta ca e copiata dupa panamera nu are nici o legatura.Daca VW seamana cu nu stiu ce, acuma nu putem spune ca VAG copiaza tot.Este o masina originala si daca e inspirata din ceva, e inspirata din istoria Bugatti, o istorie foarte bogata.
Pana si motorul actual W16 putem presupune ca e inspirat din U-16 un motor Bugatti de 16 cilindrii in U.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bugatti_u-16
In ceea ce privesc tevile, clar sunt de la catalizator in spate cel mult si nu din galerie.Avand 4 turbine pe 16 cilindrii nu au cum sa scoata 8 tevi.Din cate vad configuratia evacuarii e de 16-4-2-1.
E o conversie de la 16 la 4 la 2 si apoi la o singura teava.
Acum ai inteles ce a vrut sa spuna userul mowgli?
Masina de azi, ce-i poarta numele a necesitat o gramada de bani, o intreaga uzina tehnica instalata. Daca germanii Diesel si Benz au intrat in istorie ca precursori ai motoarelor de baza automobilului, Bugatti a intrat in istorie ca cel mai performant inovator si constructor de automobile.
VEYRON nu-i calca pe urme!
@Coca Boss:conform unor articole motoarele nu erau dintr-o bucata.Corect, nu foloseau garnituri dar chiuloasa era separata de bloc, planeitatea intre cele doua se obtinea prin aschiere, cu mana.Nici nu stiu daca se poate face monobloc datorita complexitatii si oricum chiar daca e posibil, nu este eficient pentru ca chiuloasa si blocul sunt realizate din metale diferite.Daca stai si te gandesti motorul W16 este si el inovator nu?Scuza-ma dar pe mine 16 cilindrii, 4 turbine , admisia si evacuarea ma impresioneaza.Si nu doar numarul e impresionant ci felul cum turbinele sunt sincronizate si ingineria care a intrat in motorul respectiv, pun pariu ca inginerii s-au confruntat cu foarte mult probleme.De exemplu pe un banc ai 8 cilndrii care au nevoie de evacuare individuala, pentru cei de pe marginea exterioara e usor, ca la orice v8, dar pentru cei interiori? cam "challenging" sa scoti evacuarea pe aceeasi parte.Si tot motorul cu turbinele alea superbe cantareste 400 de kg? Nu stiu, eu respect ce au facut baietii astia.
AAA da, si sa nu uitam de 64 de supape actionate de doar 4 axe cu came si muuuulte muuuulte chichite ciudatele care nu sar in ochi decat daca le cauti.
fanii VAG sunt cazuti in poponeata la vederea acestei masini.
Da, este mare, frumoasa, luxoasa, puternica, exlusivista si foarte scumpa. 99,9999% dintre cei de aici nu si-o vor permite vreodata si toti atatia nici nu o vor vedea in realitate. dar la cateva observatii de bun simt (cum sunt cele ale cocalarului) se impacienteaza, draga!, de parca ar fi vorba de propria lor masina (cea din posterul de pe usa de la buda)
cum ziceam: dream on!
a! puteti da cate voturi rosii vreti, nu se schimba cu nimic lucrurile: e un VW bling-bling supertehnologizat si care are norocul sa poarte sigla lui Bugatti. Care s-ar intoarce in mormant daca ar vedea pe ce tiganeala i-a ajuns numele.
Si sa fie alb si cu zorzoane ... manca-ti-as ...
O dau si astia in o suta de mii de modele si or sa ajunga la fel ca Hummer-ul .
Si alora nu le ajungea H1 . Au vrut ei sa faca si H2 si H3 si H4 si H123224 si uite ca au dat faliment.
Sper ca neamtu stie ce face , sa nu fie si astia ca Goverment Motors care au dus Hummer-ul la faliment.
on topic - superb modelul
oricum e super tare
ai dreptate... motorul de veyron este o provocare.
@Oly
eu vreau caroserie din tablă zincată bătută cu pietre de pe stradă. Pietrele să fie de pe stradă din Monte Carlo, acolo fiind mai rare (pe carosabil) o să fie semi-prețioase. :)