La finalul anului trecut, Bugatti a lansat versiunea Les Legendes du Ciel a lui Chiron Pur Sport. Aceasta este dedicată piloților Bugatti din trecut care au zburat de asemenea pentru Forțele Aeriene Franceze.
Producția este limitată la doar 20 de exemplare și fiecare pornește de la 2.88 milioane de euro.
Acum, Bugatti Chiron Pur Sport Les Legendes du Ciel se ridică la nivelul numelui și se ia la întrecere chiar cu un avion de luptă, aparținând Forțelor Navale Franceze. Este vorba despre un Dassault Rafale, iar întrecerea a avut loc pe pista bazei aeriene Landivisiau din nord-vestul Franței.
Dacă Chiron dispune de 1.500 CP și este capabil să atingă viteze de aproape 500 de km/h (în versiunea Super Sport 300+), motoarele avionului Rafale dezvoltă echivalentul a 5.757 de cai putere. Asta îi permite să atingă o viteză maximă de aproape 2.000 de km/h.
Și Veyron, predecesorul lui Chiron, a avut o întâlnire cu un avion de luptă. Se întâmpla în 2007, în cadrul episodului 3 al sezonului 10 din emisiunea Top Gear.
Pe atunci, Richard Hammond s-a aliniat la start alături de un Eurofighter Typhoon.via Bugatti
Chiron e facut doar pentru a demonstra capabilitatile tehnicii actuale... oricum 90% din proprietari nici nu le conduc... in plus ei isi permit sa mearga pe un aeroport sa le "testeze" la viteza maxima, nu ca alti inconstienti cu tot felul de rable pe drumurile publice.
Avioanele de lupta sunt pilotate de pilioti testati psihologic si cu pregatire, nu de tot felul de inconstienti beti si drogati. Mai mult avioanele de lupta sunt construite cu alt scop, nu sa simti cum te "baga in scaun".
Desi nu am Logan, chiar daca as avea, mai ales cum se plange lumea ca s-a scumpit... la 14 k euro, cat e un Logan cvasi-full, inseamna ca mi-as permite un amarat de BMW 530d vechi care prinde 250 km/h, deci mai mult decat 180 km/h.
Deci asa ca avand in vedere ca nu multi isi permit un Logan Full nou, care are tot ce e STRICT necesar in ziua de azi, faruri led, navi, camera marsarier (ca sunt destule masini straine care au doar senzori) ... nu mi se pare o "injuratura" ca ma faci "loganist". :-)
Evident, sunt multi soferi capabili sa conduca cu viteze mari.
Dar marea majoritate sunt inconstienti.
Asa ca nu poti lasa pe mana oricui masini puternice.
In plus chiar pilotii de curse, care fac asta toata ziua, deci au experienta, fac accidente, ba chiar mor,inclusiv inziua de azi, cand sistemele de siguranta sunt dezvoltate... daramite niste soferi facuti in 40 de ore te scoala, facuta la viteze sub 130 km/h.