Când zici Bugatti, te gândești imediat la acele motoare imense și monstruoase, care dezvoltă mii de cai putere. Totuși, pentru aceste mașini care depășesc lejer 400 de km/h, este nevoie de o forță serioasă de frânare pentru a le opri.
Această putere de oprire provine de la Brembo, în mod specific de la un sistem „carbon-carbon", cu etriere monobloc cu opt pistoane în față și unități cu șase pistoane în spate, fiecare creată din aluminiu acoperit cu nichel.
Toate cele patru cleme se află pe discuri de carbon de 15,3 inch, deși partea din față primește plăcuțe și discuri puțin mai groase. Există și patru plăcuțe la fiecare roată. Când le aduni pe toate, obții cel mai mare sistem de frânare din carbon creat vreodată de Brembo. Rezultatul, conform Bugatti, sunt frâne la nivelul tehnologiei folosite pentru mașinile LMDh și Formula 1.
"Dezvoltarea sistemului de frânare pentru Bugatti Bolide a fost o provocare unică și foarte interesantă pentru Divizia de Performanță a Brembo, și suntem mândri de ceea ce am realizat", a declarat Mario Almondo, directorul executiv al Brembo.
"A trebuit să reinventăm întregul sistem pentru a face față caracteristicilor incredibile, dar și puterii mașinii."În plus, frânele sunt proiectate să funcționeze pentru șoferi de toate tipurile, cu nivel diferit de experiență. Modelul Bolide oferă un mod de conducere „wet", care permite computerelor să facă ajustări fine ale sistemului de control pentru a induce subvirarea.
Comentarii (2)