Probabil puțini știu că Ettore Bugatti a desenat și ambarcațiuni pe la mijlocul anilor `30. Creatorul mărcii exclusiviste deținute acum de Volkswagen lega o relație strânsă cu obiectele care prindeau viață din minile sale. Nici nu e de mirare că una dintre bărcile construite acum 80 de ani a purtat numele Niniette, după animalul de companie deținut de fiica sa.
Încercând că amintească tuturor și de această moștenire lăsată de Ettore Bugatti, designerii constructorului auto actual au creat și un iaht de lux împreună cu specialiștii de la Palmer Johnson. Designerii Bugatti au modelat după o viziune proprie arhitectura din fibră de carbon, inspirându-se din linia plonjată a lui Bugatti Type 57C Atalante și din echilibrul formelor lui Type 41 Royale.
Văzut din lateral, noul iaht, botezat Palmer Johnson Niniette pentru a evoca vechiul vas din anii `30, beneficiază de linii din titaniu și părți albastre de fibră de carbon.
Puntea dispune de un lemn de stejar sau arțar, care contrastează perfect cu celelalte materiale noi. Declinat în trei variante, Palmer Johnson Niniette 42, 63 și 88 (după numărul de picioare pe care îl măsoară), iahtul se bazează pe gama Super Series a constructorului specializat în ambarcațiuni de lux.Figura centrală a colecției, PJ 63 Niniette, are o lungime de 63 de picioare, adică echivalentul a 20 de metri, și o lățime de 6 metri. Prima punte beneficiază de un salon de 62 de metri pătrați, în vreme ce a doua punte are un salon ceva mai mic de 43 de metri pătrați. La bord pot fi găzduiți patru pasageri în condiții de lux, precum și membrii echipajului.
Și, deși eram obișnuiți cu viteze de 400 de km/h când venea vorba de modelele Bugatti, de această dată, fiind vorba de apă, viteza maximă a iahtului va fi de 38 de noduri, adcă 70 de km/h.
Cum era de așteptat, Bugatti promite o personalizare atentă a interiorului, în funcție de preferințele clinților. Clienți care trebuie să scoată din buzunar 3,25 de milioane de euro și să aștepte aproximativ 12 luni, timpul estimat de producție.
Cei care își doresc versiunea de bază, PJ 42 (cu o lungime de 13 metri), scapă ceva mai ieftin, adică cu numai două milioane de euro.
Comentarii (0)