- Home
- ŞTIRI
- TEST DRIVE
-
Maşini noi
- Topul celor mai economice mașini de oraș
- Cele rapide masini sub 30000 euro
- Topul mașinilor cu cele mai mari consumuri
- Top mașini diesel cu un consum incredibil de mic
- Topul mașinilor de oraș cu cel mai mare portbagaj
- Top SUV-uri cu cel mai mare portbagaj
- Cele mai mici mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai mari mașini disponibile pe piața din România
- Cele mai scumpe mașini disponibile la vânzare în România
- Cele mai ieftine mașini din România
- Cele mai ieftine SUV-uri mici din România
- Topul mașinilor electrice cu cele mai mari baterii disponibile la noi în țară
- Cele mai scumpe mașini electrice disponibile în România
- Cele mai ieftine mașini electrice disponibile în România
- RETRO
- Login
Modele noi
Ultimele stiri din Modele noi
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini și informații despre Syros, un SUV urban gândit special pentru piața din India. La debut, noul model poate fi comandat cu motorizări pe benzină și diesel. (19.12)
-
Honda a anunțat revenirea modelului Prelude, echipat cu un sistem de propulsie hibrid complet nou. Din anul 2026, acesta va ajunge și în Europa. Noul model va folosi o tehnologie unică, un sistem numit Honda S+ Shift. (18.12)
-
Divizia Mitsubishi din Cehia a dezvoltat o ediție specială pentru modelul Colt. Denumită Colt Performance, aceasta este inspirată din lumea raliurilor. (16.12)
Cele mai citite stiri
saptamana aceasta- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Vezi stirile dupa:
- Accidente exotice
- Advertorial
- Analiza Automarket
- Articole Pneuri
- Audi TechTalk
- Auto Tech
- Autoipoteze
- Automarket Info
- Concepte
- Cu noul Duster in creierii muntilor
- Dacia 50 de ani
- Detroit 2016 Live
- Duster connected by Orange
- Economic
- Electric challenge cu noul Nissan Leaf
- ElectricRomania
- ElectricRomania 2020
- Feature
- Formula 1
- Fotospion
- Gadget Test
- General
- GENEVA 2010
- GENEVA 2019
- Industrie
- Intern
- Interviu
- Masini autonome
- Masini electrice si hibride
- Mediu
- Michelin Experiences
- Modele noi
- Motorsport
- O lume nebuna
- Oameni si masini
- Opel Adam
- Pick-up Maraton Moldova 2017
- Premii auto
- Reportaj
- RomanianRoads
- Sfaturi si idei auto
- Siguranta
- STIATI CA...
- Tehnofuture
- Tehnologie
- Tuning
- Un german in Transilvania
- Video
Alfa Romeo
Aston Martin
Audi
BMW
Bentley
Bertone
Bugatti
Cadillac
Caparo
Caterham
Chery
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Corvette
Dacia
Daihatsu
Dodge
Ferrari
Fiat
Fisker
Ford
Geely
Giugiaro
Honda
Hover
Hummer
Hyundai
Infiniti
Jaguar
Jeep
Kia
Koenigsegg
Ktm
Lamborghini
Lancia
Land Rover
Lexus
Lincoln
Lotus
Mahindra
Maserati
Maybach
Mazda
McLaren
Mercedes
Mini
Mitsubishi
Morgan
Nissan
Noble
Opel
Pagani
Peugeot
Pininfarina
Pontiac
Porsche
Protoscar
Renault
Rinspeed
Roewe
Rolls-Royce
Rover
Saab
Saleen
Seat
Skoda
Smart
Spyker
SsangYong
Subaru
Suzuki
TVR
Tata
Tesla
Th!nk
Toyota
Virago
Volkswagen
Volvo
Wiesmann
Zagato
Ai sugestii sau intrebări?
Trimite-ne mesajul tău
Trimite-ne mesajul tău
Bugatti 16 C Galibier ar putea intra in productie in 2013
Greu, dar am reusit macar... S-a meritat :))
Materializarea chiciului suprem.
Viata este mult mai plina de cand am gasit Automarket pe net! Forza Automarket!
In Romania se fac componente si interioare auto pentru multe firme mari.
In Brasov, la Drexelmayer, se fac interioare de Mercedes CLS, E Klasse, Porsche, si altele( in general cele nemtesti)
Rulmentii rotilor de la trenurile TGV tot in Brasov se fac.
Am vizitat aceste fabrici in anul terminal de facultate.
Suprinzator,cateva mii de romani pot spune ca lucreaza pentru marci celebre de autoturisme:Mercedes,BMW,Rover,Volvo… sau chiar Maybach.Nu sunt ingineri sau proiectanti plecati pe salarii bune in fabricile din vest,ci muncitori romani care,pentru lefurile modeste oferite de economia autohtona,fabrica sau asambleaza volane din piele,cablaje,cutii de viteza,airbaguri,centuri de siguranta sau tapiterii.Dupa ce fabricile socialiste romanesti de textile au inceput sa lucreze la preturi mici haine scumpe pentru firme de marca,mana de lucru ieftina de la noi i-a atras si pe producatorii de componente auto.Unii au preluat uzine deja existente, carora le-au schimbat liniile de fabricatie,altii si-au construit de la zero afacerile pe pamant romanesc.Oricum,putini dintre posesorii de Mercedes-uri sau BMW-uri de zeci de mii de euro stiu ca este posibil ca volanul autoturismului lor sa fi fost imbracat in piele undeva prin Timis.Sau ca stopurile de frana de la Maybach-ul de juma’ de milion de euro s-au facut la Targu Mures.
La Targu-Mures,pana in 1990,in halele SC “Matricon” SA se fabricau masini de cusut.Dupa caderea sistemului centralizat,timp de noua ani societatea s-a zbatut sa supravietuiasca.Prin 1999,din 5.000 de angajati,mai lucrau aici doar 300. Fabrica a trecut printr-o privatizare,si-a schimbat profilul de activitate,iar apoi aici au venit spaniolii de la “CIE Automotive” sa toarne componente pentru autoturismele Mercedes,Nissan,Volkswagen,Opel.Mai rar si pentru Maybach.Piesele ce compun air-bag-urile,centurile de siguranta sau echipamentele de directie ajung sa fie montate pe autoturismele Volkswagen sau Nissan.Datorita unei colaborari cu General Motors,cateva modele de Chevrolet si Opel au si ele in componenta produse “Made in Romania”.Pe lista clientilor finali ai fabricii sunt si limuzinele Mercedes si Maybach.Pentru aceste autoturisme se livreaza piese care compun oglinzile si lampile spate.
Cugir - de la Kalasnikov la Mercedes.Din 1996,la Cugir,in fosta fabrica a Companiei Nationale Romarm,se fabrica roti dintate ce intra apoi in componenta cutiilor de viteza ale autoturismelor Mercedes.Multumiti de calitatea produselor livrate de romani si atrasi de costurile mici de productie,nemtii de la ”Daimler Chrysler AG” au decis in 2001 sa intervina direct in procesul de productie.Au venit cu tehnologie si experienta,iar romanii,prin Compania Romarm,cu forta de munca,cladirile si ceva utilaje.Din asocierea celor doua firme s-a format „STAR TRANSMISSION CUGIR”,care de ani buni produce rotile dintate ale cutiilor de viteza ce echipeaza Mercedes-Benz-A-Klasse,arbori,roti planetare,pinioane de directie si intinzatoare de lant.
Volane de lux.Cel putin 4-5 companii internationale fabrica in Romania huse, tapiterii si volane din piele, ce apoi ofera confort autoturismelor echipate.La Timisoara,de anul trecut exista fabrica americanilor de la TRW. Specializati in producerea huselor pentru volane,americanii si-au marit activitatea la Timisoara.In fabrica unde muncesc 1.200 de romani se produc air-bag-uri,se lucreaza cu sisteme de injectare poliuretanica si in acelasi timp exista si o turnatorie de volane. Cu vanzari anuale de 12 miliarde de dolari,TRW Automotive livreaza produse numelor mari din industria auto:Daimler Chrysler,BMW,Volkswagen si Renault.La concurenta cu americanii de la TRW,langa Timisoara,mai precis in localitatea Deta,produc huse si imbraca volane in piele si austriecii de la Eybl International AG. Circa 700 de angajati romani muncesc manual pentru a lipi si coase piele pe 3.000 de volane produse zilnic aici.In plus fata de alte firme,pe langa volanele si tapiteriile realizate,cei de la Eybl International AG lucreaza si la imbracarea altor componente din interioarele autoturismelor.Cum firma are o cota de piata ridicata in Europa,angajatii romani de la Deta au ajuns in ultimii ani sa lucreze pentru dotarile BMW seria 3 si a modelului X3, dar si pentru autoturismele Peugeot.Nu doar Timisoara i-a atras pe investitorii straini in domeniu. La Arad, portugezii de la Coindu si japonezii de la Takata Corporation au deschis fabrici in se produc huse,air-bag-uri si volane.
Au venit americanii.La Pitesti,aproape de producatorul Renault,mai multi producatori de echipamente auto si-au deschis fabrici.Compania americana Johnson Controls a investit 16 milioane de euro si produce acum,cu mana de lucru romaneasca,tapiterie si scaune pentru gigantii industriei auto:BMW, DaimlerChrysler,Ford,General Motors,Honda,Mazda,Mitsubishi,Nissan,Renault, Rover,Toyota si Volkswagen.Multumiti de investitie,americanii si-au mai deschis o linie de productie si la Ploiesti.Tot aproape de Renault,pe platforma de la Pitesti se fac si sisteme de siguranta auto – producator fiind Autoliv Inc,firma suedeza ce are deschisa o linie de fabricatie si la Brasov,dar si punti auto – investitie realizata de francezii de la Auto Chassis International ACI.
Cablaje facute la Chisineu.In afara de piese turnate,tapiterii,volane,romanii mai muncesc si la producerea cablajelor auto,sistemelor electronice,curelelor de transmisie si sistemelor de iluminat.Cablaje se fabrica la Sannicolau,Timis,unde este o fabrica a americanilor de la DelphiPackard,la Chisineu-Cris in Bihor – unde a investit compania Alcoa Fujikura,la Cluj Napoca – aici existand o investitie a spaniolilor de la ACE.De asemenea,tot in domeniul realizarii cablajelor exista cate o investitie a companiei japoneze Sumitomo Electric Wiring Systems la Orastie,Deva si Alba Iulia.Sibiul a fost preferat de firma germana Continental Automotive Systems,care a angajat mana de lucru autohtona pentru a produce sisteme electronice auto.In acelasi timp,lampi auto de sute de mii de euro se fabrica la Timisoara,unde exista o investitie Hella.
Sursa:http://www.romaniaexpress.net/index.php?id=1484