Bugatti 16 C Galibier ar putea intra in productie in 2013
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Coupe-ul cu patru usi al producatorului din Molsheim ar putea intra in productie in 2013 in urma reactiilor pozitive aparute in urma prezentarii conceptului 16C Galibier la mai multe evenimente auto. Bugatti 16 C Galibier a debutat public la Salonul Auto de la Frankfurt in toamna anului 2009 si cei la Bugatti investigheaza posibilitatea producerii acestui model ca un inlocuitor al lui Veyron. Din moment ce productia hypercar-ului Veyron Grand Sport va fi oprita in 2012, cei de la Bugatti ar putea incepe fabricarea lui 16 C Galibier in anul urmator, dupa o reutilare a fabricii.
La fel ca in cazul lui Veyron, cei de la Bugatti vor construi modelul 16 C Galibier in serie limitata. In prima faza, se vehiculeaza un numar de 300 de unitati, care va fi evaluat in functie de pre-comenzi si interesul clientilor existenti. In momentul in care va fi produs, Bugatti 16 C Galibier va fi cel mai rapid model cu patru usi din lume. Spre deosebire de Veyron, Galibier nu va mai fi orientat spre dezvoltarea unei puteri nominale extrem de mare, motorul W16 urmand sa ofere "doar" 800 CP.
Un alt element diferit fata de Veyron ar fi utilizarea unei transmisii automate cu opt trepte si convertor de cuplu in defavoarea transmisiei DSG a lui Veyron. turbine folosite de Veyron, cei de la Bugatti ar putea utiliza doua compresoare mecanice. Pretul unui Bugatti 16C Galibier va fi situat in jurul valorii de 1 milion de euro, potrivit primelor estimari.
Mai mult decat atat, in locul celor 4Via | Caradisiac
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
DS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. (21.11)
-
Hyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. (21.11)
-
BMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Greu, dar am reusit macar... S-a meritat :))
Materializarea chiciului suprem.
Viata este mult mai plina de cand am gasit Automarket pe net! Forza Automarket!
In Romania se fac componente si interioare auto pentru multe firme mari.
In Brasov, la Drexelmayer, se fac interioare de Mercedes CLS, E Klasse, Porsche, si altele( in general cele nemtesti)
Rulmentii rotilor de la trenurile TGV tot in Brasov se fac.
Am vizitat aceste fabrici in anul terminal de facultate.
Suprinzator,cateva mii de romani pot spune ca lucreaza pentru marci celebre de autoturisme:Mercedes,BMW,Rover,Volvo… sau chiar Maybach.Nu sunt ingineri sau proiectanti plecati pe salarii bune in fabricile din vest,ci muncitori romani care,pentru lefurile modeste oferite de economia autohtona,fabrica sau asambleaza volane din piele,cablaje,cutii de viteza,airbaguri,centuri de siguranta sau tapiterii.Dupa ce fabricile socialiste romanesti de textile au inceput sa lucreze la preturi mici haine scumpe pentru firme de marca,mana de lucru ieftina de la noi i-a atras si pe producatorii de componente auto.Unii au preluat uzine deja existente, carora le-au schimbat liniile de fabricatie,altii si-au construit de la zero afacerile pe pamant romanesc.Oricum,putini dintre posesorii de Mercedes-uri sau BMW-uri de zeci de mii de euro stiu ca este posibil ca volanul autoturismului lor sa fi fost imbracat in piele undeva prin Timis.Sau ca stopurile de frana de la Maybach-ul de juma’ de milion de euro s-au facut la Targu Mures.
La Targu-Mures,pana in 1990,in halele SC “Matricon” SA se fabricau masini de cusut.Dupa caderea sistemului centralizat,timp de noua ani societatea s-a zbatut sa supravietuiasca.Prin 1999,din 5.000 de angajati,mai lucrau aici doar 300. Fabrica a trecut printr-o privatizare,si-a schimbat profilul de activitate,iar apoi aici au venit spaniolii de la “CIE Automotive” sa toarne componente pentru autoturismele Mercedes,Nissan,Volkswagen,Opel.Mai rar si pentru Maybach.Piesele ce compun air-bag-urile,centurile de siguranta sau echipamentele de directie ajung sa fie montate pe autoturismele Volkswagen sau Nissan.Datorita unei colaborari cu General Motors,cateva modele de Chevrolet si Opel au si ele in componenta produse “Made in Romania”.Pe lista clientilor finali ai fabricii sunt si limuzinele Mercedes si Maybach.Pentru aceste autoturisme se livreaza piese care compun oglinzile si lampile spate.
Cugir - de la Kalasnikov la Mercedes.Din 1996,la Cugir,in fosta fabrica a Companiei Nationale Romarm,se fabrica roti dintate ce intra apoi in componenta cutiilor de viteza ale autoturismelor Mercedes.Multumiti de calitatea produselor livrate de romani si atrasi de costurile mici de productie,nemtii de la ”Daimler Chrysler AG” au decis in 2001 sa intervina direct in procesul de productie.Au venit cu tehnologie si experienta,iar romanii,prin Compania Romarm,cu forta de munca,cladirile si ceva utilaje.Din asocierea celor doua firme s-a format „STAR TRANSMISSION CUGIR”,care de ani buni produce rotile dintate ale cutiilor de viteza ce echipeaza Mercedes-Benz-A-Klasse,arbori,roti planetare,pinioane de directie si intinzatoare de lant.
Volane de lux.Cel putin 4-5 companii internationale fabrica in Romania huse, tapiterii si volane din piele, ce apoi ofera confort autoturismelor echipate.La Timisoara,de anul trecut exista fabrica americanilor de la TRW. Specializati in producerea huselor pentru volane,americanii si-au marit activitatea la Timisoara.In fabrica unde muncesc 1.200 de romani se produc air-bag-uri,se lucreaza cu sisteme de injectare poliuretanica si in acelasi timp exista si o turnatorie de volane. Cu vanzari anuale de 12 miliarde de dolari,TRW Automotive livreaza produse numelor mari din industria auto:Daimler Chrysler,BMW,Volkswagen si Renault.La concurenta cu americanii de la TRW,langa Timisoara,mai precis in localitatea Deta,produc huse si imbraca volane in piele si austriecii de la Eybl International AG. Circa 700 de angajati romani muncesc manual pentru a lipi si coase piele pe 3.000 de volane produse zilnic aici.In plus fata de alte firme,pe langa volanele si tapiteriile realizate,cei de la Eybl International AG lucreaza si la imbracarea altor componente din interioarele autoturismelor.Cum firma are o cota de piata ridicata in Europa,angajatii romani de la Deta au ajuns in ultimii ani sa lucreze pentru dotarile BMW seria 3 si a modelului X3, dar si pentru autoturismele Peugeot.Nu doar Timisoara i-a atras pe investitorii straini in domeniu. La Arad, portugezii de la Coindu si japonezii de la Takata Corporation au deschis fabrici in se produc huse,air-bag-uri si volane.
Au venit americanii.La Pitesti,aproape de producatorul Renault,mai multi producatori de echipamente auto si-au deschis fabrici.Compania americana Johnson Controls a investit 16 milioane de euro si produce acum,cu mana de lucru romaneasca,tapiterie si scaune pentru gigantii industriei auto:BMW, DaimlerChrysler,Ford,General Motors,Honda,Mazda,Mitsubishi,Nissan,Renault, Rover,Toyota si Volkswagen.Multumiti de investitie,americanii si-au mai deschis o linie de productie si la Ploiesti.Tot aproape de Renault,pe platforma de la Pitesti se fac si sisteme de siguranta auto – producator fiind Autoliv Inc,firma suedeza ce are deschisa o linie de fabricatie si la Brasov,dar si punti auto – investitie realizata de francezii de la Auto Chassis International ACI.
Cablaje facute la Chisineu.In afara de piese turnate,tapiterii,volane,romanii mai muncesc si la producerea cablajelor auto,sistemelor electronice,curelelor de transmisie si sistemelor de iluminat.Cablaje se fabrica la Sannicolau,Timis,unde este o fabrica a americanilor de la DelphiPackard,la Chisineu-Cris in Bihor – unde a investit compania Alcoa Fujikura,la Cluj Napoca – aici existand o investitie a spaniolilor de la ACE.De asemenea,tot in domeniul realizarii cablajelor exista cate o investitie a companiei japoneze Sumitomo Electric Wiring Systems la Orastie,Deva si Alba Iulia.Sibiul a fost preferat de firma germana Continental Automotive Systems,care a angajat mana de lucru autohtona pentru a produce sisteme electronice auto.In acelasi timp,lampi auto de sute de mii de euro se fabrica la Timisoara,unde exista o investitie Hella.
Sursa:http://www.romaniaexpress.net/index.php?id=1484