București, locul 2 în topul celor mai aglomerate orașe din Europa

de Silvian Irimia
Vineri, 05.04.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În urma celui mai recent studiu realizat de experții de la Moneybarn, Bucureștiul a ieșit pe locul 2 în topul celor mai aglomerate orașe din Europa.

Cele mai recente studii arată că oamenii din Europa își pierd aproape 3 zile din viața lor în fiecare an din cauza aglomerației în trafic.

Totuși, întrebarea adevărată este unde se situează Bucureștiul? Experții de la Moneybarn au analizat numărul mediu de ore pierdute în trafic pe an, emisiile medii rezultate și combustibilul irosit, pentru a descoperi care orașe din Europa sunt cele mai aglomerate. Prin urmare, aceștia au realizat un top cu 10 cele mai aglomerate orașe din Europa.

Capitala irlandeză Dublin s-a clasat pe primul loc, fiind cel mai aglomerat oraș din Europa. Participanții la trafic petrec în medie 68 de ore în fiecare an în aglomerație, irosind 164 de euro pentru combustibil și producând 223 kg de CO2 suplimentar, o cifră foarte mare.

De asemenea, nu există nicio zonă cu emisii reduse pentru automobile în oraș, ceea ce înseamnă că multe mașini ar putea produce nivele mai mari de CO2 decât permit standardele minime moderne.

Din păcate, capitala noastră nu este într-o poziție mai bună.

Chiar dacă în acest clasament este pe locul doi, numărul de ore pe care bucureștenii îl pierd în trafic este mult mai mare față de orice oraș.

Participanții la trafic din București pierd 106 ore în fiecare an din cauza condițiilor de trafic aglomerat, în timp ce irosesc 123 de euro pentru combustibil și produc 181 kg de CO2 suplimentar. Nu există nicio zonă cu emisii reduse pentru mașini în oraș.

Orașul Berna din Elveția completează podiumul celor mai aglomerate orașe din Europa. Pe lângă nativi, Berna atrage mulți turiști, lucru care pune destul de multă presiune asupra infrastructurii.

Prin urmare, cei din Berna pot pierde în medie 36 de ore pe an din cauza aglomerației, dar ar putea irosi până la 195 de euro pentru combustibil și produc 223 kg de CO2 suplimentar. În acest clasament se mai află orașe ca Istanbul, Atena sau Oslo.

via Moneybarn

Comentarii (12)

  • Experti, domle
    Sa moara ........ Daca am auzit vreodata de xpertii astia de la manibam. Da' de tomita Tom si jery si garminel auzit-am? Ca parca aia le au ci trafic, cu sateliti, cu harti, cu d-astea. De expertii lu' este prajit cu am auzit. De ii recomanda de sunt ei asa de experti?
    2 5
  • Cand toti mucea iau BMW sh ca sa duca pitipoaca botoxata la mall, la ce sa ne asteptam?
    Baieti, exista biciclete.
    13 6
  • Romania in general e aglomerata.
    Trebuie introdusa legislatie sa injumatateasca soferii, prag maxim.
    Adica incepem sa punem toate pedepsele cu suspendare si eliminare definitiva pt abateri grave si repetate.
    Fara noi soferi.
    Target anual de reducere cu 10%, si cand scade sub pragul de X milioane soferi (jumate actual) DOAR atunci se permit noi soferi. Cum e la licentele de TAXI. Numar limitat, fix, fara alte comentarii.
    ...
    Din pacate sistemul functioneaza fix cum e acum:
    - toti soferii prosti consuma si aduc taxe la buget (tva) prin consumul lor de cumparat maisini si apoi conbustibil + consumabile.
    - Si normal, acesti soferi prosti iau amenzi, alti bani la buget..
    - si binenteles ca produc si accidente, si iar bani la buget din tva
    ...
    Nu este un sistem de condus respnsabil ci o japca poe fata coordonata de sus, o mafie a lacomiei
    4 15
  • Alin… tu ești “real” sau un roboțel picat din spațiu?
    Cum naiba să debitezi așa ceva?
    Ai uitata să menționezi că ar fi bine să nu te duci cu mașina în alt oraș (stai naibii acasă), sau dacă tot te duci (cu declarație semnată pe proprie răspundere)… să “intri” când altul iese :))))
    Ia te rog preda-ti permisul, tu și familia ta… noi restul facem ce vrem să facem așa cum considerăm că-i corect.
    În trecut mai “treceam” prin Cluj și când nu aveam neapărat nevoi… de vreo 2 ani, evit și caut alternative și în situații de necesitate. Chiar mă așteptam să fie Cluj-ul în top, consider infrastructura este complet depășită “de evenimente”.
    Cam toate orașele civilizate (mai mari) au șosele suspendate, centuri decente samd… cam asta-i marea buba în RO.
    Locuiesc într-un oraș cu aprox un milion de locuitori, centura are 3 benzi plus 2 pentru intrare ieșire, sau distanțe scurte… și se circulă lejer la orice oră cu 90-100. Nu are semafoare sau intersecții, un “cerc” complet.
    6 1
  • George Simion
    orasele nu sunt aglomerate, doar se circula la ore nepotrivite.

    ar fi frumos sa aiba si bucurestiul un ULEZ mare cat tot ilfovul.
    3 3
  • Vladimir Ilyich L.
    Bravo Alin. Visurile mele sunt duse mai departe de catre tovarasi progresisti ca tine. Vom birui.
    7 1
  • @Alin

    ... Și când ieși cu mașina in oraș să completezi o declarație cu scopul, durata și traseul. Altfel, nu! Nu ieși așa de capul tău.
    De prin ce peșteri ieșiți, ma băieți?
    5 1
  • Și e plin de diesel-uri împuțite, aduse de văru' din Germania.
    8 2
  • inexorabil
    Alin e mai nebun ca mine.
    4 6
  • Daca vrei sa nu petreci timp in trafic ... poti, exista transport in comun, exista inca wfh, exista ore mai lejer, te poti adapta cat de cat.
    Dar si orasul nu face suficient pentru imbunatati traficul ,strategia actuala e cumva sa forteze lumea spre transport in comun, dar ritmul de facut benzi unice si mai ales, mai ales, piste de biciclete si metrou nou e retardat
    1 2
  • ///COR/// 33'
    E atat de simplu de ce s-a ajuns asa si tot la fel de simplu sa se remedieze problema.

    Investitiile si oportunitatile de cariera si munca s-au concentrat pe cateva mari orase din Romania. Bucuresti , Cluj, Iasi, Timisoara, Oradea si inca cateva. Dar cel mai cel ramane Bucuresti.
    Toti care se duc la facultate acolo , nu se mai intorc in provincie. Unde mai pui ca vin si cei de peste 40 de ani + sa isi gaseasca noi orizonturi acolo. Si uite asa se ajunge la o suprapopulatie pe mp intr-un oras care nu a fost gandit pt. un numar asa mare de oameni care au fiecare cate o masina cel putin.
    Daca se va continua asa , o sa fie blocat complet in 10 ani. Pur si simplu ori isi lasa masinile si merg pe trotinete , biciclete , mijloace de transport in comun , cate 4 in masina naiba stie cum , ori pleaca inapoi de unde au venit ori vor sta cate 5 ore pe zi in trafic poate si mai mult in 10 ani.
    2 1
  • mai conteaza si modul in care se face planificarea urbana (dezastruoasa in bucuresti).

    chiar azi vad reclama nesolicitata pe net la complex imobiliar. dau click si ce sa vezi: jegosii aia de la marea firma de imobiliare one, niste mafioti ordinari nesatui, profita de slaba reglementare din domeniul urbanistic si sanctiunile modice si supraaglomereaza un cartier deja ticsit, colentina. trantesc doar vreo 2000 de apartamente. apoi ne miram de traficul sufocant.

    la cat de aglomerat au fost construite de comunisti unele orase din tara asta, rechinii din imobiliarele prezentului vin si le pun colac peste pupaza.

    in bucuresti, la o densitate de peste 9000 locuitori pe kmp si zone de cartier dormitor cu peste 30000 loc/kmp, eu n-as mai da aprobare de construire pentru nimic altceva peste P+3.

    confortul social in mediul urban incepe sa aiba de suferit cand densitatea populatiei depaseste 3000 loc/kmp. incepem sa ne simtim jenati unii de altii peste tot: in magazine, pe sosele, in mijloace de transport, in parcuri, in scoli si gradinite, in unitati locative, in birouri, etc.

    pe de alta parte nici o densitate prea mica nu e buna, precum in unele orase americane sau canadiene tip urban sprawl, unde se pierde spiritul urban, apar zone largi pustii, neprietenoase, greu accesibile sau chiar ostile pentru orice altceva in afara de automobil, utilitati scumpe si greu de accesat, iar businessurile mor sau cel mult stagneaza neavand perspective de dezvoltare; dar da, intr-un astfel de scenariu, desi toata lumea merge cu masina si nimeni pe jos, poluarea, datorita rarefierii populatiei si a spatiilor vaste, se resimte mult mai slab, fata de bucuresti de exemplu sau cluj, unde mori pe trotuar de la noxe.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru