INRIX, cea mai precisă aplicaţie de trafic, dirijare şi alertare rutieră, a publicat clasamentul Global Congestion Impact.
București (cu 134 de ore pierdute în trafic), Bogota (133 de ore), New York (100 de ore), Moscova (100 de ore) și Philadelphia (94 de ore) sunt cele mai aglomerate 5 orașe din lume.
România a fost inclusă pentru prima oară în acest clasament în 2020, ne-existând date care să arate schimbările față de anii anteriori, potrivit Hotnews.
În general, într-un an „normal”, cele mai aglomerate orașe din lume sunt orașele foarte vechi sau cele cu creștere rapidă. Restricțiile de circulație impuse de dezvoltarea pandemiei au mai redus media orelor pierdute în trafic, Roma clasându-se din acest punct de vedere pe primul loc.
Via Hotnews
Mi se pare foarte important sa nu mai existe separatia intre bucuresti si (macar in prima faza) localitatile din ilfov. Adica liniile RATB si cele de metrou ar trebui sa mearga pana in otopeni/buftea/magurele si chiar corbeanca.
Iar parcarile multimodale deja gandite pe noul inel de centura (cel extern)
Acum, lasand gluma de o parte, este ingrijorator. Cauzele? Dupa parerea mea mare parte din aglomeratie este creata de cantitatea imensa de masini care circula, si nu ma refer la faptul ca unii au doua masini pe familie, ci faptul ca multi se misca pe distante ridicole cu masina. De ce ai face 1 km cu masina ca sa te duci la magazin? Asta alimenteaza poluarea, chinuitul masinilor si puturosenia.
Inca un lucru, in Bucuresti avem primarul perfect pentru fluidizarea traficului, Nicusor este olimpic la matematica, s-a dat mare in campanie ca are strategii de fluidizare, unde sunt? In sertar, ca noi tot ne inghesuim in trafic.
Si sa nu mai vorbesc de strazi. Nu numai ca multe sunt teribile dpdv al asfaltului, dar pur si simplu sunt ocupate prost. Multi parcheaza unde au ei treaba, si in mijlocul bulevardului daca trebuie, si logic ca traficul se gatuie, ergo se creaza ambuteiaje. Sau desteptii care trec pe rosu, si asa semafoarele sunt prost sincronizate cum a zis cineva mai sus, daca mai si treci pe rosu mari sanse sunt sa ramai in intersectie, ergo creezi aglomeratie.
Daca s-ar respecta regulile logice, dar si ale codului strazii, de "nu blochezi intersectia", sau "nu tai calea" sau orice alta lege care fluidizeaza traficul nu am mai ramane blocati in trafic.
Sau apelam la clasica solutie de lume occidentala: bicicleta sau motocicleta. Ocupi mai putin loc, te misti mai repede, te simti mai sanatos si gasesti mai usor loc de parcare. Daca ploua, iei autobuzul, metroul, troleul. Nu zic ca sunt perfecte ultimele trei solutii, trebuie imbunatatite, inlocuite, curatate, reparate, ceva, dar in Europa se poate. Daca tot ne vrem occidentali, haideti fratilor sa luam autobuze hibride ca la Brasov sau la Targoviste, sau Europa de Vest.
Acum va dati seama cam cum pute cand sta Dorel cu jaful la semafor , dar electrica/plug-in hybrid nu e buna ca nu merge el cu 140km/h pe autostrazi de 2 ori pe an???
Acum ma intreb si eu daca oare cel cu Renault Zoe cand sta la semafoare le zice ceva marlanilor cu BMW diesel ca imput atmosfera? Sau cand tin motorul pornit cate 15 minute in timp ce stationeaza in parcari ocupand locurile pentru incarcat electrice.
Nu va faceti griji, marlania e internationala, se intampla peste tot.
Dar daca chiar se vrea ceva.,se porneste de sus cu taxe pe troace, apoi dealeri cu oferte si asa mai departe: a se vedea multe tari evoluate unde dieselurile sunt sub 10% cota de piata.
Dar la noi e grele, ca BMW vinde diesel cel mai bine, atat stie melteanu' ca behemveu mare si dizal e bun, isi ia si isi pune film pe Facebook si YouTube sa vada toti ce are el.
Sau mai bine intrebat, ai avut vreodata diesel?
Oare de ce grupurile germane au apelat la softurile mincinoase daca motoarele alea erau ok asa cum erau fabricate?
Oare cati romani importa jafuri germane si renunta la DPF pentru ca e scump?
Oare cat polueaza o masina fara DPF?
Cica un VAG diesel neresoftat polueaza de 40 de ori mai mult.
Cati romani si-au facut update de soft dupa ce au auzit ca raman fara putere si cuplu si le creste consumul in urma ingineriilor germane :)
He he mai baieti, va sapati singuri groapa, dar asa e romanul, prefera sa o faca pe desteptul si sa faca combinatii cu anulari de DPF in timp ce rad de cei cu electrice.
In concluzie, succes si plamani buni sa aveti, ca la cum pute prin Bucuresti, aveti nevoie.
dieselul este pentru parcursuri lungi in extraurban, nu pentru mers in oras 15 minute dimineata si 15 seara ca ne lene sa mergem pe jos sau cu transp. in comun.
si eu am tot diesel dar nu il folosesc in oras pentru ca este in totala contradictie cu regimul de utilizare, mai ales in traficul sacadat si infundat din buc.
Poluarea a scazut in majoritatea aglomerarilor urbane pe intreg globul pe perioada lock-down-ului.
Daca te referi la Bucuresti...asta e oricum un oras mai special, asa. Ca si locuitorii sai, desigur. A caror singura "grije" e sa stie cand ninge pe la Predeal sa ramana 12ore blocati in trafic pentru 2 ore de ski sau cand e soare la Mamaia pentru a merge la o bere pe o terasa imputita.
Cred ca nici tu nu stii cam ce vrei. O sucesti si o rasucesti poate iti iese.
Daca Bucurestiul a fost mai poluat in perioada lock-down (am zis eu ca sunteti mai speciali) e problema voastra, a bucurestenilor. Ce gunoaie si rahati ardeti voi pe acolo tot problema voastra e. Concluzie: traficul marit scade poluarea. Doar asta sugerezi.
contraexemplul tau cu bormasina e exagerat. normal ca la pornire orice motor otto/diesel are uzura aceea accentuata, si dieselul meu la fel are, se vede asta si in consumul instantaneu si in sunetul motorului, dar eu cand il pornesc merg non stop 3-4 ore / cateva sute de km extraurban. aia e exploatare eficienta pentru diesel, pentru asa ceva e construit.
iar daca sunt cateva zeci sau sute de mii ca tine (si chiar sunt) care merg doar 15 min dimineata si 15 min seara, ne facem rau noi singuri cu mana noastra unul altuia. ne furam singuri caciula, afumandu-ne reciproc. totul dintr-un egoism greu de inteles, ca ne e lene sa ne miscam cateva sute de metri pe jos sau sa ne urcam intr-un tramvai.
https://www.automarket.ro/stiri/renault-renunta-treptat-la-diesel-clio-captur-si-kadjar-nu-vor-mai-putea-100473.html
Adica eu stiu ca voi sunteti cei mai destepti si va place sa va pisati contra vantului.
Din cauza ca romanii sunt asa super inteligenti ca tine avem aceste rezultate deosebite:
Groapa de gunoi a Europei
Cele mai aglomerate orase
Cei mai multi morti in accidente rutiere
Cei mai putini km de autostrada
Cele mai putine puncte de incarcare pentru electrice.
Si multe altele negative pentru ca asa sunteti voi, mai inteligenti decat altii.
De asemenea, masinile care scot fum foarte mult nu sunt toate Diesel desi probabil in Romania majoritatea sunt. Fumul provine mai ales de la uzura pronuntata a cilindrilor, pistoanelor si segmentilor care permit intrarea uleiului in cilindru si arderea lui cu mult fum si multe noxe. Avansul la injectie poate fi iarasi dereglat ceea ce duce la emisii masive de fum. Ceea ce vreau sa zic e ca daca am elimina gioarsele de pe drumurile romanesti imaginea ar fi alta. Motoarele Euro 6 fie ele Otto sau Diesel sunt foarte curate si au niste emisii foarte mici si de noxe si de particule (si Otto are astfel de emisii acum datorita injectiei directe de benzina in cilindrii) si nu au practic nicio influenta negativa asupra sanatatii omului. De aceea sunt si permise la vanzare.
In perioada lock-down-ului in orasul meu se putea respira, nu era praf si era o liniste incredibila. Sunt convins ca majoritatea dintre noi am vazut si simtit diferenta. Din toamna de cand m-am reintors in urbe am ajuns sa dau pe recirculare mai tot timpul.
Nu stiu ce statistici detii dar, poluarea (global) a scazut si cu foarte putine exceptii orasele au fost mai putin poluate. Chiar nu pricep cum de Bucurestiul a fost mai poluat in perioada aia - e de fapt un nonsens...industria a continuat sa functioneze la cotele de dinainte (ce fabrici si uzine mai are capitala ? ), santierele nu s-au inchis?
Pe de alta parte, imediat dupa 89 calitatea aerului in orase a scazut drastic, migrarea tuturor cazaturilor SH din vest catre Romania au sufocat zonele urbane. Si asta in ciuda scaderii activitatilor economice puternic poluatoare ce reprezentau industria romaneasca.
Sa spui ca (in orase) poluarea nu e de la masini....e cel putin ciudat.
@Service...daca am elimina toate gioarsele. Cum? Romanul nu isi permite. Politicul nu indrazneste. Realitatea arata ca gioarsele continua sa fie pe sosele pentru ca la noi merge si va merge o "atentie".
În afară de pasiunea ta constantă pentru scatologie, cu ce altceva ne poţi încânta d.p.d.v. intelectual?
Ştiu, nu-ţi va pica deloc bine, dar sunt nevoit să decretez: zi de zi, Otto şi Diesel deasupra tuturor!
https://www.google.com/amp/s/m.mediafax.ro/amp/social/poluare-de-weekend-in-bucuresti-protectia-mediului-anunta-cresteri-ale-poluantilor-de-vineri-seara-pana-sambata-dimineata-19879382
Dar nu, eh – a înrobi prostimea locală la bănci, a o apleca la jugul corporatocraţiei uns cu miere consumeristă (şi aceea SH, astfel încât să iasă învingător laitmotivul “Europa cu două viteze”) şi a o zăpăci cu (dependenţa de) medicamente le-au oferit tartorilor o dublă satisfacţie: financiară şi morală…
https://romania.europalibera.org/amp/misterul-poluarii-nocturne-din-bucuresti-garda-de-mediu-nu-are-program-de-noapte/30464706.html
https://www.google.com/amp/s/m.hotnews.ro/stire/24405165%3famp
https://www.google.com/amp/s/m.hotnews.ro/stire/24374214%3famp
O pot tine asa pana va iese pe nas,deci? Cine polueaza? Aia cu dieselul sub euro 6,nu?
Vesticii si nordicii zic ca la ei sunt bune electrice si plug-in hybrid, la noi romanii zic ca dieselurile sunt foarte bune.
Pai ce va mai mirati cand sunteti atatia fani diesel?
Daca va place poluarea si o sustineti, nu va mai vaitati!
Intrebarea e: cate BMW si Audi de aproape 100000 Euro Diesel s-au vandut in Romania in ultimii ani?
Oare ar fi avut bani ei sa isi cumpere 2 masini sau una plug-in hybrid de banii aia?
https://www.automarket.ro/masini-noi/topuri/topul-masinilor-cu-cele-mai-mari-consumuri/
Da, cu electrica şi condus dintr-o singură pedală, în timp ce îţi bei cafeaua la volan, ţinând degetul mic, de la mâna dreaptă, sus
este un confort şi de preferat
dar aglomeraţia din Bucureşti este dată doar de aglomeraţia..... rezidenţială
Când sunt construite ghetouri, blocuri de 7-8-9 chiar 13 etaje pe spaţiile verzi ale altor blocuri... când parcarea cu furie pe străzi, face ca acestea să devină DE FACTO cu sens unic... avem condiţiile perfecte ale hidoşeniei de trafic din Bucureşti.
Are si Romania cateva corporatii care activeaza in afara granitelor:
- BitDefender
- Farmec
- Dedeman
- Antibiotice
- Arabesque
- Blue Air
- emag
- Banca Transilvania va fi prima banca romanesca care va iesi peste granite
Si ar fi avut mult mai multe companii puternice daca in Romania nu ar fi fost niciodata COMUISM
Vad ca te deranjeaza profund bancile, economia de piata, piata libera, tehnologia - ai cumva o alternativa la toate astea?
Nu alternative din alea care se discuta la psihiatrie sub influienta piticilor dacici, alternative reale!?
Unii dintre noi inca nu intelegem ca atunci cand nu exista educatie, lucrurile pot merge bine doar prin constrangere. Cu parere de rau asta e adevarul. Apoi devine obisnuinta.
Inteleg ca exista o diferenta intre poluare si aglomeratie, si ca fiecare avem drepturi si obligatii, dar trebuie sa ne mai vedem si lungul nasului, sa facem atat cat ne permitem si sa nu mai fim atat de pretiosi.
Atat timp cand cu masina fac mult mai putin dacat cu mijloacele de transport in comun, de ce as lua autobuz sau metrou? Omitem cazurile in care ai gura de metrou langa munca si langa casa(si nici nu trebuie sa schimbi).
Cand rezolva problema asta, o sa se schimbe si traficul.
Ca se rezolve acest aspect, trebuie sa ia niste masuri care o sa deranjeze si se pare ca nimeni nu vrea sa-si asume.
Nu! Creeaza conditii bune de transport si multi vor renunta de bunavoie la masina in momentui in care e mai rentabil si mai curat autobusul decat propria carutza. Unde mai pui ca unii o s-o vanda pur si simplu, cand o sa isi dea seama ca masina sta in fata casei cam 95% din timp.
deci o eventuală taxă de mediu ar trebui în preţul combustibilului, gen 1 eurocent pe litru
doar pentru cei care preferă transportul în comun, dar care fiind deficitar...
vor fi taxiurile autonome electrice
Chemi un taxi electric, cine doreşte poate lasă taxiul autonom să îl ducă la destinaţie, dar dacă doreşti poţi să îl conduci tu până la destinaţie
după terminarea cursei, acest taxi autonom în funcţie de nivelul bateriei poate decide autonom dacă să meargă la încarcat sau să preia altă cursă
Astfel mulţi care folosesc mașina proprie doar pentru muncă şi cumpărături pot opta pentru acest sistem.
Sunt anumite estimări, care arată că acest sistem de maşini taxi autonome sunt ca şi costuri sub transportul în comun (de suprafaţă).
Avantajul enorm, nu mai mergi până în staţia de autobuz unde aştepţi şi 20 de minute un autobuz, ci aştepţi în confortul casei acest taxi autonom să te preia
apoi poate fi folosit de persoane vârstnice care nu au carnet
Sa scoata masinile din oras. Aia e singura solutie!
Bravo bah! Bine-ar fi daca ati gusta numai voi din ra*atul pe care vi-l cereti cu atata inconstientza vesela...
Aşadar, de oricât succes comercial s-ar bucura ei, întreprinzătorii români cu aspiraţie şi acces în “afară” nu vor râvni, nu vor putea şi, de aceea (silogism de bun simţ), nu vor dobândi vreodată controlul altor economii naţionale, implicit al resurselor acestora (atât materiale, cât şi umane) !!! Adică nu vor instaura niciodată colonialismul, fără de care “avansatul” Occident de astăzi n-ar fi putut exista (OK, “revoluţia tehnico-ştiinţifică” este esenţială, dar, fără materii prime LA DISCREŢIE şi fără braţe de muncă DINADINS PROST PLĂTITE, n-ar fi ajuns nicăieri; ar fi rămas doar o efervescenţă romantică).
Mai degrabă ia-te singur la palme de nătărău şi (totodată!) diversionist ce eşti…
ce spun eu, o să fie o realitate în 20 de ani maxim
deja în SUA
nu peste tot în lume, dar în SUA, UE15, China sigur
şi nu că am spus-o eu, o zic specialiştii din Faraday, Tesla, Xpeng
.. și de ce firmele romanesti nu au puterea celor din vest? Pentru ca din 1946 in Romania a fost comunism...bun...
...si de ce din 1990 nu li s-a restituit românilor ce li s-a luat?
Pentru că niste șmecheri au simțit ca e rost de ciordeală...
Inainte sa dai vina pe straini, ar trebui sa-ti faci ordine in propria ogradă!
După ce faci curat in ogradă, aplici legea. Aceeași lege si pentru roman si pentru străin.
Apoi conștientizand faptul ca datorită comunismului si a jafului de după, firmele romanesti sunt putin cam dezavantajate in competitia economică, iți folosești mintea și acorzi un sprijin discret firmelor romanesti. Eu zic ca peste 90% din IMM-uri sunt firme romanesti. Poți acorda facilitati fiscale IMM-urilor si acces la fonduri europene nerambursabile + credite mai ieftine de la banci pt IMM-uri.
Poți sa inveți si din experienta altor țări din UE cum sa-ți protejezi firmele si interesele in interiorul Uniunii si in afara ei.
Apucăturile extremiste si ura pe care doriti s-o starniti impotriva strainilor duc intr-o singura directie:
Mhă...Voi ati vrea sa scoateti Romania din UE si NATO ca sa faceti ce vreti, va doare in 14 de țara asta...vreti doar sa ciordiți fară să vă tragă nimeni la raspundere si fară să vă tulbure liniștea. Degeaba ai bani dacă n-ai putere! Degeaba ai bani si putere dacă nu ai liniște. Așa e?
Va faceti ca nu vedeți săracia din Ucraina, Georgia, Belarus, etc
Diversiunea voastră este coruptia!
Voi vindeti, voi incasați, străinul e de vină!
Cât despre “fondurile europene nerambursabile”, cam toată lumea a priceput tertipul, numai e-zombii nu! Românul conştiincios (adică fraier!) produce în jur de 50 de miliarde de euro anual venit brut pentru stăpânul străin (întrebare de baraj: tot atât fură şi “corupţii” români? – toţi laolaltă ajung la asemenea sume, başca ANUAL???), care se sustrage obligaţiilor fiscale locale externalizând “la timp” banii-gheaţă, dar, totodată, declarând Fiscului român valori mult reduse faţă de realitate (unii dintre corporaţii, mai tupeiste, de exemplu unele bănci, au neobrăzarea să se jure că n-au obţinut profit!!!).
Normal că, din ditamai halca, îi…returnezi creatorului ei o mână de carne, fără să te doară “sufletul”. Şi, ca să-i adormi acestuia din urmă orice bănuială, îţi intitulezi pompos şmecheria drept mărinimie, ajutor, impuls, micul capitalism bla-bla-bla.
La urma urmei, nu vă puneţi întrebarea ELEMENTARĂ de ce au năvălit aici toţi aceşti “binevoitori” ? În numele “pieţei libere fără frontiere” (recte a globalizării) sau fiindcă au înţeles demult ce vacă de muls, başca la discreţie absolută şi perenă, reprezintă Românica?...
Idioţenia voastră fără limite se defineşte drept această teribilă iluzie de a-i imagina pe “capitaliştii” externi fete mari (şi generoase) în orice secundă şi în orice ipostază! Oare când veţi deveni şi voi 100 % convinşi (Doamne, ce minune ar fi!) că dumnealor NU le pasă de voi (mai ales în privinţa frământărilor majore, recte ce veţi mânca, cu ce vă veţi îmbrăca, cu ce vă veţi deplasa şi unde vă veţi adăposti) nici cât de o ceapă degerată?…Nu-i preocupă aceste probleme never ever!
Obtuzi incurabili ce sunteţi!!!
Nu invers, asa cum ati scris. Stiu ca da mai bine la titlu, apoi la vizitatori.