O scurtă analiză a proiectelor evidenţiază că autorităţile vor să renunţe la construcţia de pasaje supraterane în favoarea unor tuneluri.
Primul pe listă este un tunel pe sub Palatul Parlamentului care să facă legătura între Vasile Pârvan şi Calea Rahovei, însă un proiect şi mai ambiţios pare cel de construcţie a unor tuneluri care să lege Gara de Nord, Gara Obor şi Gara de Sud.
În plus, există noi planuri şi pentru diverse parcări subterane în zonele Sala Palatului, Tonitza, Domniţa Bălaşa, Piaţa Constituţiei, Pod Izvor, Grădina Icoanei şi Uranus - Piaţa Rahovei.
Pe de altă parte, autorităţile intenţionează să continue extinderea metroului cu noi magistrale, astfel: Piaţa Unirii – Bragadiru, Eroii Revoluţiei – Gara Progresul, Piaţa Universităţii – Pantelimon, Piaţa Unirii – Voluntari, Piaţa Victoriei – Aeroport “Henri Coandă” Otopeni, Gara de Nord - Eroii Revoluţiei, Gara Basarab - Dristor şi Piaţa Universităţii – Drumul Taberei.
Deloc surprinzător, pe listă apare şi finalizarea Autostrăzii A3 Bucureşti - Ploieşti pe tronsonul Şoseaua Petricani - Centura Bucureşti, dar şi implementarea unui sistem inteligent de management al traficului.
În plus, există inclusiv intenţia de a construi un nou aeroport în zona de sud a Bucureştiului.Via Ministerul Dezvoltării Regionale (PDF)
terminati metroul mai intai