Anul trecut, traficul din București a fost în creștere față de 2018, iar persoanele care au circulat pe străzi la ore de vârf au pierdut circa 30 de minute din cauza aglomerației.
În 2019, Capitala s-a clasat pe locul 4 în topul celor mai aglomerate orașe din Europa, potrivit unui studiu al companiei olandeze TomTom. În Europa, cele mai aglomerate orașe sunt Moscova, Istanbul și Kiev.
La nivel mondial, București se afla pe locul 14 în topul orașelor cu cel mai aglomerat trafic, față de locul 11 în 2018. Primele locuri la nivel mondial au fost ocupate de Bengaluru (India), Manila (Filipine) și Bogota (Columbia).
În București, timpul petrecut în trafic este, în medie, cu 52% mai mare decât ar fi în condițiile în care traficul ar fi fluent. Timpul suplimentar petrecut în trafic este în urcare față de ediția precedentă a topului, când persoanele din București petreceau cu 48% mai mult timp în trafic din cauza aglomerației.
Via profit.ro
1. nu se doarme la volan. soseaua nu e sa te plimbi cu masina. se merge, lumea se grabeste, nu mergem cu 30 sa vedem cum mai e la volan. cand pleci de la stop, pleci.
2. se merge haotic si nu se respecta legile. daca toti am circula corect, s-ar imbunatati timpii de stat in trafic. daca cand vezi pe cate unii ca opresc pe prima banda si blocheaza toata coloana de masini...si multe alte exemple.
3. strazile din bucuresti, care sunt f inguste si cu gropi. la sinele de tramvai sa stiti ca nu trebuie sa opriti, masina rezista.
si multe altele...puteti continua
- nu se ridica rapid si constant masinile care blocheaza benzi (indiferent ca ai o urgenta, te-a luat burta sau naste sotia)
- se pleaca prost de la semafor: se face verde dar stam pe loc pana se misca cel din fata in loc sa plecam toti.
- se merge prea haotic si nu ne distribuim egal pe benzi
- nu stim sa ne incadram corect sau o ardem smechereste taind fata altora ca sa facem dreapta de pe ultima banda
- orasul in sine este problematic, el nefiind gandit pentru atat trafic
- fortarea semaforului
- blocarea intersectiilor sau a intrarilor pe strazi laterale (cred ca ar merita un loc mult mai sus)
- distributia nefasta a noilor cladiri de birouri, care obliga oamenii sa taie tot orasul
Autoritățile locale s-au culcat pe-o ureche că există metroul și au neglijat complet transportul în comun de suprafață și celelalte alternative la mașină.
Un RATB eficient, cu linii de tramvai rapide gen 41 extinse în toate zonele, cu troleibuze și autobuze circulând pe linii dedicate, sigur ar elibera di presiunea pe trafic.
Evident și centura nord la 2 benzi TERMINATĂ ar trebui să ajute.
Pistele de biciclete la fel.
Soluțiile sunt de bun simț, verificate în țările civilizate și sunt foarte cunoscute. Aplicarea lor întârzie, că avem ce votăm.
Iar la aceste centuri sa faca iesiri si intrari ca lumea. Este trist si penibil sa ai semafor in loc sa ai pasaje, benzi supraterane sau orice alta solutie care nu genereaza blocaje.
Aţi citit bine? Bucureşti semnifică AL PATRULEA (sublinierea mea) oraş aglomerat din Europa. Dacă tot trebuie blamat ceva, mi s-ar părea logic ca ţinta să fie chiar primul oraş din “top”, mai ales că poartă un nume care le provoacă alergie europeiştilor noştri: Moscova…
Apropo, ce demonstrează acest lucru? Că “inima” Rusiei s-a dezvoltat într-un mod foarte impresionant! Arată sau nu a metropolă de talie…occidentală? Indiscutabil că da, dar rusofobii juraţi, subjugaţi iremediabil de plăsmuirile oculte ale “societăţii deschise”, nu vor recunoaşte nici picaţi cu smoală clocotită (eventual ar contraataca turbaţi, înşirând aceleaşi şabloane, ca nişte mistificatori care se respectă: “dictatură”, “oligarhie”, “înapoiere economică”, “încălcarea drepturilor omului”, “asasinate la comandă politică” etc.). Normal, în atare condiţii Moscova nu poate fi decât un “simptom” al recrudescenţei materialiste de arie Globală.
PS. Dezaprob vehement formulări înveninate precum “Opriţi migraţia ţăranilor către Bucureşti”… De parcă s-ar fi născut unii cu Capitala pe piept, drept proprietate exclusivă şi trofeu select. Sau s-or fi considerând numai dânşii hărăziţi să savureze binefacerile civilizaţiei. La scară mai largă, cum s-ar simţi să reacţioneze identic (de data asta, faţă de ei înşişi)…”Vestul” ? La modul: “Ce tot ne invadaţi, balcanicilor?! Aveţi vreo contribuţie la conturarea prosperităţii noastre, de credeţi că vi se cuvine?”…Ei, cum am răspunde la o asemenea întrebare?
În realitate, “capitalizarea” unora (de fapt, a multora) se produce exclusiv din motive financiare (servicii mai bine plătite), nu fiindcă peisajul consumerist din Bucureşti ar fi diferit şi mai tentant decât în restul ţării. Acelaşi principiu este valabil şi în balanţa România-statele “avansate”.