Tarifele RCA au crescut, în medie, cu 20% în ultimele două luni, titrează Digi24 citând mai mulți brokeri de asigurări. Tarifele mărite au fost cauzate de situația Astra Asigurări și de incertitudinile financiare prin care trec alte două companii, Euroins și Carpatica. Acestea din urmă trebuie să-și asigure finanțarea în viitorul apropiat, altfel riscă să ajungă în aceeași situație cu societatea Astra Asigurări. Până la clarificarea situației, tarifele RCA sunt în creștere, iar brokerii avertizează șoferii că două polițe RCA de șase luni în locul uneia încheiate pe un an ar putea aduce costuri mai mari cu 20 până la 30 la sută.
Din datele culese până acum, au existat și creșteri de 200% ale tarifelor RCA încasate în ultimele două luni, spun cei de la Digi24. În această postură nefericită s-au aflat șoferii care au automobile cu motorizări de cilindree mare sau care au avut daune, precum și cei care se află în ambele categorii. Sistemul bonus/malus aplicat de societățile de asigurări penalizează de ani buni șoferii care sunt implicați în incidente, dar până și cei care nu au avut niciun incident ani la rând nu ajung să plătească mai puțin de la o poliță RCA la alta.
Cauza acestei probleme este legată de modul de decontare al plăților folosit de societățile de asigurări, care trebuie să îi despăgubească pe cei loviți de clienții lor folosind doar fondurile culese din încasarea polițelor RCA.
Astfel, fiecare daună soluționată folosind RCA-ul ajunge să se adune la un șir lung de despăgubiri, decontate apoi în polițele RCA plătite și de șoferii care nu au avut incidente. ASF a deschis la jumătatea lunii octombrie procedura de redresare financiară pentru societatea de asigurări Euroins, care are la dispoziţie un an pentru a-şi rezolva probleme de solvabilitate şi capital, compania necesitând 200 de mii de lei pentru a ieși din vizorul ASF. Cei de la Carpatica Asig se află în această procedură încă din luna mai a anului 2014 și speră să-și găsească un nou investitor sau chiar un proprietar nou până la data de 15 decembrie 2015. Astra Asigurări nu a intrat încă în faliment, Tribunalul București amânând pentru a doua oară decizia finală în acest caz, ceea ce înseamnă că Fondul de Garantare al Asiguraţilor (FGA) nu poate începe plăţile în contul dosarelor de dăuna preluată.Via Digi24
stil de condus de smecheri
saraci da' moftangii
profiturile mari ale soc de asigurari
pentru ca ...romania
Mă rog, organele judiciare au purces la cuvenitele anchete, dar mă tem că nu vor fi vizați toți vinovații pentru ceea ce ȋnseamnă cei mai mulți morți de la Loviluția din dec. 1989 ȋncoace.
Vedeți cum vine asta? Nimeni nu mai vrea să investească un sfanț, ci, dacă se poate, prin grația Zeiței Fortuna, să curgă banii din pom și noi doar să ținem sacul.
Cât despre rapacitatea deja banală a societăților de asigurări, asta mi se pare frecție pe erecție. Stați să vedeți ce se va ȋntâmpla cu…sistemul privat de pensii. Un tertip “beton”, foarte bine gândit. Silim populimea prin lege să contribuie la fonduri private, dar musai pe aceia care au până ȋn 35 de ani, fiindcă, până la pensionarea primului val de angajați, vor trece cel puțin 25 de ani (așa judecau băieții deștepți prin 2007-2008), răstimp ȋn care se va strânge porcoiul de lovele de n-o să le vină să creadă. Oare să nu cunoaștem noi noțiuni elementare de psihologie umană? De exemplu, introduceți-mă ȋntr-o camera burdușită cu miliarde de lei cash, din planșeu ȋn planșeu, pe urmă scoateți-mă afară și cercetați-mi asiduu inima și mintea, ca să constatați cât de sentimental și principial mai sunt…
Așa și cu belferii RCA. Ei tot speră, ȋn sinea lor cea mai profundă, că se vor inventa acele sisteme de siguranță care să zădărnicească orice fel de accidente auto, pentru totdeauna, caz (oare utopic?) ȋn care vor avea grijă ca, grație propagandei lor “perfecte”, să ne aburească ȋn direcția menținerii riscurilor, astfel că vor ajunge ȋn raiul milenarist (deci, ați ȋnțeles: am scris “vor”, nu “vom”). Vorba cântecului (al lui Cassa Loco): “Cine are noroc, are, șai-la-la-la-la, cine n-are, n-are!”. Chiar dacă i-am pune pe tuspatru zmeii metafizicii laolaltă – Liiceanu, Pleșu, Patapievici și CT Popescu – să ne lămurească filosofic ce vor să ne releve aceste ȋnălțătoare versuri, vom rămâne cu buza umflată ȋn privința explicațiilor.
am lucrat in bransa 20 de ani...m-am lovit de unii care afirmau:"cum adica altii traiesc din asta si eu nu pot scoate un amarat de alternator?"
da asa este sunt multi care amplifica pagubele,ca sa mai scoata niste bani in plus
am avut unele cazuri de masini scumpe care fusesera dauna totala la inca vreo trei firme de asigurari...si nu erau orice masini...
sunt oameni care doar cu asta se ocupa:
asigura casco masina la un asigurator apoi imbraca bine pe unul fara minte,ii pun o casca si o dau de garduri pe cine stie ce coclauri...au luat masina pe 2 lei ,o asigura cu 5 si primesc 4...apoi vand epavacu 1,5 lei si de aici profitul...si pierderile societatilor de asigurare
sfat celor care citesc:daca sunteti loviti insistati sa reparati masina la reprezentanta indiferent ca e dacie sau merc...doar acolo veti primi piesele originale;altfel in loc de o bara de 10 mil veti avea pe masina o bara de 1,5 mil in cel mai bun caz,fabricata cine stie pe unde in asia si care la o lovitura cu pantoful crapa(se stie ca o bara trebuie sa se deformeze elastic pana la un impact produs la viteza de 12,5 km/h)
Si ca tot veni vorba de scoala, eu tot acolo am invatat sa fac operatiuni matematice de scadere a doua numere, asa am aflat ca in Romania m-a costa dublu asigurarea la masina mea. Ai putea sa incerci si tu, e chiar interesant... sa mergi la scoala zici. Poate mai prinzi si o insulta pe bune.