Esential
130.000 | cai putere va avea masina-racheta. |
Echipa din Marea Britanie care a depasit recordul de viteza la sol in 1997, atingand viteza de 1230 km/h, intentioneaza sa isi bata recordul si sa creeze un vehicul si mai rapid. Cu toate ca au depasit bariera sunetului, la stabilirea recordului precedent, care a ramas in picioare si dupa un deceniu, membrii echipei vor sa redefineasca recordul de viteza la sol.
Proiectul intitulat Bloodhound a fost dezvaluit de catre Andy Green si Richard Noble la muzeul de stiinta din Londra. Andy Green este un pilot de vanatoare al fortelor aeriene britanice, care a condus vehiculul Trust SSC in 1997, cand a depasit bariera sunetului. Daca acestia reusesc sa atinga 1690 km/h, vor depasi si recordul de viteza la altitudine joasa pentru avioane, situat la 1600 km/h.
Vehiculul se numeste Bloodhound SSC si foloseste un motor cu reactie si o racheta montata pe partea superioara a fuselajului. Acesta va dezvolta in jur de 130.000 cai putere. Masa acestuia este de 6442 kg si masoara 12.8 metri lungime.
Vehiculul ar trebui sa atinga 1690 km/h in doar 40 secunde. Cand acesta va atinge viteza maxima, rotile sale cu diametrul de 900 milimetri se vor roti cu peste 10.000 rotatii pe minut. Proiectul este bazat in Filton, Marea Britanie, la celebra baza unde s-a creat si avionul Concorde.Spre deosebire de alte proiecte de acest gen, dezvoltarea vehiculului nu se va face cu usile inchise, ci va fi un proiect public. Fondurile pentru dezvoltare vor veni de la guvern pentru partea educationala a proiectului. Fondurile suplimentare vor fi obtinute de la sponsori dar si prin donatii de la public.
“ O sa fie o provocare imensa. Avem numeroase provocari tehnice si probleme de ordin geografic ce tin de locul in care vom putea merge cu vehiculul. Pe langa acestea vine provocarea financiara aferenta a proiectului”, a declarat Andy Green.
Via | Autocar
Va salut
de fapt vehiculul respectiv se numeste ThrustSSC (http://en.wikipedia.org/wiki/ThrustSSC)
si iata cum o singura litera poata sa faca diferenta dintre "increderea" in calitatea articolelor care scade pe zi ce trece, si "forta" lor
nu vreau nici p departe sa iau apararea acestor amatori dar nici wikipedia nu e de incredere care e plina de informatii eronate