Brexitul începe să pună piedici industriei auto: Nissan ar putea renunţa la producţia lui Juke în Marea Britanie

de Daniel Popescu
Joi, 06.10.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nissan ar putea muta producţia modelului de succes Juke la alta fabrică din Europa din cauza deciziei Marii Britanii de a părăsi Uniunea Europeană.

Nissan Juke este al doilea cel mai bine vândut model al constructorului japonez de pe piaţa europeană, iar acesta este fabricat doar la uzina pe care producătorul o deţine în localitatea britanică Sunderland.

Succesul acestui model a determinat Nissan să anunţe un plan de investiţii de 100 de milioane de lire sterline pentru a impulsiona producţia viitoarei generaţii, aşteptată pentru anul 2018. Decizia garanta practic viitorul fabricii de la Sunderland, considerată cea mai modernă uzină auto din Marea Britanie.

Urmareste Automarket
Hotărârea Marii Britanii de a părăsi Uniunea Europeană în urma votului din luna iunie a schimbat însă radical strategia celor de la Nissan.
Se anticipează că Marea Britanie va părăsi oficial UE peste 2-3 ani, iar până atunci nu va fi clar dacă vor exista taxe vamale la exportul bunurilor din Anglia în ţările blocului comunitar.

Impunerea unor taxe ar afecta semnificativ veniturile Nissan, întrucât 80% din producţia fabrici din Sinderland este exportată în UE. Tocmai de aceea, pentru a nu afecta succesul lui Juke, Nissan a anunţat că este posibil să nu mai producă acest model în Marea Britanie. "Ne bazam toate deciziile pe valoarea adăugată pentru acţionari. Le facem pe baza lucrurilor pe care le ştim, iar în acest moment nu ştim", spune Trevor Mann, şeful de performanţă al Nissan.

De altfel, cu numai o săptămână în urmă, Carlos Ghosn, CEO-ul Alianţei Renault-Nissan, a anunţat că producătorul analizează posibilitatea de a solicita compensaţii financiare statului britanic pentru a se proteja în cazul apariţiei unor taxe de import.

Via Automotive News 

Comentarii (2)

  • someone
    brexit-ul are efecte muuult mai profunde decat stim noi, si nu ma refer doar la industria auto. vom vedea cine rade/plange la urma
    3 0
  • poate se razgandesc pana la primavara, le vine mintea la cap. lira e deja praf si se duce sub dolar daca invoca iesirea.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru