Moda versiunilor Stepway, începută în gama Dacia odată cu apariția lui Sandero Stepway și continuată apoi cu variantele omonime dezvoltate pe baza modelelor Lodgy și Dokker, se dezvoltă și atinge probabil cel mai potrivit model care poate purta sigla versiunii pseudo-cross: break-ul Logan MCV. Într-o lume în care break-urile cross reprezintă o alternativă viabilă la SUV-uri, Dacia folosește argumentul Logan MCV și argumentul Stepway în aceeași frază, dezvoltând un model care preia liniile lui MCV, dar plusează cu o serie de elemente estetice inspirate din lumea off-road.
Evident, așa cum era de așteptat, Dacia Logan MCV Stepway nu va beneficia de aportul unui sistem de tracțiune integrală, de unde și expresia "pseudo-cross" pe care o utilizăm în titlul acestui material. În schimb, pentru a îmbunătăți caracterul și performanțele mașinii în afara asfaltului, Dacia anunță că garda la sol a acesteia a fost ridicată cu 5 centimetri.
Dacă modificarea ar trebui să asigure posesorii că macadamul nu va fi niciodată o problemă pentru Logan MCV Stepway, rămâne de văzut cum va fi afectată ținuta de drum pe asfalt în condițiile în care Logan MCV era oricum unul dintre modelele Dacia cu un volum interior mare, element care afecta parțial comportamentul dinamic al mașinii la viteze ridicate.
În rest, modificările estetice apărute la nivelul caroseriei lui Logan MCV în noua sa versiune sunt specifice familiei Stepway și nu reprezintă surprize majore. Notăm ornamentele gri care apar în zona inferioară a barelor de protecție, grila frontală inspirată de cea de pe Duster și protecțiile laterale pe care le găsim și pe celelalte modele ale gamei care au trecut prin "tratamentul" Stepway.
La interior vorbim de o tapițerie specifică și de elemente adiționale dedicate regăsite și pe celelalte modele din serie Stepway.
Volumul portbagajului, pe care Dacia îl promovează ca fiind cel mai mare din segment, oferă 573 de litri.Ediție specială dedicată gamei Stepway și lui Duster
Pe lângă Logan MCV Stepway, Dacia va aduce la Geneva o ediție specială dedicată gamei Stepway și SUV-ului Duster. Aceasta va purta denumiri diferite în funcție de țară, însă elementele specifice sunt comune. Vorbim despre două culori de caroserie noi (Gris Islande pe toate modelele plus Orange Ocre exclusiv pe Sandero Stepway), de un set de jante cu desen dedicat, de o tapițerie interioară specifică și de o serie de ornamente de interior caracteristice și vopsite în culoarea cuprului (aeratoare, covorașe, tapițerie).
Numele noii serii limitate nu a fost încă dezvăluit în România. În Anglia, aceasta va purta denumirea Summit.
Sau ca sistemul Stop and Start e de serie, iar TCe-ul e propus si cu Easy R, cutia pilotata pentru comozi.
Trecind la zona carcotelilor subiective, masina arata intr-adevar mai bine decit MCV-ul uzual si poate tenta destui clienti doritori d-un portbagaj mai mare decit al lui Sandero Stepway.
Si garda la sol majorata e un avantaj pentru unii, chiar daca nici MCV-ul normal nu-i prea jos.
M-ar tenta si pe mine ce-i drept o versiune pe benzina, dar nu cu motorasul asta la fel de inexplicabil ales de Renault ca Fiat cu Twinair-ul lui - vb. de cilindreea aberant de mica pentru orice model mai mare ca Twingo sau Fiat 500.
Parerea mea e ca pentru dumurile de la noi orice varianta Stepway merita daca iti iei Dacia. Plus ca arata mult mai bine decat variantele normale.
Eu sunt foarte curios sa vad noul Duster, insa mai astept pana la Frankfurt...
@Andy: Da, Stepway-urile sint preferate logic nu doar la noi (+70% din Sandero vandute-n Franta de ex. sint Stepway.)
Si cu 500-le Twinair ai dreptate ref. la zgomot - vibratii - consum, dar cel putin in versiunea de 85 CP pe care am condus-o eu trage mai bine ca TCe-ul la 2.000-2.500 rpm.
Pana acum 2 luni uram mașinile cu 2 pedale, m-au obligat sa-mi schimb mașina de serviciu am Sandero Stepway 1,5 Easy R (mașină pe care-am criticat-o) Concluzia: m-am tâmpit, nu-mi mai îmi place sa conduc mașină cu cutie de viteza manuala, in oraș super lejer, pe autostrada am devenit ca băiatul meu pe PS4 reglez viteza din butoanele de pe volan
P.S. Nu's ce hac-uri nespecifice unui motor turbo spui. Dar sincer...imi pare destul de cursiv. Am condus motoare si mai pretentioase care se comportau la fel.
M-ai facut oricum curios si-o sa re-testez o Dacie TCe recenta, care-i posibil sa nu mai trebuiasca a fi 'tinuta din ambreiaj" la re-accelerarile din ture joase ca sa nu... clantzane sesizabil, dupa care urma o crestere destul de lenta a turatiei pina la 2.800-3.000 rpm.
Subscriu oricum la fiabilitatea TCe-ului 0.9 - care n-a facut pina acum probleme pe Dacii, dar nici pe Twingo, Smart ori Clio.
P.S. Si cureaua de distributie imi pare un [mic] dezavantaj al TCe-ului 0.9, care m-ar face sa inclin in clasa mini spre un Boosterjet Suzuki 1.0 de 112 CP (cu lantz), alte oferte nipone similare fiind prea scumpe din pacate.
Eu am condus 1.6 mpi 8V si 1.6 mpi 16V de la opel (115 cp sau ceva de genul asta) recent...adica in ultimele 6 luni. Si sincer, mie imi pare 0.9 mai aproape de 1.6 16V de la opel. Sau ma rog, pe acolo (la turatie mica...pana in 2300-2600 peste cel de la opel...iar peste 2600 rpm cel de la opel era mai ok... Pana pe la 90-100km/h n-am vazut diferente notabile...doar peste 110km/h se simte bine puterea suplimentara a opelului.
Adica cum tinuta din ambreaj la turatii joase? Euro 6 are 90% din cuplu de la 1500 rpm...deci n-are probleme la turatii joase. Cel putin E6. N-am condus E5.
Mie chiar cum lucreaza la turatie joasa mi-a placut motorul.
numeste-mi una!
Dacia Nova?
pe la inceputuri am avut Solenza pe benzina...cu mana pe inima spun...o placere pe viraje si un motor care mergea la fix cu o cutie ce isi facea biznisu si la urcare si la coborare.
dar Solenza n-avea nici o treaba cu Nova. Pe nicaieri.
@sper ca ... 1.2TCe este un motor cu multe probleme din cate am citit pe alte forumuri (Duster/Clio/Megane). Pana acum de departe cele mai reusite au fost 1.4 si 1.6 (0.9 inca nu am pareri...chiar daca motorul este pe piata de aprox 3.5 ani...este totusi un motor prea nou...si nu multa lume a sarit de 100k km cu el inca...)
Tatăl meu a avut Super Nova si Solenza
Ca motor + cutie Super Nova era peste Solenza (era mai "puturoasa")
Suspensie Solenza mult peste Super NOVA
Dar amândouă aveau 2 mari probleme:
1. etanșeitate caroserie după ploaie trebuia sa scoți apa
2. rigiditate caroserie pe o bordura mai înaltă era dificil sa închizi ușa spate stânga
n-am avut problemele tale...doar dupa ce m-a lovit un bou din spate (care tracta alt bou cu o shufa) hayonul trebuia lasat mai de sus pentru a se inchide. Problema mare a fost RUGINA, aparuta la baza montantului B, la marginea de jos a portierelor si la oale roti spate in zona amortizorului. Vopsea subtire, protectie inexistenta. In rest...nici un scartait nici o problema mecanica in 50.000km...motorul a pornit "la sfert" dupa 2 ani de stat nemiscata in aer liber :)
O comparatie interesanta: https://www.youtube.com/watch?v=twV3ZQ-zVIg
Si cele doua modele fara 4x4 se descurca foarte bine.
Pentru 4x4 extrem iti iei Jeep sau Jimny nu Stepway sau SUV.