BRAZILIA: Maşinile ar putea fi construite din ananas şi banane
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Oamenii de ştiinţă din Brazilia promit o nouă soluţie pentru dezvoltarea de mase plastice. Potrivit lui Alcides Leao, fibrele din banane, ananas şi alte plante pot fi utilizate pentru dezvoltarea unei noi generaţii de mase plastice. Acestea sunt ecologice, mai rezistente şi chiar mai uşoare decât plasticul convenţional. Fibrele respective au fost supranumite ”fibre din nanoceluloză”, iar unele dintre acestea sunt aproape la fel de rezistente precum Kevlar-ul. Pentru cei care nu ştiau, Kevlar-ul este materialul utilizat de armurieri pentru a realiza vestele antiglonţ şi alte materiale de acest gen.
Spre deosebire de plasticul convenţional şi de Kevlar, noile fibre din nanoceluloză nu sunt făcute din petrol sau gaze naturale, acestea fiind obţinute din surse regenerabile. În plus, noile materiale se bucură de o serie de avantaje în faţa plasticelor convenţionale – rezistenţă sporită la avariile cauzate de căldură, rezistenţă la carburantul vărsat pe acestea, la apă şi la intemperii.
Mai mulţi producători de automobile testează aceste tehnologii, iar oamenii de ştiinţă brazilieni se aşteaptă să vadă aceste fibre din nanoceluloză în producţia de serie în termen de doi ani.În primă fază, noile materiale vor fi utilizate pentru înlocuirea pieselor flexibile din plastic, acestea urmând să înlocuiască ulterior şi elemente mai rezistente. Pentru a pregăti aceste materiale, oamenii de ştiinţă trebuie să introducă frunzele de al ananas sau alte plante într-un dispozitiv similar cu o oală de gătit sub presiune. Apoi, plantele primesc o serie de substanţe chimice, după care sunt reîncălzite în mai multe cicluri. Materialul rezultat se aseamănă cu pudra de talc, iar procesul este destul de costisitor. Cu doar 0.45 kilograme de fibre de nanoceluloză, oamenii de ştiinţă pot crea peste 45 de kilograme de plastic.
Via | PureGreenCars.com
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Toyota a lansat primul monovolum PHEV din Japonia
- Toyota: un milion de unități C-HR vândute în Europa
- De Tomaso a finalizat primul exemplar de producție P72
- Tesla recheamă 700.000 de modele din cauza unei probleme la sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope
- Stellantis extinde oprirea producției la fabrica Miriafori
So,n-ai cu cine...
Nu mai vine mai ziceti ceva de VAG ?... :))
app de VAG, esti suparat ca ai fost depasit int-o masina 1.4 benzina de un tractor diesel cu motor de 2 litri care consuma mai putin? sau ce ? lol