Brabus va expune noua ediție specială Ultimate E Shadow Edition în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Versiunea pregătită de tunerul german are la bază modelul electric EQ ForTwo Cabrio și va fi asamblată în doar 28 de unități.
Standard, EQ ForTwo Cabrio dispune de un motor electric capabil să ofere până la 81 de cai putere și 160 Nm. Mulțumită modificărilor operate de Brabus, motorul electric dezvoltă 91 de cai putere și 180 Nm. În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 10.9 secunde, cu 0.9 secunde mai rapid comparativ cu versiunea de serie. Autonomia anunțată de Brabus este de 125 de kilometri, cu 34 de kilometri mai puțin comparativ cu cea anunțată de Smart în cazul versiunii de serie.
Brabus spune că la interior, versiunea Ultimate E Shadow Edition dispune de un selector pentru patru modurile de rulare: Standard, Eco, Sport și Sport+. Ultimul dintre acestea accesează noile resurse propuse de tunerul german.
Brabus Ultimate E Shadow Edition primește accesorii sport de caroserie, o culoare specială (Gunmetal Grey) și jante de 18 inch.
Pentru interior, tunerul german a pregătit accesorii din fibră de carbon și aluminiu, dar și scaune îmbrăcate în piele de culoare roșie.Pe piața din Germania, prețul cerut de Brabus pentru Ultimate E Shadow Edition este de 64.900 de euro.
*Voci apropiate tunerului german ne-au spus că Brabus Junior a fost văzut cum umbla încă de la Crăciun prin firmă cu niște petice de piele și sârme de cupru.:-)
Abia azi le-a spus vocilor că-i trebuia încă un milion pentru parastasu lu tac-su (premium, cum altfel?) și s-a gândit că, la câți pitpalaci eco-snobo-bănoși există, trebuie să-i țepuiască și c-o electrică-n care bagă 4.000 € și scoate 40.000.*
Acu serios: și EQu Cabrio Fortwo standard îmi pare de fapt o țeapă (la 25.000 €), fie și din simplul motiv că autonomia de 160 km nu iese de nicio culoare - nici măcar teoretic - din datele oficiale: baterie de 17,6 kWh și consum normat de 13 kWh/100 km.
Socoteala face deci 135 km max. - și asta pe hârtie, Frau Winkler! De fapt te pricepi la mașini și matale la fel ca Mrs Mary Barra (GM) sau Linda Jackson (Citronel...)
...Pe
https://www.smart.com/de/de/index/smart-eq-fortwo-453/technical-data.html#engine1
...afli de fapt și alte mici detalii niciodată comentate de marketingo-jurnalismul auto actual, cum ar fi autonomia spre 85 km... practici, în funcție de modalitatea încărcării - de ex. dacă-l alimentezi la priza de acasă, consumul specific crește de la 13,1 la 18-20 kWh/100 km !!! (cum / de ce anume, doar e-zâna sau e-satana ne-ar putea lămuri...)
P.S. Entuziaștii naivi pro-EV merită să citească și diverse test-drives cu BEV-uri în condiții de iarnă, cu efect de electro-șocuri :-) (unul recent e pe Jalopnik, c-un Chevy Bolt plimbat prin Quebec la minus 25-40 grade Celsius... )
Încă aștept niște posturi "la banii ăștia îți iei second..."
Ia să văd teoreticienii care strâmbă din nas, vorbind de achiziționarea unei Dacii noi "la banii ăștia iau la second...", ar da pe Brabus-ul ăsta electric 64 mii iepuroi?
Poate ar da, că nu e Dacie, e Brabus :)