Studiu Bosch: 60% dintre şoferii intervievaţi cred că maşinile autonome sunt o idee bună
Până în 2025, cei de la Bosch se aşteaptă să poată să-l transforme pe şofer în pasager, dar aşteaptă un cadru legislativ potrivit şi o acceptare a tehnologiei vehiculelor autonome. După cum sugerează chiar şeful Bosch, tehnologia ar putea fi utilă celor care au drumuri lungi şi plictisitoare în faţă, cum ar fi câteva sute de kilometri de autostradă, caz în care sistemul ar reduce semnificativ accidentele rutiere cauzate de oboseală. La fel ca alte companii, Bosch vrea să dezvolte tehnologii care să elimine accidentele rutiere de pe şoselele viitorului.
Fortune: "Bosch este cel mai admirat furnizor auto din lume"
În România, tehnologia auto este motorul de dezvoltare al afacerilor Bosch, reprezentând peste 60% din cifra de afaceri de 212 milioane de euro atinsă de compania germană în 2013. Pentru anul curent, Bosch se aşteaptă la o cifră de afaceri în creştere cu 10%. Aşteptările celor de la Bosch nu sunt nefondate, doarece au avut o creştere de două cifre a volumului vânzărilor din domeniul tehnologiei auto în România, iar situaţia prezintă un potenţial de creştere în decursul anului curent. Reprezentanţii Bosch spun că mărcile Dacia şi Ford au fost şi ele responsabile pentru creştere, dar vânzările de piese de schimb, exporturile de componente noi şi cele 46 de service-uri care au adoptat conceptul Bosch Car Service au completat şi ele vistieria companiei.
CEA MAI RECENTĂ INVESTIŢIE BOSCH LUCREAZĂ PENTRU DAIMLER
CE ESTE ECALL ŞI CUM FUNCŢIONEAZĂ?
Sistemul eCall este un serviciu de urgenţă dezvoltat la recomandarea Uniunii Europene şi va deveni standard pe toate maşinile vândute în UE în cel târziu zece ani. În cazul unui accident, maşina transmite un semnal către un centru de comunicare, de unde un operator îl va suna pe şofer prin intermediul sistemului multimedia al vehiculului şi-l va întreba daca necesită ajutorul serviciilor de urgenţă, care vor fi sunate de operator şi trimise la faţa locului alături de detalii privind accidentul, informaţii pe care le primeşte operatorul în mod automat. Dacă şoferul vorbeşte altă limbă decât cea a ţării în care are loc accidentul, rolul operatorului este de a comunica cu şoferul în limba nativă a acestuia, în funcţie de alegerea făcută de şofer în cadrul sistemului de navigaţie, ca apoi să contacteze serviciile de urgenţă din ţara în care a avut loc incidentul.
eCall, serviciul de apelare automată la 112, disponibil şi în România
Pentru români, sistemul nu funcţionează în România deşi există soluţii tehnologice, dar este activ odată ce aceştia ajung într-unul din cele 19 state care au adoptat serviciul eCall. În cazul în care sistemul de navigaţie este setat într-o limbă care nu este suportată de niciun call-center eCall, şoferului i se va vorbi în engleză. În prezent, centrul din Timişoara care deserveşte serviciul eCall de la Bosch are operatori care vorbesc în patru limbi străine: engleză, italiană, franceză şi spaniolă. Dacă un şofer de Mercedes-Benz care vorbeşte una dintre aceste patru limbi are un accident în Europa, este posibil ca el să fie preluat de un operator român de la acest centru.
BOSCH FABRICĂ PIESE PENTRU BICICLETE ELECTRICE ÎN ROMÂNIA
Bosch produce la Cluj componente electronice pentru biciclete cu asistenţă electrică. Cu toate că nu vinde biciclete sub vreo marcă proprie, Bosch este lider de piaţă în domeniul furnizorilor de sistemele de propulsie asistată pentru biciclete electrice. Uzina din Cluj a livrat în 2013 peste 500.000 de sisteme electrice pentru biciclete, care ajung la fabricaţii de biciclete din toată lumea. O bicicletă cu componente Bosch costă între 1.500 şi 5.000 de euro, are o autonomie de 100 de kilometri cu asistenţă electrică şi suportă până la 1.200 de cicluri de încărcare.
Aniversare istorică: Bosch a fabricat 75 de milioane de sisteme ESP
BICICLETA ELECTRICĂ BOSCH
Bicicleta electrică eBike are ECU şi elemente electronice fabricate la Cluj. Acestea sunt trimise apoi în Ungaria pentru asamblarea finală în vederea livării la clienţi – producătorii de biciclete. Sistemul promite calitate la nivel automotive, o raritate în industria bicicletelor electrice, spun cei de la Bosch. Bateria detaşabilă a lui eBike se încarcă în şase ore de la o priză domestică şi sistemul său de propulsie alimentat de aceasta are cinci niveluri de asistare, de la zero la Turbo, care ajută ciclistul să urce dealurile şi să avanseze. Odată ce bicicleta a depăşit 25 km/h, asistenţa electrică este decuplată, deoarece legislaţia europeană nu permite circulaţia vehiculelor autopropulsate cu o viteză mai mare de acest prag fără ca ele să fie asigurate şi înmatriculate. Fiind o bicicletă cu asistenţă electrică, aceasta nu poate să avanseze singură, fiind nevoie ca utilizatorul să pedaleze pentru a avansa.
Pana una alta,nemtii ne-au apucat de par,si incearca sa ne scoata din ciocolata!