Bosch a inventat pedala de acelerație care te ceartă dacă nu conduci economic

de Bogdan Mirică
Vineri, 29.01.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Bosch a publicat detalii despre pedala de accelerație cu răspuns. Invenția are rolul de a educa șoferii să conducă economic și să reducă astfel poluarea.

Tot mai mulți furnizori din industria auto caută să ofere tehnologii revoluționare pentru mașinile de mâine. După ce am văzut cum cei de la Continental au dezvoltat pedala de accelerație cu răspuns, Bosch vine cu o idee similară, ceva mai complexă din punct de vedere al funcționalității.

Furnizorul german propune o pedală de accelerație care va reduce consumul viitoarelor mașini. Aceasta va putea să opună rezistență și să vibreze atunci când șoferul accelerează ineficient. Ea va lucra împreună cu sistemele de siguranță, motorul, transmisia și sistemul de navigație, fiind capabilă să țină cont de toate datele oferite de acestea. Germanii susțin că pot calibra pedala de accelerație pentru a indica și alte informații, cum ar fi momentul potrivit pentru schimbarea vitezei.

Pentru mașinile hibride, pedala de accelerație va putea să trimită un semnal piciorului drept atunci când mașina trece din modul electric în cel care folosește ambele motoare.

Bosch susține că astfel șoferii se vor obișnui să conducă eficient. 

via carscoops

Comentarii (8)

  • daca nu te si bate, tot degeaba
    21 0
  • buna replica @gogu.
    dar la ce-mi treb pedala din aceea daca am socrosenia sau sotia langa mine.?Vai..mergi mai incet! Vai..nu ne smucii! Cat e limita de viteza pe aici?? Vezi ca ai 100 la ora, vrei sa ne omori?? De ce turezi draga motorul ala, esti la raliu???
    14 0
  • Oh my fuckin' God!!!! Pe zi ce trece planeta asta devine tot mai stupida. Cat de cretin trebuie sa fii sa folosesti un asemenea sistem. Conduc cum am eu chef. Daca mi-ar comenta pedala as lua un ciocan si as sparge toata masina. Sa enerveaza la culme inventiile astea stupide pentru protectia mediului inconjurator si toata idiotenia bagata in masinile noi. O sa raman la Peugeot-ul meu diesel aspirat natural in 2000 sau o sa-mi cumpar doar alte masini similar de vechi. Technologia noua ii total nonsensica.
    7 8
  • Apreciez Bosch pentru calitatea si inovatia produselor, apreciez siguranta suplimentara, condusul economic si masinile 100% electrice, insa de data asta Bosch a dat-o cu bata-n balta.

    Sunt sceptic in privinta unui asemenea sistem
    5 2
  • Un fel de martor mult mai palpabil decat ledul din bord cu afisarea treptei de viteza optime.

    Prebubertaru' roman v-a intelege mai greu ca asta ar fi si o modalitate isteata de a gestiona optim resursele motorului si nu neaparat dpdv al poluarii ori consumului. Evident ca pedala nu v-a avea de-a face in primul rand cu gustul soferului pentru viteza ci cu stilul acestuia de a conduce. O subtilitate mai dificil de identificat pentru zmeii din nordul salbatic abia iesiti din padure.

    Cel mai probabil sistemul ar putea fi dezactivat dar mi-ar place sa-l testez, macar pentru a vedea daca stiu sa folosesc si sa utilizez un motor fara sa-i dau pana crapa pentru ca "asa vrea muschii mei"
    5 4
  • Ce mai urmează? O pedală cu electroșocuri?
    3 0
  • sa o monteze pe toate modelele bmw. poate ii mai potolesc pe soferii agresivi de la noi.
    3 0
  • hazard
    Eu sincer as implementa o pedala de acceleratie care sa penalizeze soferul in functie de gradul de cultura si de nivelul inteligentei acestuia...dar si acesta este un inceput.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru