Tot mai mulți furnizori din industria auto caută să ofere tehnologii revoluționare pentru mașinile de mâine. După ce am văzut cum cei de la Continental au dezvoltat pedala de accelerație cu răspuns, Bosch vine cu o idee similară, ceva mai complexă din punct de vedere al funcționalității.
Furnizorul german propune o pedală de accelerație care va reduce consumul viitoarelor mașini. Aceasta va putea să opună rezistență și să vibreze atunci când șoferul accelerează ineficient. Ea va lucra împreună cu sistemele de siguranță, motorul, transmisia și sistemul de navigație, fiind capabilă să țină cont de toate datele oferite de acestea. Germanii susțin că pot calibra pedala de accelerație pentru a indica și alte informații, cum ar fi momentul potrivit pentru schimbarea vitezei.
Pentru mașinile hibride, pedala de accelerație va putea să trimită un semnal piciorului drept atunci când mașina trece din modul electric în cel care folosește ambele motoare.
Bosch susține că astfel șoferii se vor obișnui să conducă eficient.via carscoops
dar la ce-mi treb pedala din aceea daca am socrosenia sau sotia langa mine.?Vai..mergi mai incet! Vai..nu ne smucii! Cat e limita de viteza pe aici?? Vezi ca ai 100 la ora, vrei sa ne omori?? De ce turezi draga motorul ala, esti la raliu???
Sunt sceptic in privinta unui asemenea sistem
Prebubertaru' roman v-a intelege mai greu ca asta ar fi si o modalitate isteata de a gestiona optim resursele motorului si nu neaparat dpdv al poluarii ori consumului. Evident ca pedala nu v-a avea de-a face in primul rand cu gustul soferului pentru viteza ci cu stilul acestuia de a conduce. O subtilitate mai dificil de identificat pentru zmeii din nordul salbatic abia iesiti din padure.
Cel mai probabil sistemul ar putea fi dezactivat dar mi-ar place sa-l testez, macar pentru a vedea daca stiu sa folosesc si sa utilizez un motor fara sa-i dau pana crapa pentru ca "asa vrea muschii mei"