Bosch a dezvoltat un sistem de evacuare revoluționar pentru motoare diesel: emisiile de oxid de azot vor fi de 10% din limita maximă

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Joi, 26.04.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Producătorul german Bosch susține că va lansa în 2020 un sistem de evacuare pentru motoare diesel care va permite reducerea dramatică a emisiilor de oxid de azot la numai 10% din limita maximă admisă în prezent.

Popularitatea mașinilor cu motoare diesel a scăzut semnificativ în Europa în ultima perioadă ca urmare a scandalului Dieselgate, care a determinat numeroase orașe să se gândească sau să implementeze deja măsuri de limitare sau interzicere a circulației acestora.

Principala problemă este depășirea limitei maxime de emisii de oxid de azot (NOx) de 80 de miligrame pe kilometru, însă producătorul german Bosch a anunțat în această săptămână că a dezvoltat o tehnologie care va permite reducerea dramatică a acestora.

Inginerii Bosch susțin că au dezvoltat un sistem de evacuare complet nou care optimizează managementul termic. Sistemul menține emisiile constante inclusiv la temperaturi scăzute și nu necesită un nou hardware. Bosch afirmă că noul sistem de evacuare va permite mașinilor să aibă emisii de 10% din limita maximă admisă în prezent, adică de cel mult 8 grame de NOx pe kilometru. Noua tehnologie va fi implementată începând din anul 2020 pe mașinile noi și nu poate fi instalată pe mașinile diesel aflate deja în circulație.

"Această tehnologie oferă oportunitatea de a încheia dezbaterile despre diesel.

Interzicerea mașinilor diesel în centrul marilor orașe nu va mai reprezenta o problemă, întrucât avem o tehnologie care rezolvă problema oxidului de azot în trafic", afirmă Volkmar Denner, CEO-ul Volvo.

Oficialii Bosch nu au menționat însă nimic despre emisiile de dioxid de carbon generate de noul sistem. Numeroși clienți s-au orientat în ultima perioadă spre motoarele pe benzină, care emit mai puțin Nox, însă acestea înregistrează emisii mai mari de dioxid de carbon.

Bosch este cel mai mare furnizor de tehnologii diesel pentru constructorii auto, iar în 2016 a fost acuzat că a dezvoltat pachetul software care a permis celor de la Grupul Volkswagen să păcălească testele de emisii. De altfel, germanii au pus deoparte 1.2 miliarde de euro pentru riscurile juridice legate de investigațiile derulate în scandalul Dieselgate.

Via Bloomberg

Comentarii (15)

  • Q: Nu tot Bosch a dezvoltat si soft-ul de pacalire a testelor de emisii poluante de oxid de azot ? Sunt incredibili si plini de tupeu baietii astia, cel putin aici in Europa...!
    16 20
  • Rudolf D.
    Hopaa. Vom asista la o revenire in forta a motorului Diesel? Adica cei care au renuntat la el (Volvo si alte firme mai marunte) vor lua o mare teapa? Deci nemtii au luat primii masuri de reducere (prin restrictii de circulatie in centrele istorice ale oraselor) a parcului de Diesele vechi ca sa forteze inlocuirea cu cele noi pe care industria lor le va fabrica din plin peste cativa ani. Ha ha ha ce pisicheri! Stiam eu ca e ceva la mijloc. Nu-si saboteaza ei singuri industria. Foarte tare. Asta inseamna sa stii sa fabrici ceva si in plus sa si manipulezi. Ha ha ha.
    17 10
  • Rudolf D.
    Deci un plus pentru salvarea planetei prin emisiile mai scazute de CO2 la Diesel.
    10 7
  • @ Rudolf D.
    Cum le spui tu cu veselie, asta in timp ce mergi cu filtrul de particule anulat la cazanul tau.
    12 10
  • vw s-a apucat de facut carnati
    @LLL
    Da, l-a dezvoltat Bosch insa ei nu produc autoturisme.
    7 11
  • Asta mi se pare o dovada in plus a faptului ca pana nu se arata batul industria nu se misca. Imediat ce s-a pomenit de interzicerea masinilor diesel in orase au si inceput sa apara solutii.
    Solutiile tehnice costa bani, si nici o firma nu le va dezvolta/implementa fara o presiune din partea autoritatilor/publicului oricat de vizionara ar fi conducerea.
    Tare sunt curios care tehnologie se va impune si daca mai apuca pana sa intre electricul puternic.
    12 2
  • in mai putin de 2 ani vor lansa un sistem....

    din cate stiu "chestiilea" astea au macar 3-5 ani perioada proiectare, dezvoltare, testare, lansare

    deci e la mintea cocosului sa-ti dai seama ca Bosch , la ora vorbirii, e deja demult in plin proces de dezvoltare, acum fiind momentul iesirii la rampa avand siguranta unei implementari viitoare.
    6 4
  • Pai da...
    Solutii pt reducerea de NOX sunt disponibile, dar producatorii de masini nu le utilizeaza ( sa zicem nu toti) din considerente de costuri. Practic este mai ieftin sa pui combinatie motor electric+mot pe benzina decat sa folosesti tot felul de chestii complicate si scumpe+motor diesel... Dar motorul diesel nu moare, au mai zis-o unii producatori
    2 2
  • @Pai da...
    zici ca e mai ieftin un hybrid! Nu cred.
    5 2
  • Pai da...
    Un mild hybrid (sa zicem un 1.2 litri + alterno-demaror) este deja mai ieftin decat un Diesel+turbo+intercooler+catalizator+nox-trap+DPF+sistemul de uree+2 egr-uri.... Nu credeti, verificati caci se vand deja....
    4 3
  • Și care e principiul de funcționare al sistemului dezvoltat de Bosch?
    2 1
  • @LR

    cateva linii de cod intr-un soft facut de o mana de ingineri care vor actiona independent si fara stiinta si cunostinta conducerii impinsi de la spate de cateva femei de serviciu aflte in trecere prin laboratoarele Bosch

    simplu
    9 2
  • mircea badea
    :)) momentan sunt pacalicii mondiali.

    dieselurile seaca vazand cu ochii luna de luna.

    cica nu e nevoie de hardware nou...doar de masini noi. :)) ii asteptam la testele in trafic real, de pastele cailor sau cand vor ei...pana atunci insa...ciocu mic din partea lor.

    oare unde vor fi benzinarele/hibridele in 2020? ;)
    5 4
  • @@Pai da...
    Pai da un exemplu de mild hibrid mai ieftin ca eu nu am gasit.
    0 0
  • Zi-le nemti ... si trage apa dupa ei. Sunt mai hoţi decat toti europenii.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru