Popularitatea mașinilor cu motoare diesel a scăzut semnificativ în Europa în ultima perioadă ca urmare a scandalului Dieselgate, care a determinat numeroase orașe să se gândească sau să implementeze deja măsuri de limitare sau interzicere a circulației acestora.
Principala problemă este depășirea limitei maxime de emisii de oxid de azot (NOx) de 80 de miligrame pe kilometru, însă producătorul german Bosch a anunțat în această săptămână că a dezvoltat o tehnologie care va permite reducerea dramatică a acestora.
Inginerii Bosch susțin că au dezvoltat un sistem de evacuare complet nou care optimizează managementul termic. Sistemul menține emisiile constante inclusiv la temperaturi scăzute și nu necesită un nou hardware. Bosch afirmă că noul sistem de evacuare va permite mașinilor să aibă emisii de 10% din limita maximă admisă în prezent, adică de cel mult 8 grame de NOx pe kilometru. Noua tehnologie va fi implementată începând din anul 2020 pe mașinile noi și nu poate fi instalată pe mașinile diesel aflate deja în circulație.
"Această tehnologie oferă oportunitatea de a încheia dezbaterile despre diesel. Interzicerea mașinilor diesel în centrul marilor orașe nu va mai reprezenta o problemă, întrucât avem o tehnologie care rezolvă problema oxidului de azot în trafic", afirmă Volkmar Denner, CEO-ul Volvo.
Oficialii Bosch nu au menționat însă nimic despre emisiile de dioxid de carbon generate de noul sistem. Numeroși clienți s-au orientat în ultima perioadă spre motoarele pe benzină, care emit mai puțin Nox, însă acestea înregistrează emisii mai mari de dioxid de carbon.
Bosch este cel mai mare furnizor de tehnologii diesel pentru constructorii auto, iar în 2016 a fost acuzat că a dezvoltat pachetul software care a permis celor de la Grupul Volkswagen să păcălească testele de emisii. De altfel, germanii au pus deoparte 1.2 miliarde de euro pentru riscurile juridice legate de investigațiile derulate în scandalul Dieselgate.
Via Bloomberg
Da, l-a dezvoltat Bosch insa ei nu produc autoturisme.
Solutiile tehnice costa bani, si nici o firma nu le va dezvolta/implementa fara o presiune din partea autoritatilor/publicului oricat de vizionara ar fi conducerea.
Tare sunt curios care tehnologie se va impune si daca mai apuca pana sa intre electricul puternic.
din cate stiu "chestiilea" astea au macar 3-5 ani perioada proiectare, dezvoltare, testare, lansare
deci e la mintea cocosului sa-ti dai seama ca Bosch , la ora vorbirii, e deja demult in plin proces de dezvoltare, acum fiind momentul iesirii la rampa avand siguranta unei implementari viitoare.
cateva linii de cod intr-un soft facut de o mana de ingineri care vor actiona independent si fara stiinta si cunostinta conducerii impinsi de la spate de cateva femei de serviciu aflte in trecere prin laboratoarele Bosch
simplu
dieselurile seaca vazand cu ochii luna de luna.
cica nu e nevoie de hardware nou...doar de masini noi. :)) ii asteptam la testele in trafic real, de pastele cailor sau cand vor ei...pana atunci insa...ciocu mic din partea lor.
oare unde vor fi benzinarele/hibridele in 2020? ;)