În 2017, start-up-ul american Bollinger prezenta conceptul B1, un vehicul de off-road complet electric. Un an mai târziu, americanii publicau primele imagini și detalii referitoare la pick-up-ul electric B2.
Între timp, Rivian, un alt start-up american a reușit să fure lumina reflectoarelor și chiar să primească suportul oficialilor Amazon și Ford pentru dezvoltarea unor modele electrice (R1T și R1S) cu abilități excelente în off-road.
Dar în tot acest timp, cei implicați în proiectul Bollinger au pregătit prototipuri de teste pentru B1 și B2. Acum, oficialii start-up-ul din SUA au publicat informații noi referitoare la proiectele acestora.
Ambele prototipuri sunt echipate cu două motoare electrice capabile să ofere peste 620 de cai putere și 920 Nm, iar accelerația de la 0 la 96 km/h are loc în 4.5 secunde. Viteza maximă este limitată la 160 km/h, iar cele două motoare sunt ținute în viață de un pachet de baterii cu capacitatea de 120 kWh. În acest moment, reprezentanții Bollinger nu oferă informații cu privire la autonomia celor două prototipuri.
Totuși, oficialii start-up-ului menționează că ambele prototipuri dezvoltate pentru viitoarele teste au o gardă la sol de 38 de centimetri, iar cursa supensiei este de 25.4 centimetri.
Conform unor surse apropiate companiei, Bollinger ar urma să înceapă producția în cursul anului viitor.
Acu pe bune, dacă ăsta-i viitorul mobilităţii (cu 620 CP, fie ele electro-mârţoage, pe cap de heavy-trucker-wannabe-hero... la ce bun?), am rupt-o-n fericire, Greto...
Nu mai zic de viitorul designului auto -- previzibil uniformizat ca al telefoanelor şi sifonat deja prin diverse prototipuri de cutiuţe autonome -- ultimul de la francezi (şi cel mai aproape de o cuşcă pentru maimuţe.)
...Scuze totuşi -- na că uitasem de conceptele "business-class", că Renault are pe ţeavă şi varianta destinată ălora cu biciul.
Cred ca DRIC...
...Aţi ghicit însă că 10.000 pounds (adică vreo 4,5 tone) era limita inferioară. :-)
La fel de simplă-i şi deducţia că spaţiul pentru 2,3 tone cărate nu prea există.
E o altă lume totuşi p-acolo şi unii fermieri "merigani s-ar puea să aibă nevoie de jumate din herghelia respectivă (n.b.- primele concept-cars aveau doar 360 CP)... dar mă-ndoiesc că şi de forjat suta-n 4,5 secunde.
anyway, las alegerea la latitudinea ta