Boc: "Pregatim Romania pentru adoptarea masinilor electrice"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Emil Boc a declarat astazi, in cadrul unei conferinte organizate de Mediafax, ca Romania va infiinta un grup interministerial de lucru care va avea ca scop analiza si pregatirea unei infrastructuri dedicate automobilelor electrice. Romania ar putea intra astfel, in cativa ani, in grupul select al tarilor care ar reusit sa puna la punct o retea de puncte de incarcare, cum sunt Israel si tarile nordice, si care asteapta lansarea de piata a masinilor de acest tip.
"In cativa ani, automobilul electric nu va fi doar o idee nastrusnica, ci va fi un lucru real impus atat de nevoile vietii de zi cu zi, cat si de resursele planetei si de protectia mediului", a declarat Primul Ministru.
Unul dintre primele modele 100% electrice care vor fi disponibile in Europa va fi Fluence Z.E., versiunea cu motor electric a compactei franceze urmand sa fie pusa in vanzare in prima jumatate a anului 2011 in Israel si Danemarca.
via | mediafax
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
P.S.: Alt discurs din ciclul "hai sa prostim pe prosti"!
Asa si ?! Ajungem la masini electrice sau la o infrastructura privind asemenea masini (cuvant mare pentru tara asta "infrastructura"), dar nu o sa avem pe unde circula cu ele....poate se gandesc sa le puna aripi, si macar zburam, si nu ne mai doare capu de drumuri.....de facut drumuri noi, sau de intretinut astea care le avem si acuma, si care sunt oricum.....PRAF !!!....peticite si ras-peticite sau deloc peticite.
Hai sa vorbim povesti si sa ne racim gura fara rost....ceva de genu e de 20 de ani in tara asta......nu doar boc, sau berceanu sau shatra lu' basescu e de vina.....toti sunt la fel.....la tv se cearta si se acuza si in dosul usilor is bine mersi prieteni la catarama toti, si isi vad de afaceri.
Pacat de tara ca e locuita.....si mai mult decat atat......nu cei de sus sunt de vina....ci marea masa de jos, ca de 20 de ani poporu asta e asa de prost incat inghite atatea, de la aceiasi mincinosi si hoti, care isi vad de ale lor si atat.
Deci mai bine sa ne plangem de mila pentru ceea ce suntem.....ca suntem unici de altfel la delasare, nepasare, prostie si asa mai departe.
Cand o sa avem simt civic, sa stim sa luam atitudine si sa dam la o parte pe cei care nu fac treaba, atunci vom putea sa ne laudam ca popor, ca putere. Dar asta nu se va intampla niciodata....ca face parte din samanta romaneasca....prosti am fost de 2000 de ani ca popor....toti ne-au cotropit si subjugat (ca asta ne este istoria) si la fel vom ramane.
Ei nu sunt in stare sa faca drumuri si vor masini electrice.
In polonia in mod sigur s-a prabusit avionul care nu trebuie, in el era bine sa fie parlamentarii nostrii sa scapam odata de comunismul asta imputit.
Acum ca idee daca se va face treaba asta cu'curentul sa vedem cum or sa ne mai fure la alimentat, ca daca baga apa in curent vor face putina terapie prin soc.
Toti vor sa ne fure, iar Boc mai cauta o palarie pe unde poate si el...
cam prin 2035 zic eu.......pt ca daca privim la 'popoarele' mai evoluate ca America sau altele nici ei nu vad masina electrica ca o adevarata revolutie in domeniul auto.......apai Romania......
terminati cu prostiile 'electrice si maritzi salariile ca omu de rand sa isi poata lua el ce crede ca poate sa intretina.
chiar daca se va aproba acest proiect nu vad un viitor prea stralucit.....mai ales in primi 10 ani....
Stim cu totii ca masinile electrice sunt un mare pas inainte, nu trebuia sa ne-o aminteasca un pitic retardat; dar retelele respective vor fi construite probabil in Romania atunci cand ceilalti vor calatori prin hiperspatiu intre galaxii...
2. Infrastructura de transport eneregie din Romania si retelele sunt majoritar fie vechi si prost mentinute fie noi si prost sau ieftin si prost executate. Adaptarea la noile cerinte ar insemna ca aceasta sa fie o politica prioritara nationala.
3. Estimarile producatorilor de masini sunt ca in 20-30 de ani masinile electrice vor ajungae sa fie 10% din piata. Despre ce proiect vorbim?
4. Acumulatorii necesari pt masini din asteaproduc poluare masiva si in productie si la reciclarea de dupa utilizare. In plus , cat litiu e pe lumea asta ca sa faci atatea zeci sau sute de milioane de masini?
5. Credeti ca petrolistii, cu resursele lor financiare enorme care conduc guverne, vor sta degeaba?
Iar faza cu poluarea pt producerea acumulatorilor e exagerata. Apropo de unde stii tu ce poluare presupune? Petrolul e o resursa limitata. Petrolistii nu sunt Dumnezeu ca sa dea din degete sa produca noi paturi petrol.
Urmariti situatia din SUA, unde guvernul sprijina masinile electrice.
intereseaza-te cum se comporta in natura si ce efecte au "ingredientele" de baza ale unei baterii. Sunt substante chimice extrem de toxice si nocive, mai ales in forma lor concentrata.
manipularea si recuperarea acestor substante este strict monitorizata si reglementata in toate statele.
Pana acum nu am vazut nici o solutie de reducere a poluarii reala ci doar de relocalizare si de control mai bun al rezultantelor poluante din exploatarea masinii.
Singurii care se apropie sunt cei care promoveaza solutia pe hidrogen (vezi BMW cu seria 7 care au inceput acum peste 15 ani proiectul si aveau inca de atunci masini ce reuseau sa se puna in miscare cu aceasta tehnologie).
Foarte important: Tehnologie electrica este o mare afacere si ajuta la reducerea CO-2. Pe de alta parte poluarea produse de masini este compusa si din altceva, vezi stangardele ULEV din US. Din cauza lor in America diesel-ul e o solutie perifierica iar in Europa este o solutie de baza.
Poate nu stiai, dar Renault are un sistem bine pus la punct de reciclare a bateriilor din momentul incetarii perioadei de viata a acestora. Iar o masina full-electrica inseamna EMISII ZERO ! Ce atata tura-vura cu poluarea?
De ce nu recunoasteti ca masina pe combustie interna va hraneste ego-ul cand o turati la semafor si oamenii intorc capul??? Dati cartile pe fata si nu va mai ascundeti dupa deget !
Solutia cu hidrogen e mult prea scumpa in prezent si e de abia la inceput ca dezvoltare.
Problema e cum sa il faci pe om sa iti aduca bateria la reciclare in loc sa o arunce la gunoi cu ceapa de la ciorba si cu sticla de plastic de la apa minerala..
Si sa ii faci pe cei de la Remat si alti procesatori sa respecte toate procesele de transformare si reciclare.
De tehnologie si savanti e plina lumea. De oameni corecti care sa faca ce gandesc aia ducem lipsa. Implementarea si faptele ne omoara si nu doar pe noi romanii.
Nici solutia electrica nu e ieftina, dar vom vedea. Inca suntem la inceput in cautarea alternativelor la motorulcu ardere interna. Astep sa imi spuna fiul meu la ce solutie am ajuns ca atunci nu voi mai vedea ce scrie pe ecranul laptopului...
Ce mai mult deocamdata e pretul de achizitie initial, insa dupa aceea costurile de exploatare sunt mai mici decat la o masina pe benzina.
1.In Romana nu se va intampla asta prea curand, din simplul motiv ca masinile electrice sunt mult mai scumpe decat cele cu motoare normale. Este absurd sa ii spui unui posesor de Logan care a dat 7-8000 de euro (pentru ca atati bani a avut) ca e mai bine sa isi cumpere un Fluence electric care costa cel putin dublu.
2. Daca voi credeti ca se va intampla asta intr-o tara unde nu exista autostrazi, unde iti rupi masina in doua pe sosele din cauza gropilor, unde se construiesc cativa km de autostrada intr-un an, va inselati amarnic.
3. Companiile petroliere se vor opune total.
4. Va recomand sa nu mai "puneti botul" la ce zice "mini omul". Adica avem peste 700 000 de someri, suntem datori pana peste cap la FMI, in fiecare saptamana sunt greve, dar Boc viseaza infrastructura pentru masini electrice.
Mi-e scarba!
Nu conteaza atat de mult ce vor companiile petroliere, cat dorinta guvernelor din intraga lume de a reduce dependenta de petrol. Despre asta e vba !
Oricum vehiculele electrice nu vin sa inlocuiasca complet masinile pe combustie interna. Cel putin deocamdata. In Romania sunt sigur ca vor fi multi care vor dori un vehicul pur electric. Oameni cu venituri mari bineinteles.
Vai de chelia lui de taran ,are insolatie si il doare rau capul,peste 75 % din energia mondiala este realizata cu ajutorul combustibililor solizi sau derivate,acum producerea de curent este cea mai poluanta,de baterii nu mai vorbim ...sunt slabute si grele rau,dar de campul magnetic emis de faci leucemie nu zice nimeni nimic,in orice tara civilizata se afiseaza la vanzarea unei masini noi si campul magnetic emis de echipamentele masinii...sa-i dea lui boc una electrica sa-l termine...sa auzim de bine,eu cred in combustibili regenarabili de ex alcool sau benzina ecologica din plante sau in hidrogen sau motorul antigravitational..he he cine stie cunoaste.
@adn opel
"campul magnetic" ??!!! ce terminat =))))
Noi suntem unde suntem si asta viseaza masini electrice. Probabil se incearca introducerea unei noi taxe si trebuie sa ne abata atentia spre altceva.
Si ca sa fiu in asentimentul lui Boc (cu B mare, desi nu merita) e ca si cum ne dam panatalonii jos desi nu vrea nimeni sa ne-o traga, asa ca sa fim pregatiti!
@LauCalin: cheama politia comunitara sa ii puna in geam o instiintare, apoi daca nu se conformeaza ii ridica masina, iar amenda este 1500 roni.
SPor!
Si ce te priveste pe tine cati bani aduce Fluence ZE pentru Renault? Nu asta-i esentialul. Ti-am spus: Fluence ZE nu are obiectiv sa depaseasca vanzarile modelelor pe combustie interna din propria marca, daramite vanzarile Dacia.
Infrastructura pentru masini electrice... nici n-are rost sa discutam subiectul, Boc nu e in stare sa faca nimic in afara de a-si scoate caciula in fata lui Base.
Totusi nu poti spune ca nu se va lua in calcul si profitul, profit pe care, hai sa zic motoarele cu combustie interna de la Renault, aduc mai multi bani decat Fluence ZE (lucru evident), ca sa vezi ca nu m-am referit la Logan (a fost doar un exemplu simplu). Deci se are in vedere si profitul. Sa proiectezi o masina costa cateva sute de milioane de euro. Sa proiectezi una electrica te costa si mai mult. Renault are bani, nimic de zis, dar si bogatii se gandesc sa-i cheltuie "cu cap", mai ales pe praful asta si in conditiile in care cu masini de genul asta vor veni in curand VW si Peugeot cu Golf, respectiv 308.
Deci nu ai cum sa pui pe locul 2 profitul. Concurenta nu doarme. Pana una, alta masinile inseamna afaceri, iar afecerile inseamna bani. :)
@Octav
M-am gandit si eu la asta, dar te pui cu ...? Faza e ca eu aici stau in chirie, iar chirie platesc si pentru apartament si pentru locul de parcare. Iar ala nu vrea sa inteleaga asta.
Nu sunt un pasionat auto, dar se leaga lucrurile. So, cred ca nici nu se anunta nimic daca nu ar fi fost deja stabilit...
Aia e, piticul electric face ce-i dicteaza marinarul electric. Credeti ca degeaba a ajuns de doua ori Base la uzina in mai putin de un an?
Asta are fix zero legatura cu politica Guvernocului care abia acum incepe sa se gandeasca la subiect si sa faca o comisie.
Sunt curios ce drac de efecte va ave aaceasta comisie in urmatorii 3 ani in afara de niste imbuibati platiti suplimentar.
Daca as putea decide eu legile, nu as lasa pe nimeni sa fi itr-o comisie de specialitate daca nu are practica acelui domeniu / industrii macar 10-15 ani. E inacceptabili sa se ocupe de masini tot felul de juristi...
ba are legatura cu politica si poate fi chiar o arma politica, iar Renault chiar intentioneaza sa aduca Fluence-ul electric in Romania.
Renault va aduce primele masini electrice in Romania la sfarsitul anului asta, experimental, pentru a fi testate de reprezentanti ai autoritatilor locale, in orase in care va fi construita infrastructura de incarcare pentru vehicule electrice.
Renault e marca straina cea mai apropiata de Romania. E constructorul care cunoaste cel mai bine infrastructura din Romania si e cel mai bine adaptat pentru drumurile noastre.