Bob Lutz, fostul vicepreşedinte GM, a înfiinţat o nouă companie auto

de Sebastian Toma
Vineri, 10.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Bob Lutz, carismaticul fost vicepreşedinte al General Motors, a înfiinţat o companie specializată în echiparea caroseriilor de Fisker Karma cu motoare V8 de 556 CP. Omul de afaceri susţine că are sute de clienţi interesaţi.

Esential 90.000 de dolari este costul înlocuirii sistemului hibrid al lui Fisker Karma cu un motor V8 de 6.2 litri.
Fisker Karma, vehiculul electric cu autonomie extinsă, poate deveni berlină de performanţă pentru doar 90.000 de dolari, spun americanii de la VL Automotive. Cine sunt ei, vă întrebaţi? Este vorba despre Bob Lutz, fostul vicepreşedinte General Motors şi partenerul său de afaceri, Filbert Villarreal, cei doi fondatori ai VL Automotive, companai care a ”dezvoltat” modelul Destino. În realitate, noul lor model, care promite să spulbere concurenţa din Europa, este un Fisker Karma ”eviscerat” de sistemul său hibrid şi echipat cu un motor V8 de origine General Motors, preluat direct din linia de asamblare a lui Cadillac CTS-V.

Cei de la VL Automotive spun că au deja 100 de comenzi pentru modelul Destino, majoritatea clienţilor fiind din Orientul Mijlociu. Primele livrări sunt programate petnru cel de-al treilea sfert al anului curent, dar numai după ce VL Productions va îndeplini propriile standarde de calitate, pe lângă reglementările guvernamentale privind siguranţa şi emisiile de CO2.

Iniţial, compania americană vroia să preia motorul LS9 al lui Corvette ZR1, dar cercetările interne au dus la concluzia că au nevoie de o transmisie automată, aşa că au fost nevoiţi să opteze pentru motorizarea lui Cadillac CTS-V, tot un V8 de 6.2 litri, care livrează 556 CP în loc de 638 CP, echipată cu o transmisie automată cu şase trepte dezvoltată de General Motors.

Bob Lutz susţine că oferă o alternativă viabilă clienţilor existenţi ai lui Fisker Karma pentru momentul în care maşinile lor se vor defecta. Alte voci ar spune că Lutz oferă ceea ce mulţi susţineau că-şi doresc, de fapt, de la Fisker – o versiune echipată doar cu motor cu ardere internă a frumosului Karma. Până în prezent, cei de la VL au 20 de caroserii de Karma, obţinute înainte ca Fisker să intre într-un şir lung de probleme. Lutz spune că ia în considerare o legătură strânsă cu furnizorii Fisker, pentru a putea produce în regie proprie următoarele caroserii.

Via Wardsauto

Comentarii (6)

  • Inutil. Karma e buna asa cum este. Cine vrea alt motor isi ia altceva. Omul nu are ce face cu banii.

    La cat costa una, daca faci si inlocuirea te duci la Ferrari, Lambo, Porsche care oricum sunt mult peste.
    7 10
  • holden
    @Andy

    Sa stii ca nu toti oamenii sunt incantati de ascutitorile pe care le-ai enumerat tu ca fiind alternative mai bune.
    Karma ofera patru locuri,spatiu si comfort superior.
    Designul e superb si V8-ul de 556 cp te face sa te simti ca intr-un supercar veritabil.
    Nu toata lumea gandeste ca tine.
    10 4
  • ...adica panamera 3L TDI e mult peste acest karma???!!! de ferrari si lambo nu mai vb.ca n-au nicio treba...daca ai adus totusi vb, de ele ,eu prefer un elicopter....la banii astia.
    6 5
  • @andy: Nu neaparat. De ce cand zici Panamera zici 3.0TDI ? Poti sa iei si un TURBO S, sau care o fi topul ! Si este peste !
    6 8
  • @ScorpyonVAG

    ''Si este peste'' La ce??? La design in niciun caz,Karma arata mult mai bine decat Panarama. Cred ca nici la performante,tinand cont ca are acelasi motor ca CTS-V.
    7 5
  • Adrian
    @flow Da...poate ca arata mai bine Fisker Karma fata de Panamera dar daca iti faci o Panamera (custom ) nu te mai uti la Karma. Interiorul este sub Porsche cu mult. Am vazut multe Panamera pe la noi prin tara si putine Tubro S. Unul din ele este la mine in oras si arata mult mai bine ca unul normal. Bine..propietarul a facut masina pe comanda (full). Culoare speciala .. un maro inchis, faruri cu interior negru, etrieri galbeni jante mari3, evacuare dubla stanga-dreapta (a venit cu ea standard ca doar e Turbo S) pachet sport, interior bej, volan cu coroana din lemn, toate optiunile posibile pe ea. ). Masina a costat in jur de 180- 200 de mii de euro. Diferenta intre alte Panamera si altele simple se vede ! Daca o pui langda Fisker Karma arata clar mai bine. Tehnic nu are rost sa mai vb ca e avion.
    2 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru