BMW Z4 primeşte versiunea sDrive18i şi un facelift discret

de Bogdan Mirică
Marti, 18.12.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW va lansa în cadrul Salonului Auto de la Detroit un facelift discret pentru actualul Z4. Roadsterul va primi şi o versiune nouă, sDrive18i, echipată cu motor pe benzină de 156 de cai putere.

BMW continuă să investească timp şi bani în singurul său roadster pur, existent pe piaţă de ceva ani. Actualul Z4 primeşte o nouă serie de revizuiri odată cu debutul în 2013.

La nivel estetic, modificările sunt extrem de discrete şi presupun instalarea unor noi lumini LED la nivelul blocurilor faţă, jante de 17 şi 18 inch din aliaj şi un contur special pentru semnalizatoare.

Alături de acestea, clienţii pot opta pentru un pachet Hyper Orange disponibil alături de trei culori de caroserie: Mineral Grey, Glacier Silver şi, bineînţeles, Valencia Orange. Nu lipseşte nici combinaţia de piele neagră şi alcantara, cusăturile portocalii, dungile şi panourile de asemenea portocalii, precum şi inserţiile metalice de la nivelul planşei de bord.

Esential 156 de cai putere va avea versiunea sDrive18i.
7.9 secunde sunt necesare pentru un sprint de la 0 la 100 de km/h.
6.8 litri va consuma în medie noua versiune sDrive18i.
Odată cu revizuirile estetice, BMW va introduce şi o nouă versiune pentru roadsterul său.
Este vorba despre sDrive18i, echipat cu un motor în patru cilindri, de 2.0 litri, capabil să dezvolte 156 de cai putere şi 240 de Nm. Unitatea va fi asistată fie de o transmisie manuală, fie de una automată cu 8 rapoarte.

Resursele sunt suficiente pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h în 7.9 secunde şi pentru a atinge o viteză maximă de 221 km/h. Consumul mediu va fi de numai 6.8 litri/100 de kilometri.

BMW anunţă că revizuirile actualului Z4 vor debuta în luna ianuarie, în cadrul Salonului Auto de la Detroit. Vânzările vor demara abia în luna martie.

via carscoop

Comentarii (12)

  • Consider ca aceasta generatie exista pe piata inca din 2002, iar in 2009 a primit un amplu face-lift si alte motorizari sau motorizari revizuite, dar masina in principiu fiind aceeasi la baza, se vede si dupa ceasurile de bord care parca sunt ramase putin in urma fata de noile modificari de la bord, iar acum cu aceste discrete modificari va mai fi tinuta cel putin 2 ani, devenind cel mai longeviv Z, dar sunt si motive pt asta, este si cel mai reusit din toate punctele de vedere.
    9 13
  • Alex Seremet (BMW)
    Dan, modelul din 2009 este o generatie noua: sasiu, motoare, cutii de viteza si caroserie (a trecut de la soft- la hard-top si s-a renuntat la modelul coupe).

    Este un model mai echilibrat, mai orientat spre confort si spre un comportament mai practic... din nefericire pentru puristi.

    E o diferenta de la cer la pamant intre cele doua generatii, nu poti sa le judeci doar dupa "ceasurile de bord".
    14 1
  • Ok, modificarile au cuprins si sasiul si suspensia, dar nu-l pot considera un model complet nou, am facut referire la ceasurile de bord pt ca sunt aceleasi si ca par putin ramase in urma cu restul interiorului, una este sa faci ceasuri asemanatoare care sa arate o apartenenta de stil, alta e sa folosesti aceleasi ceasuri la un model nou, tocmai de aia nici nu-l consider complet nou ( puls linia generala a interiorului, consola, butoane si materiale noi, dar la baza este acelasi interior) , au plecat de la modelul din 2002 si l-au imbunatatit cat au putut de mult, ceea ce este f bine, n-am zis ca este un lucru rau, doar ca eu unul nu pot sa consider ca fiind o generatie complet noua din 2009 incoace
    7 7
  • Intotdeauna mi-a placut Z4, dar totusi nu e cam ciudata antena aia clasica?!
    5 2
  • 150 de cai putere pe un roadster bmw in anul 2013........no asta da batjocura pe fata
    3 8
  • Da @tzenu, un V8, asa cum ai mai spus, ar fi foarte potrivit pt Z4, uita-te la greutatea la gol si sa vezi ca nu-i vreo rusine cu 150 de cai, plus ca sunt in continuare motorizarile cu 6 cilindri, eu inteleg o nostalgie si-o simpatie pt modelele mai vechi, dar sa fii tot timpul anti aproape orice scoate Bmw, asta nu prea o mai inteleg, mai ales cand nu este justificat. Dar un Z3 in 1996, care pe vremea aia era super, nu avea motorizare si cu 4 cilindri? Dar la inceputul anilor "90 motorizari de 102 cai putere pe "pisicute" cum era?
    7 2
  • dane sa te anunt ca vechiul Z3 avea motoare de 2L 6 cilindri cu 150 de cai......
    in 2013 avem tot 2L 4 cilindri 156 de cai.......
    unde e progresu in 20 de an????????? maxim 10 cai in plus. asta iti ofera bmw......comparativ cu acum 20 de ani(la anumite motoare).
    la seria 1 au pus motor de 2L diesel cu 94hp la versiunea 114d.......(sat amintesc ca ultimu bmw cu motor sub 100 de cai a fost o versiune de E36 316 compact daca nu ma insel)
    sti vorba romanului.......las ca mere si asa.........no asa procedeaza bmw.... in zilele noastre
    1 7
  • @tzenu
    Z3 a avut si motoare cu 4 cilindri, iar versiunea cu 6 cilindri cea mai potenta este cea de pe 1M, ce vrei mai mult pt o masinuta cu 2 locuri? Mai are si motorul cu 4 cilindri bi-turbo de 245 de cai, cat despre versiunea de 2l , 6 cilindri si 150 de cai, iti spun eu unde este progresul, pai cu 4 cilindri se obtine aceeasi putere cu-n consum mai mic, dar eu nu stiu dc privesti doar cele mai mici motorizari ca fiind un reper pt toata gama de motorizare, ce daca exista 114 d, atata timp cat exista si M135i? Pt tine progresul inseamna sa creasca puterea proportional odata cu trecerea anilor? Puterea a crescut destul de mult , ca medie pe toate motorizarile, ce rost are un Z4 cu 500 de cai, ca sa ce? Nu stiu dc te-ai simti mai bine daca s-ar scoate aceste motorizari si-ar ramane doar cele mai puternice, ce se schimba? Daca ar fi doar aceste puteri, da, atunci ar fi o problema, dar asa nu pre ainteleg, in fine nu trebuie sa inteleg eu, fiecare cu preferintele lui, dar zic ca exagerezi mult, adica tu esti sigur ca daca vei merge cu versiunea cu 4 cilindri si aproape 160 de cai te-ai simti batjocorit cand accelerezi? 7.9 secunde este decent pt o masinuta care este facuta pt altceva, oricum, nu pt liniute, o masina cu care mergi mai mult vara, etc...

    Trebuie sa fii luat la niste teste cu modele noi , pt ca-ti vei schimba niste opinii fata de unele modele noi . Poate te ajuta @Alex Seremet daca ajungi pe la el sa faci niste drive-teste ca nu se poate asa:)
    7 4
  • Emanuel
    Nu am aprofundat subiectul, dar daca ma uit la Seria 1, motorul de pe seriile 18i este un 1.6 litri supraalimentat (ceea ce mi-a atras atentia a fost cuplul de 240Nm, cam mare pentru un 2.0 litri aspirat ce puterea asta). Deci?
    Nu-i iau locul lui Alex Seremet cand spun asta, dar BMW are "pe teava" ceva sisteme hibrid (asta daca nu iau in calcul sistemele Active Hybrid prezente cam pe toate modelele).
    M-a distrat insa disputa modelul vechi vs. modelul nou vis-a-vis de ceasurile de bord... asta a fost chiar tare!
    1 3
  • Alex Seremet (BMW)
    Să le luăm pe rând.

    În primul rând despre este prea multă încordare aici, parcă vorbim politică și nu despre automobile, ceva deosebit de frumos. Pentru că am resimțit puțină ironie în acel "by BMW" de la Mafia, mă simt încă o dată să explic: mențiunea mea la nume are rolul de a menționa că lucrez pentru această firmă. Consider că este o abordare fair față de ceilalți, în momentul în care îmi citesc comentariile.

    Despre face-lift sau model nou: din păcate abuzul denumirii de "Noul model X" ne-a stricat precepția despre face-lift sau nou. dan_gr, te asigur că este un model nou, linia bordului s-a păstrat, dar și la interior sunt alte materiale, ușor altă organizare. Înțeleg foarte bine că nu era o critică, cu toate acestea aprecierea ta nu e tocmai corectă și simt nevoia să clarific. Întradevăr, avem un design mai retro pentru interor. Personal mi-o explic printr-o legătură specială pe care BMW o are cu modelele Roadster, cu o istorie care pornește de la modelele interbelice, trecând pe la 507 și terminând cu Z1, Z3 și Z4.

    Despre motorul "rușinos" 18i. Este un 2 litri turbo. Sunt două puncte principale: 1. Clientul are de ales între o gamă de propulsoare de la 156 CP la 340 CP, nu văd de ce o alternativă e o chestiune rușinoasă. Încadrarea în putere și capacitate cilindrică are o justificare financiară - încadrarea într-un nivel de taxare, un compromis foarte interesant pentru clienții din anumite țări.
    2. Nu judecați performanța strict în cai putere. Priviți elasticitatea motorului - faptul că are cuplul de la 1250 rpm până la 4400 rpm este ceva remarcabil, neauzit la motoare turbo de veche gnerație. Și cuplul maxim 240 Nm este o performanță respectabilă pentru un astfel de motor pe benzină. Și, dacă te bucuri de mașina asta pe serpentine și nu la linuțe, chiar o să apreciezi cuplul pe plaja mare de turații și șasiul echilibrat mult mai mult decât puterea maximă. Toate performanțele mențioante, motorul le realizează cu o serie de tehnologii și mai valorase prin combinația lor: turbo cu twin scroll, injecție directă, Vanos și VALVETRONIC. Asta este iarăși un progres remarcabil, realizat de aproximativ 3 ani.

    Hibride, Toyota și faibilitate. Recomand statisticile ADAC pe baza cărora analizează fecvența defecțiunilor la 1000 mașini înmatriculate. Este un studiu obiectiv, care se bazează pe fapte concrete (ADAC are cea mai mare bază de utilizatori) și nu pe aprecieri de utilizatori, jurnaliși sau specialiști și în acest studiu BMW este mereu în priemel poziții. Vă recomand: http://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/default.aspx (eventual cu Google Transalate).

    E amuzant că menționați Toyota, mai ales că tocmai Toyota este comapania care cumpără motoare diesel de la BMW. Pe tehnologia hybrid japonezii sunt, întradevăr, printre pionieri (cine știe însă că primul hibrid de serie este un Audi care nu a fost deloc îmbrățișat de piață?). Și hibridele BMW sunt însă deosebit de interesante din punctul de vedere al tehnologiei - mamagementul electronic, de exemplu. În plus, din câte știu, BMW X6 rămâne singurul hibrid 4x4 unde ambele punți pot fi antrenate atât electric cât și de motorul cu ardere internă. Pe domeniul asta se întâmplă multe lucruri interesante și poate fi povestit mult: baterii, folosire de materiale ultra-ușoare, management inteligent, anticipativ, al sistemelor electrice dar și sistem precum TEG (Thermo Electric Generator). Și, din punctul meu de vedere, BMW are multe răspunsuri și tehnologii inovative, deși, deocamdată marca a mers pe nișa de hibride pentru performanță crescută.
    7 2
  • Am un BMW z4 din 2012 si nu prea vad diferența intre noul z4 din 2013 si vechiul din 2012. După mine s-au adăugat câteva opțiuni in plus. Masina e fascinanta incepand de la pozitia la volan SI ajungand la mersul pe serpentine cu viteza ridicata (140-200). In rest va urez sa il testati la limita SI nu la liniute. Pentru liniute puteti sa puneti un motor de 6 litri pe o dacie SI sa intreceti pe toata lumea.
    2 0
  • cristi
    Se pare ca se revine la Z3, inteleg pe deplin, z4 a fost urat foc.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru