În toamna anului trecut, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, BMW a dezvăluit conceptul care anticipa primul X6 hibrid din istoria constructorului bavarez. Conceptul este reinterpretat sub titulatura BMW X5 eDrive cu ocazia salonului Auto de la Beijing, programat săptămâna viitoare.
Prototipul a suferit o serie de modificări şi vine acum vopsit într-o nouă culoare de exterior, Silverflake Metallic, completată cu detalii albastre iBlue, pentru a sugera caracterul său eco. Nu lipsesc barele de amarare pe acoperiş şi nici jantele de 21 de inch din aliaj, create special.
Interiorul vine decorat cu tapiţerie din piele Ivory White, cu plastic lucios piano black, cu inserţii albastre iBlue şi tetiere inscripţionate cu titulatura eDrive. Nu lipseşte iluminarea ambientală albastră, cusăturile contrastante de aceeaşi culoare şi carcasa transparentă a bateriei amplasate în portbagaj.
Ansamblul hibrid este compus dintr-un motor pe benzină TwinPower Turbo de 2.0 litri şi 245 de cai putere, ajutat de unul electric de 95 de cai putere. Acesta din urmă este ţinut în viaţă de o baterie litiu-ion, ascunsă, după cum vă spuneam şi mai sus, sub o podea transparentă, în portbagaj. Ea poate garanta o autonomie pur electrică de 30 de kilometri până la o viteză maximă de 120 de km/h.În modul hibrid însă, performanţele sunt promiţătoare: sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în mai puţin de şapte secunde. Consumul păstrează o valoare redusă, de numai 3.8 litri/100 de kilometri, în vreme ce emisiile se opresc la numai 90 g/km.
Conceptul vine şi cu trei moduri distincte de funcţionare: Auto eDrive (echilibrează performanţa şi eficienţa), Max eDrive (doar rulare electrică) şi Save (păstrează resursele bateriei pentru o utilizare ulterioară).
BMW nu a oferit informaţii despre versiunea de serie, însă aceasta a fost deja confirmată şi va fi produsă la uzina BMW din Spartanburg, acolo unde se naşte deja X5 şi majoritatea modelelor X din gama constructorului bavarez.
Comentarii (0)