Autonomia redusă, una dintre problemele tradiționale ale mașinilor electrice, e pe cale să devină istorie. Dacă ultimii 7 ani au fost martorii unei creșteri substanțiale a autonomiei oferite de modelele electrice de pe piață, care au trecut de la 160-200 de kilometri (în 2013) la 400-500 de kilometri astăzi, lucrurile vor continua să se îmbunătățească în viitorii ani.
"Ținta noastră, ca producător deja experimentat în zona electrificării, este de a ajunge la o autonomie de 700 de kilometri pe modelele electrice pe care le producem. Am făcut și facem progrese serioase în această direcție", a declarat Wieland Bruch, purtătorul de cuvânt BMW i, în cadrul unei întâlniri virtuale pe care acesta a avut-o cu jurnaliștii din mai multe țări europene.
"BMW i4 (n.r. foto jos cu BMW i4 Concept) și BMW iNext, ambele confirmate pentru anul viitor, vor avea baterii care permit o autonomie de 600 de kilometri. În plus, densitatea energetică a pachetului de baterii de pe BMW i3 s-a dublat în ultimii 7 ani. Altfel spus, aceeași carcasă a bateriei înmagazinează o baterie de capacitate dublă față de anul 2013", continuă acesta.
Hibrizi plug-in cu autonomie electrică de 100 de kilometri
În ceea ce privește autonomia electrică a modelelor PHEV (hibride plug-in) pe care marca germană le dezvoltă în acest moment, aceasta va ajunge în viitorul apropiat la 100 de kilometri. "Însă vorbim de o valoare maximă care va fi disponibilă doar pe anumite segmente, în principiu pe modelele de dimensiuni mari", spune Bruch.
În acest moment, cea mai mare autonomie electrică pe un hibrid plug-in este disponibilă pe BMW X5 xDrive45e, model care permite până la 90 de kilometri de rulare exclusivă cu motorul electric.
O altă problemă a modelelor PHEV, puterea maximă de încărcare, va fi îmbunătățită și ea în curând pe modelele BMW de acest tip. Astăzi, modelele hibride plug-in din gama BMW permit încărcarea la prize normale sau la stații de viteză medie cu curent alternativ, puterea de încărcare fiind de maxim 3.7 kW.
"Odată ajunse la o autonomie electrică de 100 de kilometri, vom analiza metode prin care puterea de încărcare să crească. Deocamdată, însă, studiile noastre arată că majoritatea celor care fac naveta între casă și birou pot să acopere distanța cu autonomia electrică oferită de aceste mașini dacă pot să încărce mașina peste noapte acasă sau peste zi la birou", a declarat oficialul bavarez.
Doar asa, sa se afle in treaba si sa supere romanii?
numai prostii scrii. Corect se scrie "pe romani".
Este şi motivul pentru care vor migra puternic către PHEV şi full EV, partea bună că BMW îi place să o facă bine, cu claritate şi calitate.
Bravo BMW
PS: domnilor de la Automarket, eu o să refuz să mai scriu comentarii, care să se poată citi abia după la alte 9 mini articoleeeeeeee !
Este o bătaie de joc, pentru cei care fac un efort gratis pentru dvs.
Ori puneţi comentariile imediat după articol, cum este normal, ori eu unul nu mai scriu nimic.
- in cazul celor pur electrice (BEV) - minimum 500-600 km autonomie. O autonomie peste 700 km este chiar foarte O.K. In conditiile unei retele de incarcare trifazate, cat mai extinse si cu puteri de incarcare cat mai bune (100 kW, 125 kW, 150 kW, 250 kW, 300 kW, 350 kW), poti efectua deplasari medii si lungi fara probleme oricand;
- in cazul celor PHEV - minimum 100 km, in modul pur electric. Este de remarcat ca puterea de incarcare in cazul acestora din urma trebuie sa urce de la 3,7 kW la 7,4 kW sau 11 kW pentru a usura incarcarea.
Mai ramane...PROBLEMA PRETULUI...deocamdata...
CONCURENTA isi va spune insa cuvantul destul de curand (in maximum 3-4 ani)...atunci vom vedea masini electrice la circa 20.000-25.000 Euro gen noile VW ID.1 si ID.2 echipate decent, de la diversi producatori, cu autonomii rezonabile (peste 300-350-400 km) - la jumatatate de pret fata de MAZDA MX-30 sau HONDA e, de exemplu, care sunt acum la preturi de 35.000-40.000 Euro, fara subventiile de la statul roman.