BMW vrea să reducă emisiile CO2 rezultate din procesul de fabricație cu 400.000 de tone până în 2030

de Tiberiu Safta
Vineri, 04.02.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul german a anunțat un plan de a reduce emisiile CO2 din procesul de fabricație al mașinilor sale cu 400.000 de tone până în 2030. Pentru asta, BMW a semnat un parteneriat cu firmele Salzgitter și H2 Green Steel pentru utilizarea unui oțel cu un nivel redus de carbon și mai prietenos cu mediul înconjurător.

BMW a semnat un parteneriat cu două firme specializate în producția de oțel: Salzgitter AG și H2 Green Steel. Prin stabilirea acestui parteneriat, BMW dorește să reducă emisiile CO2 din timpul procesului de fabricație cu aproximativ 400.000 de tone până în 2030.

Pentru a atinge această țintă, BMW va utiliza un nou tip de oțel, mai exact, unul cu carbon redus în fabricile din Europa, începând din 2026. Oțelul convențional este bogat în carbon și este folosit intens în procesul de fabricare al automobilelor. Aproximativ 7% din emisiile de carbon anuale provin de la industria producătoare de oțel.

Mai mult, BMW dorește să atingă o țintă de puțin peste 40% a nivelului de utilizare a oțelului cu carbon redus. Cu ajutorul celor de la Salzgitter, BMW va primi acest tip de oțel mai prietenos cu mediul pentru modelele de serie din 2026. Acest tip de oțel produs de către firma H2 Green Steel va fi utilizat pe mașini din 2025.

În locul furnalelor alimentate cu cărbuni, Salzgitter va avea uzine de reducere directă a fierului.

Procesul de reducere directă a fierului va avea loc într-un furnal cu arc electric alimentat cu energie regenerabilă. Cu ajutorul hidrogenului, minereurile de fier sunt reduse direct în stare solidă și topite cu deșeuri de oțel, care pot proveni chiar de la fabricile BMW. Prin utilizarea acestei metode, emisiile CO2 vor scădea cu 95%.

Joachim Post, membru al Consiliului de Administrație BMW și responsabil pentru rețeaua de achiziții și aprovizionare a declarat: Acesta este un pas important în reducerea semnificativă a emisiilor CO2 de la sursa rețelei de aprovizionare. Obiectivul nostru este acela de a reduce amprenta de carbon produsă de mașinile noastre în timpul ciclului lor de viață printr-o abordare holistică.

BMW nu este singurul producător care dorește să reducă emisiile CO2 rezultate din prelucrarea oțelului. Mercedes-Benz și Volvo au investit și ei în producția de „oțel verde” cu scopul de a reduce amprenta de carbon rezultată din procesul de fabricație al mașinilor.

via Carscoops

Comentarii (10)

  • Sa mai zica haterii cu hyundai ca noi, cei cu BMW, nu ne gandim la mediu
    8 1
  • Edikkk
    Bravo BMW !!

    Deci se poate, dacă îşi pun mintea la lucru găsesc soluţii !!

    95% reducere este o cifră frumoasă.

    Problema germanilor iubitori de gaz rusesc, este că sunt mai.... nu ştiu cum să îi spun... ca prostie crasă....

    germanii închid centrale nucleare deja construite, funcţionale, cu mult timp înainte de durata de viaţă, garanţie ca să ce???

    Să treacă pe energie "VERDE" gazul importat şi ars de la ruşi

    Este incredibil cum Germania şi Austria au forţat trecerea gazului metan (care încă are emisii de 40% faţă de carbune, dar are!!!) ca verde doar cu ameninţarea veto pentru nuclear.

    De aceea americanii sunt mult mai buni, mai puternici.

    În Texas, statul petrolier al SUA este azi cel mai mare producător de energie eoliană din toate statele SUA !

    Apoi NuScale care produce noile centrale mici modulare a depus documentaţia pentru cele de 77 MW electric pentru aprobarea autorităţilor americane de competenţă!

    Ceea ce înseamnă că în 2-3 ani au aprobările licenţa, apoi încep construcţia şi livrările prin 2028-2030

    Partea foarte interesantă la SMR este că produc căldură care poate fi folosită în industria cimentului, metalurgică, etc pe lângă energia electrică generată.

    SUA o să fie mai mereu înaintea Europei, la anumite capitole. Asta e.
    2 13
  • Da acu nu mai vrei Edikk, centrale pe curent, cu pompe de căldură ? Lasă că vom avea și noi mini reactoare nucleare de la americani, vor fi încercate în premieră mondiala la noi, să vadă dacă sunt sigure, deci suntem pioneri.

    Așadar acum tembelii de la Bruxelles, după ce-au aruncat Europa în criză energetică, sunt pregătiți să clasifice energia nucleara și gazul metan ca fiind energii verzi, bai așa ceva ? Milioane de fraieri, printre care și eu, au lătrat că n-ai cum să închizi centrale nucleare și termice, fără să ai un plan solid, nu poți compensa pierderea de producție doar cu panouri și eoliene, plus o creștere a consumului, cu milioane de electrice, etc, deci ori trăiesc în lumi paralele, ori au vrut să saboteze un continent, și-au mai avut și adepți, inclusiv aici .

    Pun pariu că se vor mai gândi și cu interzicerea termicelor din 2030, asta ar însemna milioane de locuri de muncă pierdute, care ar veni fix la țintă cu criză energetică, inflație mare, deci veselie .
    17 1
  • inexorabil
    Staţi să înţeleg şi eu: carevasăzică, este absolut vital să-i ferim pe angajaţi (că dânşii ar fi primii afectaţi, păi nu?) de codoi. Păi, ce Dumnezeu! Dacă ei stau (başca toţi), obligaţi-forţaţi, cu cârpa pe mutră, codoiul pe care îl expiră unde se duce? Prea puţin ce iese printre piele şi materialul aplicat, adică, logic, îl inhalează din nou. Ce mare filosofie să-ţi dai seama?
    Da’ chiar şi fără botniţă: cu cât sunt mai mulţi laolaltă, cu atât se emite mai mult codoi pulmonar (iar dacă spaţiul este redus, există toate şansele să fii mai puţin oxigenat – de aceea începi să te simţi rău). Ceea ce oricum se întâmplă de când lumea şi pământul. Da, ştiu, incinta trebuie aerisită în mod regulat, dar uite cu ce bazaconii şi, totodată, banalităţi îşi “frământă” mintea nişte birocraţi cronofagi/energofagi/suprabugetivori.
    Pe ei nu-i preocupă – cu atât mai puţin cu titlu prioritar – costurile vieţii atâtor fraieri de pe Glob. Cu alte cuvinte: hai, bre, să-ţi protejez plămânii (deşi procedează taman pe dos din cauza cârpei obligatorii!!!). Ce zici mata’ ? Mai întâi stomacul?? Cum, şi creierul??? Dă-le dreaq!

    PS. Peste foarte puţin timp, în cursul zilei de astăzi, voi publica (în acest sector), finalmente, textul referitor la spulberarea mitului “Încălzirii Globale”, pe care îl promit de câteva luni. Tot aşteptam articolul dedicat subiectului (ca să nu par “off topic”), dar cred că discuţia în speţă despre “amprenta de carbon” îl reclamă.
    Aşadar, vă mai cer doar un pic de răbdare şi gata, vine!!!
    11 3
  • @inexo: nu ai si un rezumat la ce ai scris?
    :))
    5 2
  • Simplu, scurt și la subiect… nu ești normal și gata ;))
    6 0
  • inexorabil
    @ss, era cel mai previzibil gest posibil (recte vitejia lui AM). Miliarde de euro dacă aș fi avut disponibile, pe toate le-aș fi pariat pe loc că asta se va întâmpla.

    Acum nu mai contează dacă a fost inițiativa lor sau dispoziția tunătoare a ălora (cică) specializați în Sig. Naț.
    Oricum, eu mi-am urmat datoria de conștiință. A, faptul că ne aflăm pe minunata planetă a treia de la Soare nu este vina mea...
    8 2
  • Te vei convinge c-a fost totuși utilă poliloghia :-) ta, meștere @inexo.
    Fie și doar din pdv idealisto-SF-istic, de-ar fi să credem că totul merge-n mega-hiper-baza de date botezată de unii Biblioteca Akashă.
    Mai cu tălpile pe pământ acu, cei interesați au stocat deja materialul tău și unii chiar îl vor comenta (eu cel puțin o să-ncerc, pe alineate.)

    Strict ontopic, oțelul cu conținut f. redus de carbon halit pe nemestecate de eco-bavarezi are totuși problemele lui -- o fi deci prietenos cu mediul, da-i cam dujmănos :-) cu dinamometrele.
    Prietenii (siderurgiști) știu de ce...
    12 1
  • De vina nu-i nebunul ci tampitii care-l aplauda, susțin si pun in aplicare inepțiile lui.
    Așa cum ai spus avem si pe aici suficienți.
    Ar fi foarte simplu sa se calculeze nevoia de electricitate inclusiv in scenariul cu un anumit procent de masini electrice versus cât se poate produce și din ce surse. La fel nu mai este nici o filozofie cât se poate produce din surse eoliene, solare, hidro etc. cât durează extinderea capacităților de producție… și pana la ce nivel se poate ajunge in următorii 5 ani.
    După cum știm electricitatea este esențială (probabil cea mai importantă resursa/nevoie), care nu poate fi gestionata decât centralizat și coordonat in consecință creșterea cererii fără a putea fi acoperită ar duce la un dezastru și chiar ar aduce probleme mari in creșterea utilizării mașinilor electrice (in anumite situații și condiții se pot folosi electrice). In cazul carburanților clasici lucrurile sunt clare, infrastructura este deja testata ceea ce nu este cazul când vorbim de electricitate.
    Cred ca nu mai avem in zone de decizie cu adevărat profesioniști și oameni cu caracter… deci urmează momente grele pentru cei care nu-și vor face corect strategia și aici ma refer la constructorii auto. Unii “o s-o pună in bot de tot”..
    7 1
  • Contribui si la scaderea amprentei de CO2 si nu voi comanda an de an BMW.
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru