Tehnologia pilelor de combustie pe bază de hidrogen este testată și utilizată în prezent de un număr redus de producători auto, care speră însă că viitorul va fi unul strălucit pentru acest tip de vehicule.
Șeful BMW a vorbit în cadrul adunării anuale a acționarilor despre planurile companiei de a produce o serie de limitată de unități X5 care să fie alimentate cu hidrogen. Oliver Zipse a declarat că BMW caută în permanență alternative cu emisii zero la mașinile electrice.
Viitorul BMW X5 cu tehnologie fuel-cell este programat pentru lansare în cursul anului viitor. Nemții au o alianță cu Toyota în privința dezvoltării mașinilor alimentate cu hidrogen, care îi va ajuta în acest demers.
Grupul BMW a vândut peste 70.000 de mașini electrice și hibride în primele trei luni ale anului, de peste două ori mai multe decât în aceeași perioadă din 2020.
Via Automotive News
Mai serios acum. Se pare că, deşi s-au scurs decenii de atunci, încă nu s-a învăţat din lecţia GM (Chevrolet Electrovan). Nu-i vorba numai de “costurile prohibitive”. Tati, oricât ai reuşi să reduci dimensiunile tancurilor de stocare a hidrogenului molecular (dihidrogenul), cert este că stai permanent cu BOMBA nu numai pe roţi, ci şi sub fund. Nu există nicio garanţie de protecţie absolută, fiindcă nu ştii niciodată când poate lua contact gazul de referinţă cu oxigenul, oricât l-ai “izola”. Aceeaşi teamă o simţeam eu atunci când lucram cu acetilena (dizolvarea în acetonă nu te ferea de pericolul reacţiei necontrolate cu oxigenul atmosferic).
Pe de altă parte, adevărul pur este că, la nivel mondial, tehnicile/tehnologiile de producere a hidrogenului molecular nu sunt chiar eco…Iar ca să rosteşti formula magică – “electroliza apei” – ai nevoie de…curent electric. Păi tu tocmai curent vrei să generezi datorită combustibilului H2. Cu alte cuvinte, alergi în cerc.
Regret, dar metodele industriale de producere a H2 (din sursele naturale numite petrol, gaze şi cărbuni) rămân în vigoare, fiindcă acoperă toate cerinţele în timp util! Aşa că n-are rost să invoci (jubilând ideologic) zero emisii în utilizarea pilei de combustie, dacă nu te raportezi, în mod onest, la “partea nevăzută a lunii”.
Am mai spus-o şi repet (ca să-l citez pe omul de ştiinţă Mafănikkk) : BIOCARBURANŢII semnifică alternativa la cei clasici! În pofida hibei destul de problematice a viscozităţii. Şi da, am agresa solurile cu culturi intensive de porumb (bioetanol) şi rapiţă (biodiesel), dar, totodată, am şi crea o grămadă de locuri de muncă – nu condiţiile de trai personal ne interesează primordial, la urma urmei?? Dar statul nu vrea şi el mai mulţi bani la buget???
dupa ce au citit al 2 lea comentariu de aici s-au dezumflat si au plecat acasa.
Toyota şi Hyundai au oprit vânzarile în Norvegia.
Ultima oară în California dar şi în Norvegia, la fel, la explozia unei staţii AU FOST ÎNCHISE TOATE staţiile până la terminarea investigaţiilor.
Oameni care aveau maşini pe hidrogen nu au putut să le mai încarce zile, săptămâni deşi au plătit zeci de mii de dolari, euro
şi erau disperaţi că îşi închiriau maşini.
https://electrek.co/2019/06/11/hydrogen-station-explodes-toyota-halts-sales-fuel-cell-cars/