BMW Group a vândut anul trecut, la nivel mondial, un total de 192.646 de automobile BMW şi MINI electrificate (electrice şi plug-in hybrid) - o creştere cu 31,8% faţă de 2019.
Vânzările de maşini complet electrice au crescut cu 13%, în timp ce vânzările de modele plug-in hybrid au urcat cu aproape 40%. În Europa, automobilele electrificate au reprezentat 15% din vânzările totale.
Grupul german are în portofoliu 13 modele 100% electrice sau plug-in hybrid. Până în 2023, BMW vrea să dubleze gama la 25 de modele electrificate, iar cel puțin 10 vehicule lansate vor fi 100% electrice.
Pentru 2021, producătorul bavarez vizează dublarea vânzărilor de mașini electrice la nivel de grup.
Lansările MINI Electric şi BMW iX3 în cursul anului trecut vor fi urmate în 2021 de începerea producţiei pentru modelele full electrice BMW iX la Dingolfing şi BMW i4 la München.
Via BMW
https://www.automarket.ro/stiri/oficial-bmw-motoarele-diesel-raman-in-gama-inca-20-de-ani-iar-cele-pe-95541.html
Motoarele astea cat mai stau pana la urma in gama? :))
Le dubleaza lejer, chinezii baga mare.
Grupului BMW nu i-a lipsit absolut nimic (tehnologie, fabrici imprastiate in toata lumea, personal tehnic deosebit de pregatit etc.) pentru a trece MULT MAI DEVREME in zona electrificata - se pare insa ca acesta, pur si simplu NU A DORIT sa faca acest lucru cu prea multa convingere (in principal datorita castigurilor mari din vanzarea masinilor termice si intereselor actionarilor principali - unii din zone arabe...aidoma MERCEDES BENZ...)
Electrificarea gamei modelelor actuale va mai dura ceva timp - poate 5-7 ani pana vedem finalizat acest proces.
Este promitator faptul ca vor lansa foarte curand modele BEV cu autonomie peste 500-600 km WLTP!
Conteaza insa si extinderea - cat mai rapida si echilibrata - a infrastructurii statiilor de incarcare, publice sau private, in intreaga Europa.
Pana la urma - vorba aceea - Da-i Doamne, ca POATE SA DUCA...si SA VANDA - nu foarte ieftin, e drept...
@ ACE
Care 200.000 exemplare pur electrice ? Citeste mai bine, modele ELECTRIFICATE, 90% sunt hibride.
https://car-recalls.eu/recall/bmw-x5-phev-fire/
Un plug-in hybrid care nu se poate incarca, nu e PHEV.
BMW le-a vandut repede sa scape de amenzi.
https://car-recalls.eu/bmw-plug-in-hybrid-recall/
Deci nu are decat pe hartie PHEV, ele sunt pe lista de recall si inca nu se stie cum vor fi reparate,probabil li se va schimba bateria.
BMW a făcut PHEV doar ca să scape de baremul de emisii pe flote
dar au fost surprinşi de clienţii care le-au plăcut la nebunie PHEV-urile.
Şi odată cu PHEV-urile şi-au dat seama şi clienţi, că de fapt, le plac maşinile electrice.
Da, BMW nu vrea electrice dar clienţii vor.
Interesant, nu?
Articol de pe insideevs.com din 16.01.2021:
- In cele 18 tari membre ale U.E. inaintea extinderii din 2004 si fara a lua in considerare Norvegia, Elvetia si Islanda s-au vandut urmatoarele cifre privind masinile pur electrice (BEV), in anul 2020:
1) Grupul VW - 172.000 unitati;
2) Grupul RENAULT-NISSAN-MITSIBISHI - 135.000;
3) TESLA - 96.000;
4) Grupul HYUNDAI-KIA - 95.000;
5) Grupul PSA - 68.000;
6) Grupul MERCEDES-BENZ - 43.000;
7) Grupul BMW - 40.000 unitati.
Adaugand insa Norvegia, Elvetia, Islanda si celelalte tari din U.E. intrate dupa anul 2004 in aceasta organizatie, eu cred ca putem mari cu cca. 10-15% cifrele de mai sus.
Atunci Grupul BMW s-ar apropia, zic eu, de cifra de 50.000 unitati pur electrice (BEV) din cele aproape 200.000 masini electrificate comercializate in anul 2020 (ceea ce reprezinta cca. 25% din acestea si nu 10% cum afirmi tu....).
Modele noi X1si X2, cu variante PHEV si pur electrice BEV (iX1 si iX2) sunt asteptate/programate pentru anii 2022-2023 iar afirmatiile mele de mai sus raman valabile.
@Edikkk
Ai dreptate, din mai multe motive:
1) Majoritatea celor care au condus/conduc masini electrificate PHEV sau BEV au fost incantati de acestea si nu isi mai doresc o masina cu motor clasic pe benzina/motorina;
2) Atata timp cat producatorii auto nu au concurat puternic intre ei in ceea ce priveste diversitatea modelelor electrice - noi, ca si consumatori, nu am avut premisele unor preturi prea rezonabile la masinile electrice, in ciuda avantajelor evidente ale acestora;
3) Multi afirma pe acest site, ca preturile masinilor electrice nu se vor ieftini - ba, din contra, vor creste, datorita dotarilor acestora.
FALS: Dotarile suplimentare, de siguranta, vor fi obligatorii si la masinile cu motoare clasice care vor avea si ele preturi maricele;
4) Masinile electrice au si ele slabiciuni - autonomia scade cu cca. 25-30% la temperaturi joase, la modelele cu baterii Li-ion.
Sa vedem ce se va intampla in cazul masinilor ce utilizeaza baterii de acumulatoare in stare solida (SSB).
Avantajele masinilor pur electrice sunt insa mult mai importante decat aceasta autonomie - care se va imbunatati substantial, in curand...
5) Daca producatorul chinez NIO va introduce comercial - printre primii in lume - masinile pur electrice cu baterii in stare solida (SSB), de capacitate 150 kWh, in circa 2-3 ani, regulile jocului se vor schimba dramatic - este posibil ca firmele care nu pot sa tina pasul cu tehnologiile actuale sa se reduca substantial - vezi mai noile aliante din piata auto;
6) Acum circa 10 ani, TESLA:
- era o companie no name pentru cei mai multi dintre noi,
- se chinuia sa realizeze unele intelegeri/colaborari cu gigantii TOYOTA sau MERCEDES BENZ,
- era condusa de un personaj (cam) visator dar cu o carisma si un potential extraordinar de a atrage investitori si specialisti de prima clasa pentru companiile pe care le conduce.
La acest moment, TESLA:
- produce doar modele pur electrice, toate foarte sigure;
- sufla in ceafa cu putere marilor producatori auto mondiali - dupa ce a produs 500.000 unitati in 2020, este foarte probabil sa-si asume un plan de 1.000.000 unitati in 2021 si
- uimeste o lume intreaga - chiar daca nu produce masini impecabile (oare mai exista si asa ceva?!) si mai da rateuri (cu vopseaua, cu procesoare/placi video etc) - se straduieste ca, pe langa extinderea numarului de fabrici sa creasca atat autonomia cat si calitatea generala a masinilor.
7) Viitorul ne va aduce in prim plan - de ce nu - masini mai eficiente decat cele cu motoare electrice - poate, cu apa, in combinatie cu altceva (sa nu inghete)?!
Si apoi, dupa masinile cu apa, vor veni cele care fac energie din nimic. Si atunci chiar ca se va termina definitiv cu fumegatoarele.
Antigelul este un produs chimic, toxic - ce faci, inlocuiesti o otrava cu alta?!
Mai degraba un biocombustibil pe baza de cereale/plante?!
Iei in considerare parerile romanilor.
Romania ca piata auto nici nu este bagata in seama.
Avand in vedere diretiile abordate de vestul Europei, clar se vor vinde mult mai multe electrice decat cele cu motoare termice, indiferent de ce cred si vor romanii.
Ei pot alege ce vand germanii ca sa scape de ele.
Si-au mai dat si altii cu parerea despre electificare, iar realitatea bate on-line.
Vanzarile au fost mult mai mari decat asteptarile.
Antigelul e toxic insa nu se compara cu nenorocirile care amestecate formeaza o baterie de cateva multe sute de kile. De departe BEVul e cea mai toxica si mai greu de reciclat masina. Cica la nivelul UE inca nu exista nicio norma de reciclare a bateriilor pentru ca pur si simplu nu se poate.
https://europe.autonews.com/automakers/german-electric-car-sales-triple-2020
Si citit tu undeva si ai vazut ca nu se pot recicla :))
https://www.drivingelectric.com/your-questions-answered/840/how-recyclable-are-batteries-electric-cars
Hai ca nu e chiar asa cum crezi tu.
Se vorbeste chiar de recuperarea completa pana la nivelul la care nu va mai fi nevoie de minat mareriale in continuare.
Eu cred ca daca se vrea, se gasesc solutii.
Mai greu sa scoti din plamani particule fine de la diesel, decat sa reciclezi.
"Lithium-ion batteries are covered by the Battery Directive, which stipulates that at least 50% of the battery in its entirely must be recycled. This is easily achievable. The packs are dismantled manually and the plastics and wiring that make up the bulk of the pack around the cell can be recycled along with other similar plastics.
The difficulty is in accessing and re-using the cell and its precious metals, given the volatility of the electrolyte.
“The electrolyte is flammable, explosive and highly toxic,” says Sattar.
“It's very sensitive to water and forms hydrofluoric acid (HF) upon contact with water. These hazards must be dealt with in any recycling process before the rest of the cell components can be recycled.” It’s this electrolyte that makes battery recycling a more difficult process than conventional plastic and metal recycling, but there are solutions."
Eu stiu ca vrei sa crezi ca totul va fi bine, insa pana la urma realitatea e alta. Mai citeste articolul inca odata daca poti si fara google translate.
Nu inteleg ce e cu Dieselul in discutia asta? Eu n-am Diesel, tu nu ai ca probabil te temi de cancer la plamani. Care e problema ta? Nu poti dormi din cauza lui?
Aici e vorba ca la nivel de UE exista o procedura de reciclare a bateriilor pe baza de plumb insa nu exista pentru cele cu litiu. Care sunt foarte toxice, poluante, inflamabile si explozive. Mai mult de cat atat sunt fabricate de mai multe firme care au retete chimice si mod de constructie fizic foarte diferite. In plus sunt si foarte mari.
Ai devenit expert in reciclare certificat de google, youtube & Antena 3?