BMW are meritul de a fi devenit primul producător auto care foloseşte fibra de carbon la scară largă pe modelele sale de serie. Împreună cu partenerii săi de la SGL Automotive, BMW operează o fabrică dedicată producţiei de fibră de carbon, a cărei producţie anuală va creşte de la 3000 la 9000 de tone în următorii patru ani. Fabrica, situată în Statele Unite, va beneficia astfel de pe urma unei investiţii noi de 100 de milioane de dolari, pe lângă cei 200 înghiţiţi deja până în prezent.
Producţia fibrei de cabron va creşte pentru a putea permite materialului uşor să fie folosit pe cât mai multe modele BMW. După structura de plastic ranforsat cu fibră de cabron (CFRP) a modelelor i8 şi i3, BMW intenţionează să aplice tratamentul inovativ şi altor modele.
Primul pe listă este noua generaţie a modelului Seria 7, aşteptată să ajungă pe piaţă în anul 2015. Norbert Reithofer, preşedintele BMW, a anunţat oficial că nava amiral a bavarezilor va fi supusă unui transplant tehnologic ce presupune folosirea din abundenţă a fibrei de carbon.
„Gama BMW i este vârful de lance din punct de vedere al inovaţiei în interiorul companiei, iar structurile uşoare poartă un rol esenţial în dezvoltarea viitoare. Intenţionăm să aplicăm această expertiză şi altor modele de serie. Clienţii apreciază deja acoperişurile din fibră de carbon regăsite pe mai multe modele. Este timpul să adoptăm această tehnologie şi pe BMW Seria 7. Modelul va folosi fibră de carbon, ceea ce va face ca masa totală să devină un nou standard în segment”, a declarat Reithofer.După Seria 7, şi alte modele BMW vor folosi fibră de carbon în procesul de construcţie. Uzina din Statele Unite va asigura un volum mare de producţie şi va permite utilizarea acestor materiale la un preţ competitiv.
Sa tinem cont de aceste declaratii.
oricum un 740i(entry-level)are o greutate de 1,95 tone....pe cand un 760 are deja un 2.25 tone deci nush cat de mult au putea sa reduca greutatea........
Oricum ma astept ca viitorul 760 sa ramana la 2 tone.....
Nush de ce nu se recurge la ideea sa faca caroseria din aluminiu plus de asta pe ici pe colo niste elemente de carbon......
Probabil capota,aripile fata si capacul portbagajului sa fie facute din CFRP.....in rest 'traditional construction'
lasand gluma, cred ca este esential ca producatorii premuim sa inceapa folosirea materialelor usoare dezvoltate in motorsport si pe masinile de serie - ei sunt singurii care pot avea pretentia da a scoate profit de pe urma unor tehnologii de ultima generatie. Dupa ei vor veni si producatorii de volum, si nu ar fi o problema daca am vedea pe strada masini compacte cu mase de ~1000kg fata de media de ~1300kg (media este din burta mea, dar nu cred ca este departe).
Cabron !!! :)
Din pacate, se pare ca reducerea greutatii ramane principala metoda de a scadea consumul de carburant.
problema fibrei de carbon .... asta ptr specialistii inexorabili ...si in fanariotismul, inca prezent in tara asta, este ca ...lucreaza in timp, nu e stabila ca si material sub actiunea fortelor interne, vibratii, socuri mecanice, etc...se repara prin inlocuire, e scumpa, dar este inoxera...inoxidabila, avantaje si dezavantaje,
eu as prefera aluminiul ptr o limuzina
sa n-auzim de bine si
good night amer...zarnesti!