BMW: viitoarele modele electrice vor avea autonomie mai mare cu 30%

de Tiberiu Safta
Vineri, 09.09.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Într-un comunicat oficial, BMW spune despre viitoarele sale modele electrice că vor avea o autonomie mai mare cu 30% față de actualele modele cu zero emisii. Acest lucru va fi posibil datorită unor baterii noi, care vor fi reproiectate pentru a fi mai eficiente și mai accesibile.

La mijlocul deceniului actual, BMW va lansa noua serie de modele electrice Neue Klasse. Aceste modele vor introduce platforme dedicate noi, dar și o tehnologie îmbunătățită a acumulatorilor.

Mai exact, celulele bateriilor vor fi complet regândite, în sensul în care acestea vor fi celule rotunde. Acestea vor înlocui actualele celule, construite în forma unor prisme. BMW spune că noile celule rotunde vor avea un diametru de 46 de milimetri. În funcție de model, noile celule vor avea două înălțimi diferite.

Conținutul celulelor va fi mai bogat în nichel pe partea catodică, în timp ce conținutul de cobalt va fi redus. Pe partea anodului, conținutul de silicon va fi mărit. Aceste modificări vor aduce o creștere a densității energiei volumetrice cu 20%, potrivit bavarezilor.

De asemenea, viitoarele modele electrice Neue Klasse vor beneficia și de sisteme de 800 de volți. Cu aceste modificări, timpul de încărcare al bateriei va fi mai mic cu 30%. Simultan, autonomia va crește tot cu 30%, iar prețurile bateriilor noi vor fi mai mici cu 50% decât cele folosite în prezent.

Bateriile viitoarelor modele Neue Klasse vor fi produse la mai uzine din Europa și China, care vor funcționa la o capacitate de 20 GWh.

Vor mai fi înființate și alte două fabrici de baterii în Statele Unite.

via BMW

Comentarii (9)

  • Mircea Badea
    game over la afumatori!

    exact cum ziceam, schimbari masive de la an la an. atatea stiri pozitive zilnice nu mai sunt in alt domeniu.
    7 16
  • Din păcate ai dreptate referitor la noutăți din alte domenii, medicina nu vine cu soluții pentru suferințele tale… cu toate bla, bla, prețul mediu va fi 55.000 deci nici o treaba cu 90% din piața.
    10 6
  • O chestie interesantă este ca Tesla model 3 cu ale sale 41.000 bucăți vândute pana in iulie (inclusiv) in Europa, pare ca este “pe ducă”. Anul trecut au vândut in total 140.000, deci anul acesta nu cred ca trec de 100.000. Tot timpul BMW-ul a însemnat inovație, chiar daca unii (așa zișii cocalari, sau chiar renumitele “erori” de raportare a vânzărilor), au adus si încă aduc prejudicii de imagine uneia dintre cele mai importante companii auto din zona premium. Dacă Tesla nu vine cu ceva interesant in perioada următoare, vor fi “mâncați” de BMW, Mercedes dau de variantele mai ieftine de la Hyundai (de exemplu). Din cauza constrângerilor actuale (preț, infrastructura, încărcare etc.), piața electricelor devine foarte aglomerata. Poate greșesc, dar cred ca se vor produce câteva eșecuri.
    9 5
  • @dutzu
    a dat bmw tzepe la motoare cum n-o sa poata da tesla ever..
    3 7
  • Daca îți ei astăzi masina, îți iei o marca ca sa pedepsești o alta marca pentru ce a fost in trecut (chiar dacă nu sunt de acord cu ce spui si cred ca in multe cazuri utilizarea a fost neconformă). Cum îți explici ca de exemplu din Germania mașinile venea cu 200.000 de km sau chiar mult peste? La iei de ce nu erau probleme cu motoarele? Unii dintre noi când ne-am luat primul BMW încă făceam schimbul de ulei la o bere cu vecinul si multe alte improvizații. In plus mulți au luat BMW sa tragă de ele si sa impresioneze, clar ca le-au “distrus”. Cred ca astăzi Tesla are mult mai multe probleme de fabricație, asamblare etc. decât oricare din mărcile premium (Mercedes, Audi, BMW), o gamă mult mai restrânsă, o reputație cu plusuri si minusuri (deci nu foarte buna), prețuri destul de mari si asta in timp va face diferența. Din nou pararea mea…
    7 4
  • Tesla nu are doar probleme de fiabilitate ( chiar dacă o electrică este mai simplă cică), are probleme mari de calitate, nu mai este chiar la început să existe scuza asta, iar cei care așteaptă să dispară Bmw, au de așteptat foarte mult, nu cred că apucă.
    11 4
  • Bateriile sunt tot din alea de la Samsung care iau foc?
    Intreb pentru un prieten, nu mi-as lua cotet niciodata.
    2 6
  • Intreb si eu
    Adica autonomia de la o medie de 300km (reali) o sa creasca la vreo 400? Zic fara aer conditionat.

    Despre timpul de incarcare nimic nimic?
    2 0
  • Scrie ca o să crească autonomia cu 30%, simultan cu scăderea timpului de încărcare tot cu 30%, bănuiesc ca nu din lipsa de inspirație este tot 30%. Ce au uitat sa spună este ca ai nevoie de un cablu legat direct la o centrală electrică si toți vecini sa stea la lumânări… ;)
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru