La mijlocul deceniului actual, BMW va lansa noua serie de modele electrice Neue Klasse. Aceste modele vor introduce platforme dedicate noi, dar și o tehnologie îmbunătățită a acumulatorilor.
Mai exact, celulele bateriilor vor fi complet regândite, în sensul în care acestea vor fi celule rotunde. Acestea vor înlocui actualele celule, construite în forma unor prisme. BMW spune că noile celule rotunde vor avea un diametru de 46 de milimetri. În funcție de model, noile celule vor avea două înălțimi diferite.
Conținutul celulelor va fi mai bogat în nichel pe partea catodică, în timp ce conținutul de cobalt va fi redus. Pe partea anodului, conținutul de silicon va fi mărit. Aceste modificări vor aduce o creștere a densității energiei volumetrice cu 20%, potrivit bavarezilor.
De asemenea, viitoarele modele electrice Neue Klasse vor beneficia și de sisteme de 800 de volți. Cu aceste modificări, timpul de încărcare al bateriei va fi mai mic cu 30%. Simultan, autonomia va crește tot cu 30%, iar prețurile bateriilor noi vor fi mai mici cu 50% decât cele folosite în prezent.
Bateriile viitoarelor modele Neue Klasse vor fi produse la mai uzine din Europa și China, care vor funcționa la o capacitate de 20 GWh.
Vor mai fi înființate și alte două fabrici de baterii în Statele Unite.via BMW
exact cum ziceam, schimbari masive de la an la an. atatea stiri pozitive zilnice nu mai sunt in alt domeniu.
Intreb pentru un prieten, nu mi-as lua cotet niciodata.
Despre timpul de incarcare nimic nimic?