Odată cu lansarea celei de-a 8-a generații BMW Seria 5, modelul de clasă executive a primit și o versiune electrică pentru prima dată. În prezent, noul BMW i5 este disponibil și în România, la un preț de pornire de 70.151 de euro. Pentru această sumă primești un motor electric de 340 de cai putere și o autonomie de 582 de kilometri în regim WLTP.
Acum, potrivit publicației Automotive News Europe, BMW dorește să se impună pe piața europeană, dar și pe cea globală cu noul model electric. Astfel, bavarezii și-au propus următoarea ambiție: noul i5 să reprezinte 50% din vânzările totale ale lui BMW Seria 5 în Europa.
Mai mult, BMW dorește ca versiunea electrică să reprezinte 30% din vânzările modelului la nivel mondial. Constructorul bavarez precizează că tranziția către mașini electrice este mai lentă în alte părți ale lumii în comparație cu Europa.
via Automotive News Europe (înreg.)
Bucurie pe melteni, ne umplem de cazane diesel :))
Dar eu tot nu inteleg, BMW incerca sa ii convinga pe europeni ca mai tin motoarele termice inca vreo 30 de ani si acum se impun ei in clasa cu electrice? Ceva nu se pupa.
Vremea când E-class era aproape singura opțiune de Taxi pe aeroport în München este dusă de mult, deci și nevoia de motorizări diesel. Era o vreme când seria 5 SW era mașina de familie în Germania și în majoritate diesel, și asta s-a dus.
Seria 5, E class nu-s mașini de “pus la treabă”, iar volumele cred ca vor scădea pe zona respectivă… ne place sau nu, lumea vrea SUV-uri.
La seria 3 și C class se vinde jumate față de cat se vindea acum 5 ani… sunt și alte opțiuni, unii gândesc practic (deci SUV) și nu în ultimul rând nu-s bani.
Probabil asta era titlul articolului… Seria 5 va vinde 50% față de volumul actual.