BMW va oferi un nou motor pentru Seria 5 GT: N55B30

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 28.05.2009
Odata cu noul Seria 5 GT, BMW a introdus un nou motor supraalimentat in gama sa. Propulsorul N55 este echipat cu tehnologia Valvetronic, are sase cilindri si dezvolta 306 CP.

Esential

306 CP dezvolta noul motor N55 de 3.0 litri de la BMW.
400 Nm dezvolta motorul N55 de la doar 1.200 rpm si mentine aceasta valoare pana la 5.000 rpm.

BMW a lansat un nou propulsor pe benzina supraalimentat. Unitatea N55 va fi disponibila pe 535i GT si dezvolta 306 CP dintr-o cilindree de 2.979 centimetri cubi. Propulsorul are sase cilindri si este supraalimentat cu ajutorul unei turbine twin-scroll. Prin prisma tehnologiei Valvetronic, propulsorul poate oferi un cuplu maxim de 400 Nm inca de la 1.200 rpm, aceasta valoare fiind mentinuta pana la 5.000 rotatii pe minut.

Motorul N55 marcheaza o premiera in lumea motoarelor supraalimentate prin introducerea unei pompe de ulei controlata electronic, ce este proiectata pentru a conserva energia. In comparatie cu N54, propulsorul cu sase cilindri supraalimentat, disponibil pe BMW 335i si 535i, noul N55 are un consum de carburant mai scazut si emite o cantitate mai redusa de noxe. Totodata, noul propulsor este echipat cu o singura turbina, nu doua, si beneficiaza si de High Precision Injection, care poate sa furnizeze carburant in camera de ardere la o presiune de pana la 200 bari.

Echipat cu motorul N55B30, noul BMW Seria 5 GT poate accelera de la 0 la 100 km/h in 6.3 secunde si poate atinge o viteza maxima limitata electronic la 250 km/h. Modelul are un consum mediu de 8.9 litri de carburant la 100 kilometri parcursi, in timp ce emisiile de CO2 ating pragul de 209 grame pe kilometru.

Via | BMW

Comentarii (5)

  • xtrad3
    motor
    sa-ti bagi... :O :O :O de la 1200 la 4000 ai 400Nm
    2 3
  • Cuplu
    "propulsorul poate oferi un cuplu maxim de 400 Nm inca de la 1.200 rpm, aceasta valoare fiind mentinuta pana la 5.000 rotatii pe minut."

    Chiar mai mult timp.

    Credeti-ma, that's a lot of torque.
    3 2
  • BMW
    astea sunt fanati in MOTOARE.
    Ma bucur ca BMW are atata putere si fiabilitate.
    Sunt sigur ca BMW va lua su al 8-lea titlu la BESTE ENGINE IN THE WORLD! ! !
    4 2
  • Bendeag
    nu e chiar asa de tare
    Si la Opel Astra 1.9 CDTi ai aproape atat cuplu si nu costa o avere sa o ai si nu consuma atata de mult si nu se strica la fel de repede, ca sa nu mai zic de motoarele Opel pe benzina cu turbo care bat la fund masinuta asta de fitze. BMW nu mai e cea fost acu in germania OPEL se uita de sus si rade la ceilalti care se vad ca niste pititci
    3 5
  • AOLEU
    Bendeag tu vezi ce scri. Cum poti spune ca are cuplu asemanator cu BMW.

    Opel Astra 1.9 CDTi:
    Cuplu maxim Nm (rpm) 320Nm (2750rpm)

    BMW are 400 Nm(constant) de la 1200rpm la 5000rpm adica e cale lunga de la motorul Opel la motorul BMW.

    Tu zici ca se strica usor masinile BMW, de acord cu tine, cred ca de aceea castiga premiu peste premiu cand vine vorba de motoare.

    Opel se uita de sus? la cine, mi se pare mie sau Opel e de vanzare, GM scapa de ei de buni ce sunt.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru