Pe fondul unei creșteri a cererii pentru vehicule electrificate, BMW pregătește extinderea “masivă” a celei mai mari fabrici pe care o deține în Europa. Astfel, suprafața uzinei din Dingolfing va crește de la 8.000 la 80.000 de metri pătrați.
Constructorul german vrea să dubleze producția de baterii pentru mașini electrice în acest an, în timp ce volumul de motoare electrice va crește “semnificativ”.
Grupul BMW deține un total de 12 vehicule electrificate la ora actuală, urmând ca numărul acestora să crească la 25 până în 2023. Pe listă sunt modele precum BMW X1 plug-in hybrid și BMW iX3.
Nemții estimează că vânzările lor de electrice și hibrizi vor ajunge anul viitor la 25% din total în Europa. Pe termen lung, adică până în 2030, BMW așteaptă ca vehiculele electrificate să crească la 50% din vânzări.
Via BMW
pentru noi astia care nu mai suntem interesati de altceva!
- automarket.ro este un site cu stiri RELEVANTE din industria auto mondiala - eu il consider NR.1 din Romania, din acest punct de vedere, chiar daca nu isi actualizeaza foarte rapid rubrica de preturi la masinile noi disponibile pe piata din Romania (vezi cazul HYUNDAI Kona Electric);
- daca INDUSTRIA auto evolueaza, se transforma, este absolut normal sa ne aflam despre TEHNOLOGIILE cele mai noi de locomotie: electric , cu hidrogen, cu apa, CO2 sau ce o mai fi peste 10-30-100 de ani;
- daca motoarele clasice (pe benzina, motorina, GPL) au ajuns la randamente de maxim 38-40% si vor ajunge, sa zicem la 42-45% (in urma perfectionarii acestora), la motoarele electrice vorbim de un randament care porneste de la 90% si ajunge pana la 95% LA ACEASTA ORA, este normal sa discutam si sa intelegem ca orice lucru:
a) MAI SIMPLU (motoarele electrice presupun circa 50 piese constructive iar cele clasice - ICE - circa 250 piese) si
b) MAI FIABIL (TESLA afirma ca este capabila sa asigure un tren electric de rulare de circa 1.000.000 km la aceasta ora),
va fi asimilat, mai devreme sau mai tarziu in INDUSTRIE, chiar daca la inceput noile tehnologii sunt ceva mai scumpe (alte linii de fabricatie, linii de productie dedicate pentru baterii, rezervoare speciale in cazul masinilor cu hidrogen de exemplu, etc.) .
Apropos de masinile electrice: PEUGEOT a lansat, in anul 1941, o masina electrica, de serie numita VLV, care avea o baterie la 12 V care parcurgea dupa o incarcare, cca . 70 km in timp ce acum exista baterii de acumulatoare pentru masinile BEV care se alimenteaza la 800 V (vezi PORSCHE Taycan electric).
TESLA a reusit sa ajunga la autonomii electrice de 565 km in ciclul WLTP pentru noul Model Y AWD si anunta, pentru modelul Roadster 2 2020, o autonomie de circa 1.000 km..... ceea ce va face pur si simplu uitata anxietatea autonomiei acestui tip de locomotie....
No offense NO. 1 - Daca TU vrei sa citesti despre TEHNOLOGII DE DEPLASARE vechi ( de ex. carute sau roabe) - nu este cazul sa te (mai) deranjezi sa citesti despre stirile NOI, pur si simplu, poti cauta site-uri specializate in VECHILE TEHNOLOGII...
Unii se plangeau ca electricele ii lasa pe drumuri - in realitate productia se va diversifica destul de mult in viitor - cu multe aspecte ce tin cont de siguranta, confort sau autonomie, in principal.