În prezent, mai mulți constructori de automobile se pregătesc să renunțe complet la dezvoltarea motoarelor termice. Aceștia se vor concentra numai pe lansarea și proiectarea unor modele electrice. Însă, BMW a anunțat că, în ciuda trendului de electrificare, va continua să dezvolte actualele motoare cu ardere internă, atât cele pe benzină, cât și propulsoarele diesel.
Ba mai mult, compania bavareză va lansa o generație de motoare termice noi în viitorul apropiat, cu șase și cu opt cilindri, alimentate cu benzină și motorină. Directorul de Dezvoltare BMW, Frank Weber, a declarat că “este nevoie de un motor termic de ultimă generație în următorii ani, care să contribuie la reducerea emisiilor de CO2”.
Un lucru care îi ajută pe BMW să continue dezvoltarea motoarelor termice este legislația privind emisiile motoarelor termice, care devine din ce în ce mai standardizată la nivel mondial. „Se lucrează la o nouă generație de motoare: diesel, benzină, cu șase cilindri și cu opt cilindri”, a adăugat Weber.
Noua generație de motoare termice va fi proiectată special pentru a maximiza eficiența, iar propulsoarele vor avea o chiulasă nouă, reproiectată în acest scop.
Chiar dacă BMW va continua dezvoltarea acestor motoare, obiectivul mărcii bavareze este să contribuie la scăderea emisiilor de CO2, considerată de către Weber „importantă în lupta împotriva schimbărilor climatice”.via Motor1
Regula care spune că nu e bine să-ți ții toate ouăle într-un cos se aplică perfect în acest caz .
Si-au dat seama si nemtii ca tintele lor, venite cel mai probabil doar pe presiunea Gretei, sunt nerealiste:
https://www.g4media.ro/ministrul-german-al-transportului-revizuieste-obiectivul-privind-15-milioane-vehicule-electrice-in-2030-numarul-include-si-masinile-hibride.html
NU mai dezvolta motoare noi termice, le folosesc pe cele vechi, cu mici schimbari.
Nu ai cum sa ai doar masini electrice pe piata, e practic si teoretic imposibil, se pare ca usor usor lumea incepe sa isi dea seama de asta, masina electrica e ok doar ca a doua masina si daca stai la casa, in rest e degeaba.
@ pentru edikk, ia zi , esti ok? Toate bune?
Şi iată, într-adevăr (absolut corect, @raduvlase), o viziune realistă: putem să REDUCEM emisiile (deşi nu va fi niciodată nevoie, având în vedere fabuloasa, perpetua şi divina putere de autoregenerare a naturii, dar de! – mai mâr, mai hâr, ne supunem, ca să-i fie somnul lin hidrei bicefale USDOS-EUSSR), însă nu să le eliminăm (în definitiv, trebuie să fii prea tâmpit ca să te agăţi de o asemenea utopie).
Şi eu iubesc aerul curat. Dar din cu totul alt motiv: acum, de exemplu, se văd superbe din Capitală piscurile înzăpezite ale Bucegilor şi Făgăraşului. Păi ce spuneam mai sus? Natura îşi face datoria!
Eh, a dat-o de gard Weber ronţăind şi el eco-sticksuri (“schimbări climatice”), c-aşa-i în tenisul “trendului” politic, dar decizia adoptată pe plan intern (referitoare la M.A.I.) este prea vrednică de apreciat ca să luăm în seamă unele rătăciri, totuşi ocazionale (se trezesc unii mai catolici decât papa vorbind în public fără să le pună EMOL sula în coaste).
PS. O fi arătând drăguţ A8-ul, dar tot nu mă fascinează precum Seria 7. Apropo, cum o fi să te delectezi cu un 6.6 V12 twin-turbo? Să crape de indignare civică (intens sponsorizată de aşii “democraţiei liberale”) urşii populari.
PPS. De ce este TMC nr. 1 mondial la vânzări? Fiindcă japii sunt cei mai conştienţi de ceea ce avem nevoie cu toţii (primordial d.p.d.v. financiar), fie că recunoaştem, fie că nu: hibride!
si cat de manelist sa fii sa iei benve dar diesel?!
Dacă şi e-fanaticii (nu sunt doar e-adepţi; m-aş bucura să fie “doar”) ar înţelege rostul acestor precizări, neîndoielnic că ar fi o pace desăvârşită pe AM…Care, deci, depinde de ei, nu de noi!!!
On topping, Otto si Diesel nu vor disparea, cel putin nu in urmatorii 10 - 20 de ani. Numai ca vor fi un lux disponibil pt putini. De ce? Pentru ca ”ideologie”.
Nu uitati spusele lui Reagan: Daca ceva functioneaza, pune-i taxe. Daca nu moare, aplica-i norme. Daca moare, subventioneaza-l. Asa a fost si industria auto. A functionat excelent, au taxat-o si au normat-o pana o omoara, asa ca acum subventioneaza masinute cu baterii.
Oricum ti-ai vinde si un rinichi sa conduci un Bmw nou diesel.
Electrificarea e incerta si cel mai probabil e ca nu va fi simultana.