După ce Ford a anunţat închiderea a trei uzine din Europa, iar Grupul PSA a dispus concedierea câtorva mii de muncitori, toţi marii constructori auto iau măsuri pentru o perioadă economică tot mai dificilă pe Bătrânul Continent.
Mulţi ameninţă cu închiderea uzinelor şi concedieri masive, însă BMW răsuflă uşurat. Constructorul german a reuşit să îşi asigure o perioadă de linişte chiar dacă vânzările sale ar începe să scadă. Mulţumită unui acord încheiat cu sindicatele la sfârşitul lunii septembrie, BMW se poate lăuda actualmente cu un pachet anti-criză de invidiat.
Înţelegerea prevede renunţarea la anumite ture şi la pachete de vacanţă pentru angajaţi, limitând în acelaşi timp numărul de ore suplimentare permis pentru fiecare muncitor. Aceste măsuri le-ar permite bavarezilor să păstreze intact numărul de angajaţi până la o scădere cu 30% a vânzărilor.
Un purtător de cuvânt BMW a declarat: ”Înţelegerea noastră cu muncitorii oferă o mulţime de măsuri flexibile.
Toate vor avea ca scop menţinerea actualelor locuri de muncă.”Momentan, BMW nu se confruntă cu probleme financiare. vânzările sunt în continuă creştere, luna trecut aducând cu 10.2% mai multe unităţi vândute la nivel mondial. Aceeaşi tendinţă şi pentru Audi, ale cărui vânzări au cresut însă doar cu 1.3%. Nu la fel de fericit este şi cazul Mercedes, care a bifat o scădere de 6.1% în luna septembrie.
via automotivenews
Da, partea buna ca acel caz recent care m-a intrigat pe mine se va intampla din 2014 incolo, deci mai am timp sa mai uit:). De acord c-a mai scazut fiabilitatea fata de anii "90, dar chiar si asa, chiar daca nu se claseaza oficial si neoficial pe podiumul fiabilitatii, nu este chiar la coada asa cum cred unii, care dau exemple de 2 motorizari cu probleme, ignorand total alte 3-4 fara probleme, ca vrei nu vrei, cam asa se fac topurile, se face o medie a tuturor motorizarilor si-a mecanismelor de la toate modelele, cu orice fel de problema si se trage o linie, Bmw este totusi in prima jumatate a clasamentului, iar in perioadele cele mai proaste n-a scazut de jumatatea clasamentului, asa-i Samba? Stiu ca de multe ori topurile nu sunt cele mai concludente, dar in realitatea sunt marci cu motorizari mai putine si destul de simple ca si complexitate care se situeaza sub Bmw.
Sunt situatii total diferite, iar nemtii nu sunt mai socialisti decat francezii, tu crezi ca daca Bmw avea scaderea pe care o are PSA se asezau la masa negocierilor cu sindicatele? Sindicatele in ultimii ani au ajuns aproape inutili, cand s-au mutat fabrici cu totul in alte locatii din afara Europei unde erau sindicatele? Unde sunt la recentele anunturi ca vor fi inchise fabrici in Belgia si Anglia? Sindicatele pot face un singur lucru, dar doar atunci cand merge treaba, sa tina cu interesele angajatilor, sa le obtina mariri de salariu, bonusuri etc, dar cand nu merge treaba la revedere, ca doar nu dau sindicalistii din banii lor sa acopere pierderile.