BMW va concedia oameni doar dacă vânzările sale vor scădea cu 30%

de Bogdan Mirică
Luni, 29.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a implementat un plan de criză solid, care îi permite să nu disponibilizeze oameni până la o scădere cu 30% a vânzărilor.

După ce Ford a anunţat închiderea a trei uzine din Europa, iar Grupul PSA a dispus concedierea câtorva mii de muncitori, toţi marii constructori auto iau măsuri pentru o perioadă economică tot mai dificilă pe Bătrânul Continent.

Mulţi ameninţă cu închiderea uzinelor şi concedieri masive, însă BMW răsuflă uşurat. Constructorul german a reuşit să îşi asigure o perioadă de linişte chiar dacă vânzările sale ar începe să scadă. Mulţumită unui acord încheiat cu sindicatele la sfârşitul lunii septembrie, BMW se poate lăuda actualmente cu un pachet anti-criză de invidiat.

Înţelegerea prevede renunţarea la anumite ture şi la pachete de vacanţă pentru angajaţi, limitând în acelaşi timp numărul de ore suplimentare permis pentru fiecare muncitor. Aceste măsuri le-ar permite bavarezilor să păstreze intact numărul de angajaţi până la o scădere cu 30% a vânzărilor.

Un purtător de cuvânt BMW a declarat: ”Înţelegerea noastră cu muncitorii oferă o mulţime de măsuri flexibile.

Toate vor avea ca scop menţinerea actualelor locuri de muncă.”

Momentan, BMW nu se confruntă cu probleme financiare. vânzările sunt în continuă creştere, luna trecut aducând cu 10.2% mai multe unităţi vândute la nivel mondial. Aceeaşi tendinţă şi pentru Audi, ale cărui vânzări au cresut însă doar cu 1.3%. Nu la fel de fericit este şi cazul Mercedes, care a bifat o scădere de 6.1% în luna septembrie.

via automotivenews

Comentarii (13)

  • zarnesteanu
    Oameni cu cap. Si sindicate un pic mai intelepte decat cele din America. Ideea e ca si in caz de criza, daca stai sa judeci un pic, se pot gasi solutii rezonabile.
    13 1
  • Au luat aceasta masura laudabila si datorita situatiei grupului, cei de la Bmw stiu ca n-au cum sa scada cu 30% in viitorul apropiat, daca sunt pe plus cu 10% global mi se pare normal, ca daca erau pe minus acum cu 10 % de exemplu nu stiu daca sindicatele ar fi avut vreo putere, banii nu sunt la ei, sunt la producator, dar din fericire Bmw este solid, poate spre uimirea unora.
    13 2
  • Mai poti mai Samba? Trebuie sa recunosc ca esti f hotarat, hotarat in a fi penibil, dar tot e mai bine decat sa fii nehotarat.
    11 4
  • @Giga
    Da, partea buna ca acel caz recent care m-a intrigat pe mine se va intampla din 2014 incolo, deci mai am timp sa mai uit:). De acord c-a mai scazut fiabilitatea fata de anii "90, dar chiar si asa, chiar daca nu se claseaza oficial si neoficial pe podiumul fiabilitatii, nu este chiar la coada asa cum cred unii, care dau exemple de 2 motorizari cu probleme, ignorand total alte 3-4 fara probleme, ca vrei nu vrei, cam asa se fac topurile, se face o medie a tuturor motorizarilor si-a mecanismelor de la toate modelele, cu orice fel de problema si se trage o linie, Bmw este totusi in prima jumatate a clasamentului, iar in perioadele cele mai proaste n-a scazut de jumatatea clasamentului, asa-i Samba? Stiu ca de multe ori topurile nu sunt cele mai concludente, dar in realitatea sunt marci cu motorizari mai putine si destul de simple ca si complexitate care se situeaza sub Bmw.
    9 1
  • @ Tomson..........tu deja vorbesti avioane//////////
    6 0
  • zarnesteanu
    Ghici ciuperca cine-i nea tomson? Aceeasi caracteristica: nume straine scrise analfabet. Mai tineti minte "sanbernadu" ? Ha-ha-ha ...
    2 2
  • Eu cred ca Tomsonica este nea paranoia Mafia hibrida...
    6 1
  • manelistor nu lasati bmw sa dea oameni afara
    1 5
  • Deci se poate. Cand ziceam la stirea cu "PSA da afara 10.000 de oameni" ca exista si alte solutii in afara de taiatul otova de personal, m-a luat lumea la oua. Au ajuns nemtii mai socialisti decat francezii. Companiile mari tb sa inteleaga ca a da oameni afara in nestire pe timp de criza nu face decat sa genereze un efect de bumerang care se va intoarce si impotriva lor. Tb sa se aseze la masa negoierilor cu sindicatele, cu autoritatile si sa gaseasca o solutie care sa nu presupuna ridicarea somajului si diminuarea drastica a consumului.
    5 0
  • @danny
    Sunt situatii total diferite, iar nemtii nu sunt mai socialisti decat francezii, tu crezi ca daca Bmw avea scaderea pe care o are PSA se asezau la masa negocierilor cu sindicatele? Sindicatele in ultimii ani au ajuns aproape inutili, cand s-au mutat fabrici cu totul in alte locatii din afara Europei unde erau sindicatele? Unde sunt la recentele anunturi ca vor fi inchise fabrici in Belgia si Anglia? Sindicatele pot face un singur lucru, dar doar atunci cand merge treaba, sa tina cu interesele angajatilor, sa le obtina mariri de salariu, bonusuri etc, dar cand nu merge treaba la revedere, ca doar nu dau sindicalistii din banii lor sa acopere pierderile.
    3 2
  • Giga Motors
    AM, dar textul meu initial unde-i ??? Cui raspunde de fapt Dan-grc daca eu nu figurez in topic ?! De ce am fost radiat ?? Dane, tie, personal, ti s-a parut ca exista vreun motiv plauzibil pentru care trebuia sa fiu sters?......
    4 0
  • Am observat ca ti-a disparut comentariul, si la stirea cu Toyota ti-a disparut, habar n-am, dar comentariile tale au fost super in regula, poate a fost o greseala.
    3 1
  • Mai Samba, vezi ca pe "PA" incep si fanii Subaru sa te priveasca suspect, este si asta o performanta, iar in comentariul in care te bag in seama incercam sa explic cum se fac topurile de fiabilitate de care tot pomenesti, deci cand o sa-mi arati un top general in care Bmw e pe ultimele locuri si-si bate joc de clienti asa cum zici, atunci n-o sa te mai consider penibil, pana atunci da.
    3 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru