A trecut un an de când BMW a dezvăluit conceptul unui X5 propulsat de hidrogen. Mașina se numea BMW iX5 Hydrogen și funcționa cu pile de combustibil, dovedind astfel că germanii se gândesc în continuare la această soluție de propulsie alternativă. Au mai făcut-o și la începutul anilor 2000, atunci când au prezentat conceptul unui BMW Seria 7 pe hidrogen.
Deși BMW iX5 Hydrogen va da naștere unei producții limitate, planurile bavarezilor sunt mult mai ambițioase. Potrivit unui cotidian asiatic, care citează un oficial de vânzări al constructorului din Munchen, BMW are în plan un model pe hidrogen care să fie vândut în volum mare. Cel mai probabil, având în vedere popularitatea segmentului, acest model va fi un SUV.
Ca să ducă la bun sfârșit acest plan, BMW are nevoie de expertiza Toyota, care produce deja în serie modele propulsate de hidrogen, cum este Mirai. De altfel, în trecut, BMW și Toyota au creat prototipul unui Seria 5 GT propulsat cu pilele de hidrogen ale constructorului japonez.
„Avem mai multe proiecte la care lucrăm în comun cu Toyota. electrice, pe hidrogen și chiar în eficiența motoarelor convenționale”, a declarat Peter Nota, director de vânzări BMW.
Credem în importanța unor tehnologii de propulsie cât mai variate:
mda...
Şi nici măcar nu poţi să o încarci (gratis) acasă din panouri solare.
Fac ei de la 5 lei un 10 lei pe kg de hidrogen din pix, la fel ca la diesel / benzină.
Mda
Doar ştim bine cine împinge minciuna cu hidrogenul "verde" sau "albastru" !
COMPANIILE PETROLIERE !
Vezi ruşinea maximă prin care marele producător Toyota a trebuit să facă recall în service pentru singurul model electric Toyota (prezentat cu mare tam tam, pare japonez dar produs cam integral numai în China) - toate maşinile produse a acestui model.
https://youtu.be/Nx3ceFyqJ4A
Vezi ca la Voila te primeste si fara vaccin.
”Two passengers died in April 2021 after a driverless Tesla veered off the road, struck a tree and burst into flames. The battery ignited and burned for four hours, requiring 30,000 gallons of water to extinguish the fire [...]. Another Tesla Model S in Frisco, Tex., shot out flames “like a flamethrower” after its owner pulled off the road upon hearing odd sounds coming from the car.
Such incidents have led some carmakers to recall thousands of electric vehicles over fire concerns.
Extinguishing a Tesla battery can take as long as 24 hours and about 3,000 to 8,000 gallons of water “applied directly to the battery.
[...] The amount of water needed to extinguish battery fires could be closer to 20,000 or 30,000 gallons. The lithium-ion batteries found in electric vehicles can be difficult to extinguish because they continue burning until all stored energy is released.”
Îți mai dau o dată link-urile alea cu hidrogen și electroliză din eoliene (Haru Oni) și cu australienii care deja fac hidrogen din biomasă?
Culmea ne$imițirii, să consideri hidrogenul dublu poluant dar să susții troace de zeci de mii de euro care vor trimite la gunoi zeci de kg de chimicale de baterie și care ard în anumite țări (Germania, Polonia, Estonia) curent generat mai mult din cărbuni.
Apropo, am văzut mai sus folosit un termen magic: biomasă…Mi-am precizat deja opinia pe temă. Din păcate, noi, omenirea în general, refuzăm să luăm în considerare imensul ei potenţial energetic, mai ales că nu necesită costuri exorbitante, dar, paradoxal, un asemenea fapt nu exercită efect de stimulent psihologic! De fapt, parcă ne-am prostit în loc să evoluăm realmente. Altădată omul ataca temerar satelitul natural al Terrei – astăzi se mulţumeşte să-l studieze optic.
Am scris şi despre pericolul vădit al metalelor alcaline, în privinţa cărora nimeni şi nimic nu ne pot garanta vreodată siguranţă deplină. Aşijderea, unii avertizează, dar tot ei aud…