Recent, Grupul BMW s-a alăturat Alianței eFuel. Toți cei implicați în acest proiect au ca obiectiv principal promovarea combustibililor din surse regenerabile, o măsură care își propune să reducă și mai mult emisiile de CO2.
În consecință, gigantul german anunță acum că toate modelele diesel, produse în Germania, vor fi alimentate cu un combustibil denumit HVO 100 înainte de a fi livrat către dealeri. Cu alte cuvinte, este vorba despre un ulei vegetal hidrotratat, cu emisii de CO2 cu până la 90% mai mici în bilanțul general.
Combustibilul HVO 100 este dezvoltat împreună cu finlandezii de la Nest și este utilizat în uzinele BMW din Munchen, Dingolfing, Regensburg și Leipzig. Aici sunt produse, anual, peste 50% din automobilele diesel ale Grupului.
În comparație cu motorina obișnuită, HVO 100 permite o reducere a gazelor de seră cu până la 90% pe durata ciclului de viață al combustibilului. După ce parcurg toată linia de asamblare, mașinile sunt alimentate cu 5-8 litri de ulei vegetal hidrotratat, în funcție de model.
Totodată, această motorină parafinică HVO poate fi vândută și la stațiile de combustibil din Germania, de la sfârșitul lunii mai.
Combustibilul este produs din diverse deșeuri, inclusiv din uleiuri de gătit.
Mai mult, uleiul de palmier nu este utilizat în timpul producției.
Pe lângă amprenta redusă de CO2, acest HVO 100 oferă un comportament mai bun la pornirea la rece și este rezistent la contaminarea microbiană datorită purității sale.
Începând cu luna martie 2023, Grupul BMW a alimentat și camioanele de logistică ale uzinelor sale cu acest combustibil. În prezent, șase astfel de camioane aprovizionează fabrica principală din Munchen.
via BMW
În spate găsim tot companiile de petrol şi gaze.
E-fuel... Nu e nimic E la acest fuel.
Hidrogenarea se face cu.... Hidrogen.
Acest hidrogen este hidrogen NEGRU care ei îi spun "gri" că deh, nu e negru - dublu mai poluant decât dacă ai arde CNG!! Mai există invenţia hidrogen ALBASTRU care este tot hidrogen NEGRU dar se prin noxele şi emisiile ca prin minune, există doar concepte, nimic practic, dar e ALBASTRU ca cerul, curat.
Hidrogenul VERDE (electroliza apei) este de peste 4 ori mai scump ca cel NEGRU (mehtane gas steam formation) !
Şi nimeni, dar nimeni nu va folosi hidrogen VERDE când este atât de scump.
Nici nu mai spun de uleiurile vegetale care dacă facem o paralelă cu e-diesel etanol din Brazilia a dus la defrişări de pădure amazoniană cât 2-3 Românii !!!
Da, dinozaurii auto şi companiile petroliere caută fraieri.
Dar ”emisii 0” este adevărul adevărat, chiar dacă arsul combustibililor fosili a sărit de 50% în multe țări europene.
Combustibilii alternativi (sintetici, bio sau combinații) au capacitatea de a da fatala electricelor. A doua oară în istorie.
Chiar și pentru mașini - chiar dacă din 2035 nu se vor mai vinde mașini cu motor termic, pe drumuri vor mai fi multe astfel de mașini și pentru multă vreme. Unele din ele sunt compatibile cu acești combustibili alternativi și altfel impactul lor asupra mediului va scădea. Restul vor fi taxate/interzise treptat.
la noi proprietarul de golf, fura motorina de la unchiul lui tractorist, care cumpara de la un mecanic de locomotiva, care alimenteaza la constanta in port , ceva pentru vapoare. apoi cum da frigul munceste mecanicul o zi s-o porneasca.
Pai sa faca plinul si sa ofere garantie la motor pe viata daca sunt asa bune. Sau nu sunt???
Pot fi alimentate si masinile cu motoare diesel mai vechi? Sunt testate?
Există o companie românească care produce trenuri electrice cu baterii, special pentru a înlocui trenurile diesel.
Şi unii visează e-fuel.
Mda
https://youtu.be/3aGsFU8t36s
Circulă deja trenul pe baterii
”Niederbarnimer Eisenbahn Betriebsgesellschaft va opera 7 trenuri cu hidrogen Mireo Plus H pe linia Heidekrautbahn din Berlin-Brandenburg. Aceste trenuri vor economisi 1,1 milioane de litri de motorină pe an și vor reduce emisiile de CO2 cu 3.000 de tone. Hidrogenul produs local va alimenta celulele de combustibil ale trenurilor, iar vaporii de apă vor fi singurul produs secundar emis.”
https://mobilitate.eu/trenurile-siemens-hidrogen-serviciu/
Apoi mai faceţi un curs de economie şi contabilitate, pentru că MAREA PROBLEMĂ a hidrogenului (verde, dar fie şi cel negru în mare parte) este costul exorbitant de producere, înmagazinare depozitare, transport şi alimentare.
Luaţi viaţa reală cu milioane de maşini electrice pe baterii iar maşinile pe hidrogen de peste 10 ani de zile, toate toate sunt sub 100.000 de maşini pe hidrogen.
Dar germanii care şi-au închis propriile centrale nucleare, perfect funcţionale de frica unui tsunami (nu cutremurul de 9 grade a fost problema la Fukushima ! Ci tsunami) care este imposibil de produs în Marea Nordului... Germanii sunt şi orbi tare ca să nu zic alte două injurii.
Sunt ceva CEO, miniştri şi alţii foarte bătrâni şi cu vederi înguste care au luat decizii catastrofale iar rezultatele se văd astăzi în Germania !
Folosirea cu motoare cu ardere internă a hidrogenului ne întoarcem la randament 25% maxim la ICE faţă de minim 85% la BEV !!!
25% la un ICE pe hidrogen înseamnă dezastru economic.
Uite
https://youtu.be/IxR8Atc2v-A
“Agenția Internațională de Energie estimează că omenirea a utilizat o cantitate record de cărbune în acest an, de 8,7 miliarde de tone, și va râmâne la un nivel similar în anii următori. Cererea a scăzut în SUA și UE, dar a crescut în China și India.”