La începutul lui 2022, BMW a prezentat o nouă tehnologie care permite schimbarea culorii mașinii prin simpla apăsare a unui buton. Această tehnologie nouă se numește E Ink și este într-o continuă dezvoltare. Conform unui nou anunț făcut de marca bavareză, tehnologia de schimbare rapidă a culorilor ar putea intra în producție până în 2027.
„Viziunea ar fi să o aducem către o bază largă de clienți, iar visul este acela ca într-o fabrică de mașini să nu mai ai tradiționalele cabine de vopsitorie, ci mai degrabă totul primește această tehnologie iar fiecare mașină poate face orice culoare”, a declarat Dr. Stella Clarke pentru publicația australiană Drive, inginerul din spatele tehnologiei E Ink.
Cu toate acestea, Clarke recunoaște că noua tehnologie nu va fi una accesibilă pentru toți clienții, mai ales la început. „Adevărul este că probabil nu va fi cel mai rentabil lucru la început, așa că mi-aș putea imagina ca tehnologia să pornească pe o piață selectivă și apoi sperăm să se extindă.”
Noua tehnologie E Ink se folosește de foarte puțin curent electric pentru a funcționa.
La temperaturi foarte mari, de exemplu, șoferii vor putea schimba culoarea din negru în alb pentru a răci mai eficient habitaclul. La final, Clarke mai precizează că schimbarea culorii ar trebui să fie făcută atunci când mașina este oprită, pentru a putea respecta legislația.via Drive
Asta ne mai trebuia, masini cameleon care isi schimba culoarea.
Bravos BMW, bune investiti si bani bagati in tehnologie.
Pentru el camerele pentru controlul vitezei înregistrează marca mașini și culoarea nu numărul de înmatriculare… așa ceva!!!
Asta nu înseamnă că ce face BMW era necesar, în fapt nici BMW, Mercedes, Audi etc nu sunt absolut necesare. Toți în logan și gata ;)
De aici pana la a vedea numarul masinii mai e ceva drum, dar da, amenda vine pe numarul masinii.
Acum ca sa stiti si voi, prostii cu BMW-urile au o noua metoda sa nu plateasca amenzi pentru parcare: isi scot placutele de inmatriculare:
Deci sa dam si exemplele de rigoare:
https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/un-sofer-de-bmw-si-a-ascuns-numerele-de-inmatriculare-ca-sa-i-pacaleasca-pe-politistii-din-timisoara-963809/
https://newsweek.ro/actualitate/video-un-sofer-de-bmw-si-a-demontat-placutele-de-inmatriculare-ca-sa-nu-plateasca-parcarea-in-mamaia
https://autolatest.ro/stiri/doi-turisti-cu-bmw-au-ales-sa-si-demonteze-placutele-de-inmatriculare-in-mamaia-pentru-a-nu-plati-parcarea/
Hai ca stati bine cocalarilor:
https://www.g4media.ro/bilant-ingrijorator-dupa-o-razie-in-capitala-80-dintre-masinile-si-motocicletele-trase-pe-dreapta-aveau-probleme-tehnice.html
Mai importati mult troacele obosite diesel de la germani?
Faptul ca VAG se pregateste de faliment e o veste deosebit de buna.
Iar la capitolul vesti bune sunt si noile modele Volvo. Imi place siguranta superioara nu masinile care isi schimba culorile. Doar niste retarzi ar aprecia ca o marca sa bage bani grei in schimbat culoarea la o masina din buton.
La Volvo exista pre incalzire sau pre racire din telefon si soft, nu e nevoie de schimbat culoarea.
Plus ca scrie clar ca respectiva opțiune este disponibilă doar când automobilul staționează și chiar se poate condiționa de un anumit interval de timp. Unii văd bălării pentru că trăiesc în bălării (tu de exemplu).
Alea cu datul prin stație sunt din alte vremuri, acum ori ai video cu nr. de înmatriculare, ori ai martor… altfel nasol, nu prea are dl. polițist ce face, oricât de nou ești de lasă treci și dacă-mi dai flash te las și eu, că eu cu boul nu mă pun :)
PS cel puțin în România culoarea mașini este scrisă în certificatul de înmatriculare și schimbarea culorii presupunea schimbarea certificatului de înmatriculare… s-a schimbat ceva la pauză? ;) probabil aceasta “opțiune” va ajunge în același coș de gunoi cu “gesture control” și alte inepții pe care le-au debitat unii plictisiți pe la BMW.
Hai sa iti explic cum functioneaza treaba prin Finlanda, Olanda,Germania: exista masini de politie civile (fara inscriptii) care urmaresc soferii care pun in pericol circulatia. Pentru ca drumurile publice nu sunt circuite asa cum cred posesorii de BMW-uri cand le cumpara.
Astfel de masini de politie te pot opri daca depasesti ca boul pentru ca legea zice ca trebuie sa conduci astfel incat sa nu ii pui in pericol pe ceilalti.
Sper ca ti-am raspuns la intrebare.
Daca in Romania aceste lucruri nu se intampla, nu insemana ca in tarile civilizate nu se aplica.
In general cand romanii ajung pe acolo, sunt pusi la punct de urgenta.
De aia alte tari aleg alte marci si au mai putine victime in accidente rutiere.
Ei au auzit si de Volvo, nu doar de BMW-uri ca @un cetatean sau Danut.
Hai sa te vad cat poti :)
Unii pot din 2025, acolo vor vinde bine unele marci.
In Olanda la fel: dieselurile au sub 1% market share in August.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/minder-autos-verkocht-vooral-benzineautos-verliezen-terrein/
Top vanzari: Toyota, Kia, Volvo si altii.
Tari evoluate, nu inapoiate.
Se vede din nivel de trai, educatie, numar de morti in accidente...
Bucurati-va de putoarea diesel si de conditiile de trafic din Romanica.
Imi amintesc cat de topit era Buhnici dupa Tesla X care tragea parturi in boxe si dansa cu farurile si cu portierele in sus. Era apogeul industriei auto, un eveniment mai mare decat iesirea-n spatiu. In realitate, un party trick infantil.
Masinile actuale sunt pline de tehnologii inutile sau utilizate de o ultraminoritate dar care costa zeci si sute de milioane in dezvoltare, testare, promovare si productie.
Chiar azi citeam un articol despre faptul ca lumea nu se da in vant dupa dispozitivele IoT. Oamenii chiar daca cumpara dispozitive inteligente, le folosesc neconectate, la modul default. Am si eu un aspirator Xiaomi cu capabilitati wifi dar sta neconectat si-l folosesc de la buton. In teorie pot sa-l pornesc/opresc de pe telefon, in realitate oricum trebuie sa pregatesc terenul in fata lui sau sa-l curat sau sa-l mut sus, jos si-l pornesc de la buton cand am nevoie.
"Cantitatea" de tehnologie pecare o inghit oamenii e limitata si e acaparata in mare parte de telefoane. Dealtfel se vede si in vanzarile brandurilor "simple" gen Dacia sau Suzuki.