În urmă cu câteva zile, Uniunea Europeană a confirmat informațiile apărute recent în presa internațională cu privire la o serie de practici anti-concurențiale derulate de BMW, Daimler și Grupul Volkswagen în perioada 2006-2014.
Potrivit datelor UE, cei trei mari constructori și-au coordonat strategiile pentru dezvoltarea sistemului de tratare cu AdBlue a motoarelor diesel prin stabilirea anumitor dimensiuni pentru rezervoarele de AdBlue și a cantității de AdBlue pe care să o folosească clienții. Prin adoptarea acestor strategii restrictive, eficiența sistemelor de tratare cu AdBlue a fost limitată.
BMW a transmis că amenda în acest caz ar putea fi de circa un miliard de euro. Grupul german susține că va contesta acuzațiile, dar admite că amenda va fi probabil una considerabilă.
Daimler nu se așteaptă la o amendă, pentru că ar fi fost primul care a spus UE despre acest cartel, în timp ce Volkswagen speră la o amendă mai mică pentru că ar fi cooperat cu autoritățile.
Uniunea Europeană a admis că producătorii germani nu au fixat prețuri și nici nu și-au împărțit cote de piață, însă a spus că practicile încalcă regulamentul Uniunii care interzice formarea unor carteluri.
Pentru moment, acuzațiile reprezintă opinia Uniunii Europene, iar autoritățile europene vor începe o investigație completă pentru a determina dacă acuzațiile sunt fondate sau dacă cei trei constructori au respectat legislația.
Via Automotive News
Comentarii (1)