BMW si Renault-Nissan vor sa cumpere Volvo

De Mircea Meșter
Publicat Marti, 29.05.2007
Grupul Ford vrea sa vanda marca Volvo. Cei interesati de o eventuala achizitie sunt BMW si Renault-Nissan.

Dupa ce in cursul saptamanii trecute zvonurile deveneau din ce in ce mai insistente, astazi devine din ce in ce mai probabil. Grupul Ford vrea sa scape de divizia Volvo pentru a-si reveni din punct de vedere financiar. In cazul in care zvonurile s-ar adeveri, ar fi a doua mutare importanta in grupul Ford din ultimele sase luni, dupa ce Aston Martin a fost scos la mezat si vandut grupului de investitori Cerberus.

Surpriza vine insa din cealalta parte, a companiei interesate de achizitia Volvo. Este vorba de BMW, cei care si-au aratat interesul inca de la debutul bursei zvonurilor in cazul constructorului suedez. Cei care pun paie pe foc sunt chiar suedezii, mai exact cotidianul Goteborgs Posten, care afirma ca bavarezii si-au indreptat atentia spre Volvo dupa ce interesul pentru Alfa Romeo nu s-a soldat cu niciun rezultat. In plus, informatia a fost reluata de Financial Times, care adauga o alta destinatie posibila pentru Volvo: Grupul Renault-Nissan.

Dar ce urmareste BMW printr-o eventuala achizitie a brandului Volvo? Primul motiv este faptul ca germanii vor sa isi imbogateasca portofoliul cu o marca specialista pe modele cu tractiune pe fata, la fel ca Mini (brand care deja face parte din Grup), pentru a imbunatati profitabilitatea produselor ambelor marci.

Altfel spus, impartirea platformelor care ar deveni comune ar taia evident din preturile de producere si, de ce nu, de achizitie.

In ceea ce priveste suma de achizitie a a marcii Volvo, aceasta se va situa cu mult peste cea prin care a fost vandut Aston Martin (un miliard de dolari). De altfel, atunci cand Ford a achizitionat Volvo, in 1999, pretul platit pentru brandul suedez a fost de 6.5 miliarde de dolari. Expertii se asteapta insa la o suma mult mai mare de aceasta data.

[poll]67[/poll]

Comentarii (12)

  • YMihai
    BMW vs RENAULT
    ...zic si eu ..nu dau cu parul. Ar fi bine...din punct de vedere al imaginii de marca (Volvo) ca suedezii sa fie preluati de BMW. In alte conditii, vom avea o alta masina low-cost...facuta de francezi zgarciti si rupti in c**.
    N-as vrea sa fiu inteles gresit. Am lucrat ptr Renault. De cand am incheiat colaborarea...parca si de " sarutul frantuzesc " mi-e scarba. Oameni mai ordinari decat francezii n-o sa intalniti pe nikieri.
    0 0
  • masina
    dute ba si te plimba
    Pentru "Ymihai" Ca germani tare buni sunt si astia..am vazut ce zgarcitii sunt si aia de la VW ,Opel ,Audi asa ca nu mai vb prostii.....toti meg la interes ..asta e economia de piata
    0 0
  • Cosmin
    Volvo
    Cel mai bine le-ar fi de sine statatori dar tinand cont de cat trebuie investit in R&D, cred ca BMW i-ar putea ajuta mai bine decat reno.
    platforme comune? hmmm, atata timp cat seria s40, s60 se fac pe platformele Ford, nu stiu cat ar avea de castigat BMW de aici, mai degraba un S40 pe platforma seriei 3 de la bavarezi dar cu siguranta activa si pasiva a suedezilor.
    0 0
  • nyivus
    Cred ca Renault
    Cred ca o sa fie Renault-Nissan, fiindca au mai colaborat la diferite motoare si sasiuri, ba chiar la un moment dat, prin anii '90 era cat pe aci sa fuzioneze.
    0 0
  • re
    volvo foloseste si a folosit foarte multe motoare de la renault.
    0 0
  • laurentiu
    BMW
    Renault-ul a stricat renumele lui Nissan. Asa se va intampla si cu Volvo. Dintr-o masina de "clasa" va ajunge una de sindicalisti !!
    0 0
  • Renault ii va trage in jos....
    Deja in vest, ma refer la Franta, Germania, s.a.m.d. Renault este privit destul de prost datorita compromisurilor care la face pentru profit si extindere, adik masini foarte ieftine, tentative de motoare ratate pe la turci, si mai sunt exemple. Volvo asa cum este acum, parte a grupului Ford se tine cat de cat bine, masinile sunt fiabile si filozofia lor de brand inca se pastreaza chiar daca impart platforme de motorizare cu Ford. Pe undeva e echitabil, si Volvo tot Volvo ramane. Pe de alta parte daca va fi preluata de BMW marca Volvo nu va avea nimic de pierdut. BMW are cele mai fiabile motoare din lume (premiile casigate in ultimii ani pentru motoarele 6 in linie) si asta i-ar avantaja. Adik ambii producatori se tin tare si, dupa parerea mea proprie si personala, achizitia nu ar schimba foarte multe. Insa daca va ajunge pe mana francezilor nu stiu daca va asa neobservabila schimbarea (cum s-a spus mai sus despre declinul Nissan in cazuaa Renault). Ar fi pacat, n-am nimic personal cu ei, am ce am cu masinile franceze - toate - si nu se imbina asa armonios ideile de marca ale suedezilor cu cele ale francezilor. Eu unul sper ca BMW sa devina noul proprietar al marcii, oricum a facut treaba foarte buna cu MINI si va mai face...
    0 0
  • bogdan
    Clar la BMW
    Renault e o gluma proasta, BMW stie cum sa gestioneze si alte marci...Renaiult ce stie...sa vanda logan in india...whatever
    0 0
  • claude
    bmw lol
    sigur ca bmw stii sa gestioneze o marca, aveti memoria scurta, cat de bine ai stiut sa gestioneze rover bmw , ma intreb si eu lol, in renault ai salvat pe nissan 5 ani inainte
    0 0
  • Rover sau Land Rover
    Ma voi abate oarecum de la subiect. Da, povestea cu Rover a fost oarecum o pata neagra, acum sunt multe lucruri care nu au fost date spre informare publicului, si de aceea e discutabila situatie in care a ajuns Rover dupa ce a fost lasata deoparte de BMW. Cat timp a fost pe mana lor, au avut 2 modele, 45 si 75 care au atins oarecum consumatorii, adik aveau motoare BMW si asta le ridica pretul si fiabilitatea. Problema le ramanea la manufactura, materiale , etc. Insa pentru Land Rover (daca nu ma insel si Range Rover, nu sunt sigur) BMW a facut o treaba foarte buna, de exemplu noul Freelander sau Defenfer, adica masini englezesti destul de bine vandute. Se pare ca BMW are si inclinatie spre marcile englezesti, MINI, ROVER, LAND ROVER si ROLLS ROYCE. Tehnica lor si caracterul britanic. Se imbina binisor. Acum, cu ideea de a cumpara VOLVO se isi voi intinde productia nu numai in Marea Britanie. Probabil vor sa incerce si altceva :).
    0 0
  • volvo!
    land rover tine de ford!
    problema e a celor de la ford care merg in jos pt ca tin motoarele alea mari pe masini si nu sunt in stare sa puna motoare japoneze de mazda de exemplu ca si asa e vreo 60% a lor si merge f bine in state.
    ca fan volvo,cred ca (desi nu-mi place bm) ar fi mai ok sa-i preia bmw..nissanul o ok,renault-ul e fracez...(!)desi au mai colaborat inainte...si altcineva n-are cine sa-i cumpere pe volvo.daimler-varza!vw,doamne fereste!gm-ul merge in jos ca si fordul,toyota nu se complica(ei au marcile lor-lexus,daihatsu si scion) si la fel si honda(acura).si daca volvo se descurca singur intre grei ramanea singur acum cativa ani,dar traim in lumea celor grei.
    sa recunoastem ca volvo da clasa si a facut treaba buna de cand e cu ford.pacat!(ca fordul merge in jos!-desi ford europa merge bine!)
    0 0
  • @ndr3!
    BMW
    sincer sh vrea sa mearga la BMW pt k asdha e mai bine pt volvo,nu am nimic cu RENAULT, dar ei deja lea stricat imaginea celor da la nissan d masina japoneza asha k nu vreau sa se intample asha shi cu volvo,in ciuda colaborarii dintre cele doua marci(la motoare ,sasiuri hsi alte kestioare)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru